Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det kommer an på avtalen. Mye av oppsiden kan være tatt ut i åpningen hvis meldingen er lett å forstå(mye cash upfront feks)

3 Likes

Ja enig i det, så her gambler folk, men det blir litt sånn «er glasset halvfullt eller halvtomt»

Fy fasken AstraZeneca er opp 24 kr
Hårsbredd fra all time high. Gøy med forskningspartnere som lykkes

3 Likes

Aksjekursen reflekterer ikke at noe som helst vil skje verken innenfor fimaNAc eller fimaVACC.

Heller ikke status i RELEASE er priset høyere enn at det tilsvarer en Likelihood of Approval rundt 50 % , om en legger Arctic Securities’ siste kursmål til grunn. Og her er bare markedet i EØS og USA regnet inn.

8 Likes

Chilli; Markedet priser nå inn en moderat avtale med lite up-front med AZ innen fimaNac.
Dette kan det også bli til tross for at optimistene på TI tror og håper på mye mer.

Det som er bra med PCIB og “De risk” aksjen, er at de har flere ben å stå på… Så å stå utenfor å vente på avtale, ser jeg ikke på som mulighet…
Det er så mye “godsaker” som venter uker/mnd og år frem, så har man tålmodighet og 5 sifret antall aksjer, så er sannsynligheten til å le hele veien til banken stooor​:joy::money_mouth_face:

3 Likes

abacus;
“Show me the money” fra fimaChem, fimaVacc, og FimaNac !?
Hverken jeg eller markedet har sett noen penger inn enda; kun penger ut,

Har du lest Arctic sin analyse Senior? Du har tydeligvis laget din egen på hva som er priset inn iallefall :sweat_smile:

10 Likes

Lurer litt på om vi er med på å skrive historie jeg?

Er fremtidens aksjehandel å handle på slike forum som dette vi er på nå?
Ganske unikt og koster lite være medlem og bruke tiden sin her som aksjonær har for meg vært en gullgrue (400.000 NOK til 5.200.000 på det meste og fremtiden ser enda lysere ut).

Så hva gir forumet til deg som deltaker.

Analyser og omtaler fra de beste som er å oppdrive.
Noen har nærmest orakel-status som treffer hele tiden (spooky)
Når det stormer som verst så får en en middelsverdi av meninger som verktøygrunnlag for sine beslutninger.

Utfordringen ligger i å bruke tid for å finne ut hvem en skal “tro og stole” på.

Tror de fleste av oss ville bli overrasket dersom vi viste hvem som skjuler seg bak de anonyme nicknames , og anonymitet er jo jokeren og grunnen til at disse deltar.

Men en advarsel hører også med.
Kommer du i uttakt med kurssvingningene så forsvinner kapitalen raskt.
Er du belånt så raner systemet deg med stop loss så …

Mine aksjevalg er 70% PCIB , 25% PHO og 5% TRVX.

Lykke til

19 Likes

Det har du mye rett i, @Senior, og det gjelder for så vidt alle de norske biotekselskapene som faller i kategorien utviklingsselskaper. Altså selskapene som ennå ikke har fått produkter ut i markedet og heller ikke så langt har inngått kommersielle avtaler.

Alle disse selskapene kan, per definisjon, bare verdsettes ut fra forventninger, og det er nettopp der vi er også i PCIB.

1 Like

Vi har forskjellige risikoprofil…
Der jeg har fått store gevinster er før pengene vises😊

6 Likes

Det gode i saafall ved en avtale, eller oppkjoep, er at segmentene vaar teknologi booster medisiner i, normalt betales veldig godt.

2 Likes

Det aller beste med oppkjøp er at gjerde sittere blir sittende på gjerdet :joy:

5 Likes

Dette har jeg tenkt litt på de siste dager. Hva er priset inn i markedet?

Uansett avtale, så tror jeg i alle fall på en avtale med cash up-front til å sikre økonomien til drift og utvikling av FirmChem porteføljen. GGK studien vil garantert bli sikret, og mulig nok cash til å starte opp H&N studie (worst case scenario). Hva vil dette bety for prisingen på selskapet skal bli interessant å se…

2 Likes

Av ren og skjær interesse ønsker jeg å gjøre en undersøkelse på forumet. Dersom dere skal svare med deres egen sikkerhet rundt en avtale med AZ, hvor sannsynlig ser dere en avtale komme? Ønsker at dere i dette tilfellet stemmer realistisk, og utelater positivitet og optimisme.

