Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Når PW sier at FimaNac viste frem den beste resulater / leveranse teknikk for AZ er det vel mer enn drøfting tenker jeg.

2 Likes

Noen tanker på hva enn lisensavtale på hhv. 50mill, 100mill, 150 mill, 200 mill $ (dollar) up-front isolert sett vil påvirke aksjekursen?

Milestone utbetalinger og royalties vil selvsagt påvirke totalbildet. Men med å konsentrere oss om “up-front” får vi i det minste noen tanker om “worst case”. Som isolert sett er det viktigste for oss aksjonærer (vist vi antar at det vil bli en avtale).

1 Like

Tror ikke vi kan forvente melding om at forhandlinger pågår for det er vel 99,99% sikkert.
Om forhandlingene har strandet derimot så er dette så børssensitivt at det MÅ meldes.
Bare å roe all spekulasjon rundt dette for ev nye steg på den fronten må børsmeldes så snart konklusjoner er klarert.

1 Like

Edruelighet er som regel en god ting. Men en leveringsteknologi som kan levere medisiner inn i cellene har vaert etterspurt i mange aar. Naar dette virker sammen med effektive medisiner, oppnaar vi ett kvantesprang innen medisinsk utvikling. Skulle jeg satt en pris paa dette, ville det vaert ett tresiffret milliardbeloep litt opp paa skalaen.

Det foerste BP selskapet som innser dette, kommer til og kjoepe rettighetene til fimaNac, eller hele PCIB. Derfor tror jeg mer paa ett bud, fremfor avtale.

1 Like

Hadde vel blitt et himmla liv om det nå hadde kommet et bud i fra et annet BP selskap.Det er jo flere som har testet ut Nac og de har sine kontakter og samarbeidspartnere.

5 Likes

Denne tråden bør bytte navn til «PCI Biotech - Pillow talk»

Andor, enig.

Er ganske sikker paa at de andre BP selskapene og godt vet hva som er paa gang, og har sine spioner hvor det trengs.

Slik at ett bud eller avtale fra Pfizer eller andre vil ikke overraske det minste. Sendte foroevrig ett 4 linjers tips til CEO i Pfizer for noen mnd. siden, hvor jeg foreslo at han burde ta en kikk paa PCIB’s fimaNac og fimaVacc.

De vet nok godt at AZ sikler paa oss, og hvorfor. De er nok ogsaa klar over at AZ kan ta kontrollen over immunterapi og kreftvaksine markedet de neste 30 aarene hvis de kjoeper PCIB og lykkes.

6 Likes

Tviler på CEO i Pfizer engang har åpnet den mailen. Går nok i kurven for søppelpost. BP har god nok oversikt over hva som rører seg i markedet for de ulike teknologiene. Det er dette de jobber med til daglig.

2 Likes

Engasjementet kan ingen ta fra deg!:wink:

5 Likes

Sånn jeg ser det å er de ikke nødt til det, tvert i mot, jeg tror ikke de kan si noe som helst om dette. Tipper noe i retning “det er flere som er interessert i leveringsteknologi som vi har jevnlig dialog med”. Blir Q4 som det har pleid å være i Nano har det bygd seg opp en viss forventning til hva som skal presenteres. Når disse forventningene ikke innfris, mest pga. TTT i denne bransjen og mye “hemmelighold”, selger folk unna. Spent på om dette blir tilfellet her.

Mulig du har et godt poeng👍. Men når det gjelder forventninger er det greit å vite at kursmål 78kr tilnærmet KUN er RELEASE studiet som er tillagt verdi🚀

Status og oppdatering på de tre ben er uansett standard på kvartalspresentasjon.

2 Likes

Men fornuften er tydeligvis allerede borte.

Tror PW facepalmer hardt over disse mailene som sendes til både sites og BP, dette hjelper ikke selskapet.

29 Likes

Enig Glein, slike “solo-utspill” (i bokstavelig forstand…) trenger vi absolutt ikke.

2 Likes

Men har PCIB signalisert at det kan være aktuelt å selge en hel portefølje (Chem, Vacc, Nac)?

Når man driver på med leveranseteknologi så er vel den beste og mest lukrative strategi å utlisensere produktet til “alle” selskaper og produkter (volum).

Og vil PCIB gjennomføre et salg av en hel portefølje uten å forsikre seg om at “alle” aktuelle selskaper får mulighet til å komme med bud?

1 Like

Det kan godt hende det også ligger et hint i meldingen her om avtaletype også; “potential for further collaboration”. Ser man da på noe lignende i nyere tid:

Greit å ha den muligheten i bakhodet også. Det er sikkert mange som lar seg blende av de jevnlige gjentakelsene om milliarder her og der, så kan være greit å minne på at utfallsrommet er enormt.

5 Likes

Utfallsrommet er stort. Men vil Biontech (med Sanofi, Roche i ryggen) ta over stafettpinnen som langt mer sannsynlig dealmaker med PCI Biotech hvis det ikke er en solid kommersiell avtale AstraZeneca tilbyr PCIB!!!???

Det vil jeg tro da KAN være sannsynlig… I og med at Biontech er en eksisterende forskningspartner til PCI Biotech tror jeg AZ vet det KAN bli STOR konkurranse om eksklusiv eller semiekslusiv avtale.

AZ kan bli nødt til å smi mens jernet er varmt før andre parter kommer tettere på PCIB(og tilby fair upfront, royalties og milestones utbetalinger til PCIB som sett i de siste mRNA dealer snøffelen har listet opp i tråd). Det er milevis unna freelunch i biotek og mRNA teknologi for de som kjøper selskap/avtaler, det er FAKTISK milliardverdier som er i spill i de siste 8-10 avtaler innen mRNA listet opp av snøffelen.

Per W, CEO, sa vel noe som at det skulle/er ansatt noen som jobber mot AZ avtale i PCIB (kan det være bransjefolk med kunnskap om avtaleinngåelser biotek)? Eller bommer jeg her med nevnte ressurser som skulle brukes???

11 Likes

Det hadde jo vært helt perfekt om et annet BigPharma-selskap begynte å bruse med fjærene, enten i form av et bud på hele eller deler av selskapet, eller på annen måte avslørte en betydelig økonomisk interesse for PCIB.

Da tenker jeg det hadde blitt «liv i leieren» hos AstraZeneca!

12 Likes

PHO har tidligere tabbet seg ut med å snakke for mye om pågående forhandlinger. Håper ikke PCIB gjør samme tabbe.

3 Likes

Innen norsk biotek vil jeg per nu kalle Photocure og dattera PCI Biotech som vinnere! Deres teknologi og standing er nu langt fra din påstand, tabbe!

1 Like

@jubel hvor lenge har du fulgt PHO ? PHO har gjort flere dårlige deals og “forsnakket” seg opp igjennom. Men nå ser ting bedre ut.