Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Litt av en nedtur ja.

Skulle ønske einarsson og co hadde holdt en “podcast spesial” hvor en diskuterer corona-viruset opp mot andre som feks influensa og sammenligner antall døde.

Slik det er nå så hauser alle opp stemningen.

Makro er det lite å gjøre noe med.
Heldigvis for den enkelte investor så er der ingen red flags så selskapene er like sunne som før , bare mye billigere.

Men panikken gjelder jo begge veier så dagens salgs-panikk snus nok snart til kjøpspanikk.

Sett det før.

Tror ikke dette er slutten på mankind.

https://www.space.com/china-launches-rocket-amid-coronavirus-outbreak.html

2 Likes

Skulle gjerne hatt kapital til kjøp nå!

3 Likes

Saken med influensa er at det allerede er en del av vår hverdag. Corona er det ikke og da er ikke ulempene ved at så mange blir smittet ikke innkalkulert i markedet. Når verden samtidig forsøker å bekjempe et virus hvor ingen har antigener som beskyttelse så krever det ekstreme ressurser, som igjen går utover verdensøkonomien. Mao; det er egentlig ikke så rart at aksjemarkedet skjelver i buksene. Særlig ikke når alt dette skjer på ATH.

Kjipt med nedgang, enda kjipere om det hele ender i et realt krakk, men det er definitivt ikke the end of the world bare man har posisjonert seg i et selskap som har fremtiden foran seg. Er selv relativt kraftig i minus på denne kursen, men det er fort glemt når det en gang snur. I verste fall må man bare vente litt ekstra på den virkelig store oppgangen.

Skal vel bare et eller flere “fire sale” av institusjon/fond som skal til for å påvirke en lite omsatt (volum) aksje?

2 Likes

Denne skrellen går værst ut over risikoselskaper som ikke tjener penger, men bare bruker penger.
Finnes faktisk aksjer som går opp i kurs selv i dag på OB.

Influensa er en del av hverdagen. Virus utbrudd skjer også jevnlig. Det blir risk off og like fort risk on. Dette som nå skjer er hvis en hever blikket noe også en del av hverdagen.

2 Likes

For PCI Biotech sin del vil teknologien bli minst like attraktiv ved virusutbrudd som uten.

Det som er sikkert er at informasjon om rikets tilstand PCIB kommer på onsdag!

Invitation to fourth quarter and preliminary 2019 results presentation

Oslo, Norway, 19 February 2020 – PCI Biotech invites to a presentation of the company’s fourth quarter and preliminary 2019 results on Wednesday 26 February 2020 at Oslo Cancer Cluster Innovation Park. Time: Wednesday 26 February, 08:30am – 09:30am CET (local time). Venue: Jónas Einarsson aud. (2nd floor, entrance 2B), Oslo Cancer Cluster Innovation

2 Likes

På kort sikt er det like stor mulighet for at vi ser 40 tallet som 100 tallet.
Økt frykt for virus sender oss fort ned, mens gode nyheter sender oss fort opp

MEN for vi som er langsiktig tåler å se 40 tallet noen uker til gode nyheter sender oss opp igjen.

Jeg tror 2020 blir et grusomt år på børsene. Krakk og full panikk før sommeren om vi ikke har en løsning på problemet innen den tid.

Viruset som rammer oss er tror jeg er mye verre enn vi tar innover oss.

Skulle jeg investert et sted utenom i farma så hadde jeg satset på gull eller redusert gjeld.

1 Like

For en dag. Her er det blodrødt. Være kald selv om lappene fyker unna.

Litt av dag på børsen, og sikkert mange som selger i panikk.
Men hvis det skulle bli slik at viruset brer om seg så vil det ikke bare skape armod, muligheter vil også dukke opp.

Jeg tror vi kan være sikre på at det vil satses på vaksineteknologi i årene som kommer, og spesielt mRNA-vaksine. Kan ikke være tvil om at PCIB er i en særdeles god posisjon sånn sett.

