Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Kan være forsinkelser med RELEASE og grunnet corona virus som markedet forventer kommentert under kvartalspresentasjon? AstraZeneca hadde også bullet med corona virus under sin kvartalspresentasjon.

Ingen avtale med AZ osv.

Finnes mange mulige negative muligheter. Med andre ord det spekuleres i mye før kvartalspresentasjon onsdag???

2 Likes

Tipper PW kommer til og ymte frem paa om flere BP interessenter.

6 Likes

Eventuelt handler det mest av alt om makrobildet. En rød dag på Oslo børs og et selskap hvor de som skjønner ikke selger, har blikket forbi Q4 og er mer eller mindre ferdigkjøpt, mens de som mest av alt trader følger strømmen sørover.

6 Likes

Jeg pleier å ha et avslappet forhold til Q-presentasjoner i denne bransje og ha tom. vent meg til “geniene” på Hegnar som slår til med :PCIB fortsetter å tape penger.
Tenk at dem skriver dette hver gang. At ikke noe visker dem i øret at vi faktisk bare bruker penger og har enn så lenge null inntekter.
Denne Q-presentasjon KAN sier kan bli den mest spennende på lange tider. Husk det er ikke bare AZ-avtalen det dreier seg om men mange andre baller i lufta som plutselig kan ramle i fanget på oss.

6 Likes

Jeg tror ikke på at “geniene” hos Hegnar skriver som de gjør bare fordi de ikke forstår. Det handler om en underliggende negativ, nærmest fiendtlig innstilling. Utgangspunktet er at det dominerende kapitalmiljøet i Norge opplever hele denne sektoren som et “fremmedelement”, noe de dårlig forstår seg på og som i verste fall kan begynne å tiltrekke seg kapital i et “nullsumspill”. Ser man på hvordan dette fungerer internt innenfor biotek så er jo tendensen der: Går det bra for ett selskap så hopper alltid noen over dit, og vise versa, og sånn skader man egentlig bare alle. Men hva om/når hele sektoren oppfattes som iferd med å etablere som en “fremtidsnæring” av format ? Så finnes det en underliggende frykt for at dette “nullsumspillet” istedet vil ramme andre. I tillegg så mistenker jeg dessuten en i beste fall tvetydig innstilling mer spesifikt ovenfor PCIBs største aksjonær, Erik Must. Og at det preger hele redaksjonen. Så det er nærmest en form for smålig sabotasje også dette at man gang på gang på gang omtaler PCIB på den måten.

At den bitre striden om Gyldendal mellom milliardærene Trygve Hegnar, Erik Must og Kjell Chr. Ulrichsen over natta førte Morks 24115 aksjer opp i en verdi på over 7 millioner, er en ironi Mork kan leve med. At forlagshuset han styrer, i år er midt i en saftig eierstrid er han bare nødt til å leve med. https://www.dagbladet.no/kultur/midt-mellom-must-og-hegnar/65937840

7 Likes

Er det noen her, som har vært tilstede i en syforening :wink:?

Så hyggelig Ebitor, da er vi to😂

Jeg tror at «noen» i markedet forventer noe negativt på kvartalspresentasjonen onsdag. Nærliggende da er forsinkelser RELEASE. Det tror jeg det spekuleres i. Enig i makrobildet, men situasjonen med PCIB sin prising vitner om «noe» usikkerhet og negative vibber til kvartalspresentasjonen??

Arctic sec har kursmål på 78kr hvor verdi tilnærmet kun baseres på fimachem ggk (RELEASE). Det tillegges da forholdsvis liten LOA% på RELEASE og tilnærmet INGEN verdi på fimaNac og fimaVacc! Med det som KAN ligge av ikke tillagte verdier i Nac og Vacc er kursen fryktelig lav??

Da betyr det i min verden at noen har negative forventninger til onsdagen. Mulig jeg tar feil!

Perfekt å være underdog mener nå jeg!
Underdog i biotek med den beta gir store kursutslag på oppsiden om det overraskes på den positive siden🤞

3 Likes

Venter på din full-pris-analyse her Ebitor slik du gjør i PHO :wink:

2 Likes

Da ble det 1111 nye aksjer :+1:

6 Likes

Dagens største post dessverre på selgersiden så det er vel et forsøk på å komme seg ut før det kommer noe positivt? Lykke til. Håper du får napp.

2 Likes

Tror vi er ganske mange som ikke bryr oss om 60 eller 63 i dag , og hopper over innlegg med kursmas. Men det er jo morsomt at det er liv i tråden… Ellers: Ikke bit deg fast i bare AstraZeneca og 1.juli…for alt vi vet kan de forhandle både med Roche og andre på samme tid. Også i helgene… I morgen er det atter en dag , sitat Valdemar Atterdag ( Kong Valdemar den 4. av Danmark-Norge)

8 Likes

Jeg forventer forsinkelser i Release. Spenningen ligger i om det kommer andre nyheter som veier opp.

Edit: når det er sagt påvirker ikke dette mitt syn på aksjen. Har aldri solgt PCIB aksjer, og trader aldri biotech. Trader generelt aldri, investerer og venter på resultat.

4 Likes

tenker du da på innrullerings hatighet ?

og hvaer da egentlig forventet

2 Likes

Ja, de ble varslet på q3, men de mente de skulle hente seg inn. Siden første i USA ikke er meldt tar jeg det for gitt at de ikke har hentet seg inn enda. Det kan jo hende de prøver seg med samme beskjed igjen, men aksepterer markedet det flere Q på rad ?

1 Like

Spørs vel litt på begrunnelsene for utsettelsen det

2 Likes

ja, eg fikk med meg den og er enig i at eg skulle helst hatt fpd usa, men lite å gjøre med det uten evt å selge.

2 Likes

For min del blir det en mental øvelse å forberede seg på at ting tar lenger tid. Men for mange er nok løsningen å selge.

1 Like

Jeg driter i faktorer vi ikke kan gjøre noe med, som f.eks innrulleringshastighet. Det som teller er om PCI virker godt nok til at BP vil betale for å bruke teknologien eller ikke.

4 Likes

vel, eg tenker det at det værste er gjort med året på 25, når en stod over den så klarer en nok å se det til mål :money_mouth_face:

2 Likes

Denne må gjentas til det kjedsommelige! DETTE ER GUIDINGEN FRA SISTE KVARTAL. HVOR MANGE GANGER SKAL INVESTORER BLI SKUFFET OVER DET SOM SKJEDDE MELLOM Q2 og Q3 2019. I Q3 HAR ALTSÅ PCIB GUIDET FØRSTE HALVÅR. FORTSATT ER VI I FØRSTE HALVÅR OG DET MED GOD MARGIN. HVIS INVESTORER TROR FØRSTE HALVÅR BETYR FØRSTE KVARTAL ER DET IKKE PW SIN FEIL😅. DET ER SOVENDE INVESTORERS PROBLEM!!!

1H 2020 BETYR ALTSÅ FØRSTE HALVÅR 2020😅

11 Likes