Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Er selv som mange av dere flinke og optimistiske , og bryr meg katten om innrulleringshastighet og kursen neste uke. Poenget er jo selvsagt at teknologien virker , og at “noen” garantert vil betale for den… “Noen” kan til og med være Roche , som er betydelig større enn AstraZeneca. Sistnevnte har åpenbart ( etter min mening ) helt åpenbart kniven på strupen. Store ting vil definitivt skje. Stor post i PCIB gir stor trygghet. Sover grusomt godt. Så får vel bjellesauene komme løpende etter. Vi er våre egne bjellesauer.

6 Likes

Måtte putte i ørepluggene for å lese dette. Greia er at det handler om magefølelse, om totalbilde av hva som ble sagt på Q3, det ble snakket en del om Asia som av naturlige årsaker trolig er utsatt. Man må se på totalbilde, ikke bare plukke frem en setning og lese den med snevert syn.

2 Likes

Og 1H-20 avsluttes ikke før på Q2-20, et stykke ut på høsten.

1 Like

Må da være krevende å definere hva som er forsinkelse.

Rekruteringen er jo antatt og gå sent i startfasen for deretter å gå inn i akselererende fase , altså ikke lineært men eksponensielt.
HVORFOR en eventuell forsinkelse bør en spørre seg selv om.
Der er forskjell på at "en byråkrat " glemmer å videresende en mail mot at der foreligger reelle problemer.

Dårlige selvpålagte guidinger er jo også støy uten betydning.

Men etter mange år som PCIB-aksjonær så ser jeg på salg av disse verdipapirene mens AZ og PCIB forhandler om partnerskap som ekstremsport.

Fokus på :soccer:

3 Likes

Hvis alle investorer velger å se bortfra guiding til selskaper på OSE og lager sin egen guiding…ja da sover investorer så til de grader. Fornektelse er da ordet😅

Fortsatt opprettholdes 2H 2020 når det snakkes om Asia sites. Se guiding fra selskapet. OM det blir endringer på gjeldende guiding fra siste kvartal. JA, DA snakker vi om forsinkelser.

Du snakker om det som ble sagt ved siste kvartalspresentasjon?? Hvor var du da? Denne guidingen ble presentert!

Du skriver under:» Og er det en ting man burde vite innen biotech er det at guiding på tid sjeldent treffer blink ved første forsøk.»

Det er selvsagt. Diskuterer ikke det! Diskuterer hvordan guiding fra siste kvartalspresentasjon som er 1 H 2020 for FPD USA velges å kalles forsinkelse som du hevder når vi med god margin er i februar 2020!!!

OMG, exactly my point. Forsinkelse skjedde mellom Q2-Q3 og forsinkelse BLE presentert på Q3/siste kvartalspresentasjon. På onsdag er det Q4😅

1 Like

@ufo PCIB har lagt opp en plan, ett skjema for innrullering. Det tar hensyn til punktene du nevner. De meldte på q3 at de lå litt etter skjema, men ventet å hente seg inn igjen. Det ble nevnt USA sites som ville bli meldt klare som perler på en snor, det ble nevnt at det jobbet intensivt med Asia. Men vi har ikke fått noe godnyheter siden. Kan jo hende de har spart de til Q4…

når man snakker om selskaper som faktisk tjener penger så følger man guiding. Når man snakker om selskaper som ikke tjener penger så må man vurdere mer. Og er det en ting man burde vite innen biotech er det at guiding på tid sjeldent treffer blink ved første forsøk.

Det var jo dette som skjedde på Q3

1 Like

He-he , da sover jeg “til de grader”…helt ok. …men fimaChem er jo bare et av tre ben vi står på. En stol med tre ben står alltid støtt :wink:

3 Likes

Jeg gjør ikke det, det er en del av totalbilde, for FPD i usa opprinnelig var guidet i 2019, og nå har man potensiell Asia som ikke gikk som man kanskje forventet.

1 Like

Da får de investorer som ved siste kvartal ble presentert en forsinkelse og fremlagt ny guiding om 1H 2020 på ny bli skuffet og kalle allerede kjent forsinkelse som ny forsinkelse. Could not care less😂

2 Likes

PCIB børsmelder kun det de er lovpålagt.
Denne infoen får vi i kvartalsrapportene.
Grunnen er nok at de er presset på tid.