Dernest vil selvsagt det være forskjell på et selskap som trenger mye og umiddelbart kapital.
Der er vi PCIB-aksjonærer i en god posisjon, sammenlignet med mange andre biotek. Burnraten er lav og kapitalbeholdningen god.
Finansene er vel også i Euro, mens en del av utgiftene er i NOK.

Vi har heller ingen konkurrenter å snakke om på frontprodukt vårt så konsekvensene av eventuelle forsinkelser er betydelig mindre enn for biotek som har mange konkurrenter.

Kjipt med dagens nedtur men PCIB er fundamentalt sett en trygg havn, så det burde være enklere å komme seg gjennom stormen for PCIB enn for de fleste.

36 Likes

Har du så langt idag
(undersøkelsen er anonym)

  • Nettokjøpt
  • Nettosolgt
  • Uendret beholdning

0 stemmegivere

1 Like

Klar for å kjøpe, men den skal nok litt lengre ned ser det ut til.

Skråsikkerhet, hovmod står for fall🚀

3 Likes

Det er virkelig patetisk med alle disse nick’ene som kryper frem fra rota si, fulle av skadefryd, for å hovere over nedgang i aksjekursen.
Latterlige figurer. :joy:

Hele børsmarkedet, globalt, er et manipulativt makkverk, hvor store aktører forsøker å skape mest mulig volatilitet som de kan utnytte.
Det oppkonstrueres «kriser» og oppturer, for å skape mest mulig svingninger.

Det var jo helt utgjort at PCIB liksom «måtte» ned for å teste den imaginære støtten på 53-54, fordi det liksom var legitimt å manipulere den ned dit. :roll_eyes:

Verden vil bedras.

11 Likes

Forsöker aa faa de jeg solgte paa fredag 17% billigere.
Ble vel for graadig da jeg flyttet kursen ned noe hakk til 51,40?

1 Like

Det er «bare» fortsette å levere resultater så blir dette fortsatt eventyrlig PCI Biotech teknologi!

Ser hvordan det plutselig legges ut store salgsordre når trender nedover. Plutselig trekkes de. Noen som leker seg? Stor støy både i markedet generelt og i ordrebildet. What a difference a day makes. Spesielt når intet selskapsspesifikk er skjedd. Toppen er at makromessig KAN det være at PCIB ved Vacc teknologi mulig vil tjene på økt virus fokus. Da blir dagens fall merkelig i mine øyne.

Og hvilket biotekselskap har en teknologi med så bredt nedslagsfelt som PCIB på OSE?

6 Likes

Hvor langt skal vi ned??? Dette er jo sykt, spesielt når Q4 ligger så nært. 12% ned der null har forandrets med selskapet og en børsmelding er rett rundt hjørnet (henviser til Q4). Få som har lest seg opp på PCIB ser man i dag…

4 Likes

Psykologi er rare greier.

Noe tilfeldig skjer ute i verden = Jeg må nå selge aksjene mine i panikk, enda det er helt irrelevant til det som skjer.

6 Likes

Det er nå en gang tradisjon at biotek topper taperlisten når markedet er ruglete. Tosifret fall over stort sett hele linja virker dog noe i overkant.

På den ene siden er det aksjer for den “risikoperverse”, og trolig de man først kvitter seg med når man skal ta ned risikoen, på den andre er disse selskapene mindre påvirket av forbrukeradferd den nærmeste tiden. Selskapene har stort sett ingen ting å selge, og forskningen pågår som før.
Kanskje med et mulig unntak for hastigheten i pasientrekrutteringen.

Men selskapene man er investert i bør helst ikke trenge penger i morgen…

3 Likes

Mennesket er ikke et rasjonelt vesen. Alle sanseinntrykk behandles emosjonelt, noe som ikke er direkte heldig hvis man skal bedrive aksjespekulering eller lignende.

1 Like