• 5-10%
  • 10-30%
  • 30-50%
  • 50-70%
  • 70-90%
  • 100%

0 stemmegivere

4 Likes

Skulle nesten tro det var en stor løpsdag på Bjerke Travbane, slik som det skrives og argumenteres :laughing:

2 Likes

Det er ingen tvil om at det er stor optimisme blant skribentene på forumet. Ved et utvalg på 175 stemmer har:

• ca. 60% tro på at sannsynligheten på en avtale er over 70%.

• ca. 25% tro på at sannsynligheten på en avtale ligger mellom 50-70%.

Tilsammen tror 85% på at det er mer sannsynlig med en avtale enn ikke.

Gevinsten ved en slik hendelse er jeg sikker på vil være flere hundre prosent i første omgang, og øke med tiden. Et annet utfall vil være oppkjøp, noe som vil gi penger og trygghet til alle “gjerdesittere” samtidig som vi vil kunne forvente en stor interesse internasjonalt.
Vi går en spennende tid i møte! Kvartalsrapporten vil nok bli analysert herfra til månen av de ivrige investorene her på forumet, og jeg håper og tror vi vil få en liten beskjed på hvordan forhandlingene ligger an. Et lite “Forhandlingene går som planlagt” vil være nok til å få meg, personlig til å føle meg enda mer sikker på utfallet.

Det er også viktig å være klar over at vi ikke er totalt avhengige av AZ, men det ville uten tvil akselerert målene og prosessene til selskapet. Dersom en avtale ikke skulle skje, av en eller annen grunn ville vi fortsatt slippe resultatene noe som vil være verdifullt for resten av BP. Selvsikkerheten og kommunikasjonen til PCIB burde være nok til å holde oss engasjerte.
1/3 av fristen snart ferdig og ikke lenge igjen nå. Hold godt på aksjene og tålmodigheten!

13 Likes

PCI Biotech: Invitation to fourth quarter and preliminary 2019 results presentation

Oslo, Norway, 19 February 2020 - PCI Biotech invites to a presentation of the company’s fourth quarter and preliminary 2019 results on Wednesday 26 February 2020 at Oslo Cancer Cluster Innovation Park.

Time: Wednesday 26 February, 08:30am – 09:30am CET (local time).

Venue: Jónas Einarsson aud. (2nd floor, entrance 2B), Oslo Cancer Cluster Innovation Park, Ullernchausséen 64, Oslo.

The presentation will be held in English and if you wish to attend the presentation, please confirm with an e-mail to post@pcibiotech.com.

The presentation will also be a live webcast and can be accessed through www.pcibiotech.com. It will be possible to post questions through the webcast console.

The interim report and the presentation will be available on www.newsweb.no and on the company’s webpage, www.pcibiotech.com from 07:00am (CET) on 26 February 2020.

4 Likes

PW har tidligere uttalt at han ser det som positivt at data fra samarbeidet publiseres. Det er også uttalt at det blir publisert. En får tolke det som en vil, men jeg tolker det som at data er gode. Hvor gode og verdifulle er det store spørsmålet

4 Likes

Får vi snart et forventnings-rally i PCIB?

Er det dagligkost at mindre biotek selskaper har forhandlinger med BP om videre vei etter ca 4+ år samarbeide hvor alle parter har uttrykket at resultatene er very promising? (mRNA)

Er det dagligkost at mindre biotekselskaper snart kan tilby en ny behandlings-metode innen GGK med blockbuster-potensiale klar til høsting uten risiko for BP?
Dette inklusivt stor sjanse for at kontrollgruppen vil avslutte kontrollarmen allerede sommeren/ høsten 2020 på etisk grunnlag og gi alle medisin?

Er det dagligkost at et biotekselskap har en ny adjuant klar for utlisensiering til BP som slår alle konkurerende adjuanter pr i dag ned i støvlene og får fremtidige vaksiner samt nåværende til å virke ?

Når våkner kapitalistene?

Pengene ligger jo rett i gata.
Det er bare å plukke dem opp :slight_smile:

12 Likes