Synes kvartalsrapportene til PCIB er blitt veldig gode og mye nytt tas opp.
Håper dette vil gjelde Q4 også.

Har spesielt stor tro på info om videre drifting av VACC’n.

5 Likes

Vi ble ikke presentert en forsinkelse på Q3. De fortalte at de var etter skjema, men ventet å hente seg inn. Spørsmålet er om de har hentet seg inn, kan melde det samme igjen, eller om de nå kanskje må melde forsinkelse.

POENGET ER KORT: HVORFOR VELGE Å KALLE EN EVENT INNENFOR GJELDENDE GUIDING FORSINKELSE? ALDRI SETT NOEN MENE DET FØR.
OM DET KOMMER NY GUIDING UTENFOR GJELDENDE GUIDING PÅ Q4 DA HAR VI UOMTVISTELIG EN FORSINKELSE. OG DET KAN SELVSAGT SKJE.

Igjen hvilken guiding du forholder deg til vet jeg ikke.
Siste kvartalspresentasjon ble denne slide fremlagt og kommentert i detalj. Alt utenfor dette tidsintervall er da forsinkelser. Det er denne guiding Arctic Sec har kommentert rundt også.

Og forsinkelse som var en liten hump i biotekverden ble presentert Q3 i nov 2019. Der ble denne guiding kommentert. Se gjerne transcript Q3

https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-163323691.html

«
We are approximately 10 sites behind what we had in the schedule. So we are a little bit lagging on site opening, but we are, according to our projections, expecting to catch up early in 2020, approximately in the first months of 2020. And we are – we have site selection ongoing in Asia, with the aim to include sites in 2020 in Asia, which will enhance the recruitment projections, as this is a more prevalent disease in Asia.»

2 Likes

Her har du nøkkelen, ikke noe av dette er meldt, spenningen utløses på q4 !!

Man får jo lyst til å skrive med stor skrift, slik du fremsetter det så vil det aldri bli forsinkelse forde det er jo bare endre guidingen for hvert kvartal.

I dag ble det mye storm i vannglasset. Får si som jubel : Could not care less :slight_smile:

1 Like

Årsaken til diskusjonen og store bokstaver er at du flere ganger har skrevet at du nærmest frykter ny forsinkelse FPD USA om det ikke kommer noe på kvartalspresentasjon. Poenget er det er guidet FØRSTE HALVÅR 2020. Zzzzzzzz

Jeg er ferdig. Mulig vi prater forbi hverandre. Jeg lever lykkelig med selskapets guiding.

du legger ord i min munn, ja jeg frykter forsinkelser. Melding om fpd i usa er en av flere årsaker. Når det i utgangspunktet var ventet i 2019, og de melder at de venter å hente seg inn med det de ligger etter i de første månedene i 2020, så bryr jeg meg ikke om at det har endret guiding til 1h 2020 på fpd usa. Jeg savner gode nyheter og spenningen utløses på q4

Forsinkelse eller ikke i det korte bildet. Pga Asia sites vil fimachem uansett bli ferdig som planlagt i 2023 eller tidligere.

4 Likes

Hyggelig at Bavarian Nordic nevner PCIB i samme åndedrag som BMS etc.

Samarbeidet har pågått i 1.5 år nå, In Vivo. Kanskje det kan skje noe der også?

As a true multinational company, Bavarian Nordic A/S has collaboration agreements with the National Cancer Institute, Bristol-Myers Squibb, Janssen Pharmaceuticals Inc., the Biomedical Advanced Research and Development Authority, the US Department of Defense and PCI Biotech

13 Likes

Kan ikke klage på underholdningen som forumet byr på mot helgen.
Noen gir f… noen har nerver og noen forsøker febrilsk å holde seg saklig hele tida. Kan ikke bli bedre dette. God helg.

3 Likes

Veldig interessant @Investor. Bavarian Nordic har vind i seilene kursmessig. Steget 50% i 2020👍

2 Likes