Utfallsrommet er stort. Men vil Biontech (med Sanofi, Roche i ryggen) ta over stafettpinnen som langt mer sannsynlig dealmaker med PCI Biotech hvis det ikke er en solid kommersiell avtale AstraZeneca tilbyr PCIB!!!???
Det vil jeg tro da KAN være sannsynlig… I og med at Biontech er en eksisterende forskningspartner til PCI Biotech tror jeg AZ vet det KAN bli STOR konkurranse om eksklusiv eller semiekslusiv avtale.
AZ kan bli nødt til å smi mens jernet er varmt før andre parter kommer tettere på PCIB(og tilby fair upfront, royalties og milestones utbetalinger til PCIB som sett i de siste mRNA dealer snøffelen har listet opp i tråd). Det er milevis unna freelunch i biotek og mRNA teknologi for de som kjøper selskap/avtaler, det er FAKTISK milliardverdier som er i spill i de siste 8-10 avtaler innen mRNA listet opp av snøffelen.
Per W, CEO, sa vel noe som at det skulle/er ansatt noen som jobber mot AZ avtale i PCIB (kan det være bransjefolk med kunnskap om avtaleinngåelser biotek)? Eller bommer jeg her med nevnte ressurser som skulle brukes???