PW sier i radium at de gode resultatene kom sommeren 2019 og at AZ var med på offentliggjøring av samarbeidet etter påtrykk fra PCIB fordi det var på tide på «ta det et steg videre» men de ville ha de 6ukene (som et slags ekstra forbehold/undersøkelse -mest sannsynlig relatert til undersøkelser tidlig i forskningssamarbeidet.) Det er ingen klartekst i uttalelsen der som sier at det har vært jobbet med noen avtale bortsett fra avtalen som ble meldt om 6mnd vurderingsperiode. Dessuten er ordlyden slik at de skal vurdere videre samarbeid disse seks mnd, ikke nødvendigvis kommersielt. (Selvom jeg er enig i at dette ligger i kortene)
Edit:
Det interessante er at PW sier: at de(AZ) har 6mnd på seg til å bestemme seg for hva de vil gjøre og at vi(pcib) håper på positive signaler, noe som bryter med tanken om at partene sammen jobber med dette. Samtidig sier han at oppmerksomheten de får pga offentliggjøringen forhåpentligvis vil øke interessen fra flere (underforstått press på AZ) Dette får meg til å tro at de ikke sitter å «tråkler dette sammen» enda
Det er ganske så interessant det de sier om bruk av NAc mot diabetes. For å bruke teknologien til å gi en varig endring de rette målcellene så må de treffe mål nøyaktig. Og målcellene er få selv om de er lokalisert til et spesifikt organ.
Det er overhodet ikke umulig å få dette til men at de snakker så spesifikt om dette er særdeles interessant. Og viser potensialet til denne teknologien.
I og med at du ønsker å fremme edruelighet, vil jeg påpeke at det er Jonas Einarsson som har snakket om FimaNac inne for diabetes, -ikke Per Walday.
Jeg liker også edruelighet
JE. har snakket om diabetes, « tråkling av avtaler» og budkrig, og selv kalt dette «vill og hemningsløs spekulasjon».
PW har etter forespørsel om hva han ville spekulert i hvis han var JE. sagt at potensielle avtaler/undersøkelser kan ligge i «noe som kan produseres i celler» (ca sitat).
Det kan hende store nyheter kommer som julekvelden på kjerringa her, men det kan også hende at JE sin begeistring i kombinasjon med annen spekulasjon har skapt en forestilling om at dette skal gå veldig fort som det strengt tatt ikke er grunnlag for. I så fall forklarer dette dagens lave kurs. ikke alle større aktører vil gå inn i aksjer på et slikt uklart grunnlag
Det kan være. Det som er sikkert at fasit uansett snart er her om det blir avtale eller ikke med big pharma for biotekmyggen.
Det vi også vet er at kursmål 78kr fra Arctic sec tilnærmet kun gir verdi på ggk fimachem (RELEASE). Det er stor grad av edruelighet hos PCIB aksjonærer.
Enig i dette
Vært 100 vis av innlegg på dette nå.
HVIS det blir avtale med AZ. Når blir dette børsmeldt?
- Februar
- Mars
- April
- Mai
- Juni
- Juli
- August
- September
- Q4
0 stemmegivere
Vi er ikke uenige. Jeg spekulerer ikke i når avtalen kommer, men vil være forsiktig med å si at selskapene kommer til å bruke hele tiden frem til 1/7 for å få på plass en avtale.
Samtidig tror jeg vi kan være enige om at en børsmelding som annonserer en avtale mellom AZ og PCIB vil gjøre underverk med kursen; plutselig.
Ergo, har man satt seg inn i PCIB og har tro på at det kommer en avtale, uten å vite når den kommer, så bør man ikke vente med å posisjonere seg.
Eg vil nå tro Per har lagt inn rikelig med tid, så han slipper å si vi er ikke ferdig
En må huske at gjennombruddet kom i sommer. Etter dette har ting gått fort mellom Pcib og AZ.
Helt enig her. Forhandlinger på dette skalaet krever ofte god tid og er svært omfattende, men det er umulig å vite mer om situasjonen enn det vi har fått opplyst og derfor tør ikke jeg selge for så å kjøpe i mai/juni i frykt om å gå glipp av avtale. Man skal være forsiktig med å anta at alle forhandlinger er like krevende og dersom AZ vil ha teknologien og PCIB har en klar fastsatt pris de vil ha, så er det ikke sikkert AZ er like «brutale» i frykt for brudd på avtale.
Jeg tror at avtalen kommer nærmere deadline på frist, men har ikke nerver til å ikke sitte fullastet dagen nyheten evt. kommer
Ja, det er et kjempeproblem på pci småprat.
Kan komme melding om intensjonsavtale.
Ledelsen i PCI Biotech er strengt tatt nødt til å gi en kommentar om hvordan samtaler går med AstraZeneca under kvartalspresentasjonen om noen dager? Uansett vil det komme info fra selskapet om rikets tilstand på Nac, vacc og chem. Spennende som alltid!
Det eneste Per kommer til å si om avtale med AZ er å henvise til melding før forrige presentasjon
Skråsikker som alltid Geiran
Status kommer uansett om få dager. Gjøre opp status da😅
Takk for fasit!
En avtale er vel et rimelig binært utfall. Enten så har de en avtale eller så har det det ikke. Pågår det diskusjoner så vil det være dårlig håndtverk å si noe mer enn de allerede har sagt.
Synes ikke det er en unormal antagelse.
Fra børsmeldingen 26. november 2019:
“… and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.”
Det er stort sett det vi vet, og inntil potensialet for videre samarbeid er avklart, venter jeg for min del ingen “situasjonrapport” fra drøftingene. Det eneste måtte være en bekreftelse av at drøftinger pågår.