Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Over 300k slepphendte aksjer over på mer faste hender forhåpentligvis.

6 Likes

Durable er en kloking , han har forlengst gjennomskuet det som foregår. I dag ( med krakktendenser på børsen ) er det mange som okker seg over ti prosent ned , og så glemmer vi at for kort tid siden så steg aksjekursen med ti prosent PR DAG !

3 Likes

Som nevnt over, det oppleves enorm økt investeringsvilje i vaksine teknologi og forskning!

EU melder nå og gir nye 232 millioner euro på bordet for å kunne møte utfordringene knyttet til covid-19-viruset.

Halvparten av dette beløpet går i stor grad til forskning, for eksempel rundt vaksiner.

Dette MÅ være positivt for vaksineteknologi selskap. Både preklinisk ved ny teknologi og klinisk??!!!

@snoeffelen du har vært inne på det i lengre tid! Ser ut til at du får rett igjen👍

5 Likes

Det ville vært som å være på fisketur uten fiskestang ved en elv der man vet at laksen før eller siden ville ha bitt på.

2 Likes

…og fiskerne sitter med garn utspent ved elvemunningen der man vet at laksen skal gå opp…

2 Likes

Egentlig helt bak mål. Man skulle tro at det var selskapene som har ett eller flere produkter i markedet som virkelig har noe å tape på at verdensøkonomien blir satt tilbake i en periode. Iom at løpende inntjening utgjør selve grunnmuren. Selskaper uten inntjening med nærliggende behov for påfyll av kassen er én ting, men i tilfellet PCIB er det i utgangspunktet revnende likegyldig hvordan det går med verden på kort sikt. Man kan attpåtil med god grunn hevde at en global pandemi vil øke potensialet på sikt. Av og til er saueflokkmentaliteten en fryktelig irriterende egenskap ved mennesket.

6 Likes

Har føyd til “uten fiskestang”, som var det jeg egentlig så for meg.

2 Likes

Corona virus er alvorlig. Tatt i betraktning mange av de årlig influensa smittede og døde som følge av ordinær influensa er det foreløpig panikk som preger folk. Flokkmentalitet og enorm propaganda og det nevnes at russiske nettroll jobber systematisk for å skape panikk og mistro til vestlige demokrati og styresmakter. Ser mye av tilsvarende panikk i trådene og i markedet også. Slik volatilitet utnytter og ønskes ofte velkommen av store hus og kjøpere.

Rasjonalitet blir i slike virustider fremmedord.

That being said. Det applauderes at stiftelser, myndigheter og private investorer tar situasjonen alvorlig og nå investerer milliarder av midler og de beste hodene for å forske i det korte - og lange bildet på vaksineteknologi.

Still dere ett spørsmål: hvilke selskap vil kunne nyte godt av enorm økt interesse for vaksineteknologi og økt investeringsvilje?? Hint🥳

Preklinisk forskning vil høyst sannsynlig oppleve tidenes investeringsvilje!

W Buffet har erfaring og stoisk ro👍. Han er vel investert stort i forskning på dette både gjennom stiftelser og selskap🚀

8 Likes

Ferskt inervju med Buffet. “Du må huske på at du kjøpte en del av et selskap og ikke en aksje.”
Dette gjelder også PCIB.

12 Likes

Jeg eier akkurat like stor del av PCIB som jeg gjorde på fredag, og det kommer jeg til å gjøre den dagen de lander avtaler også :slight_smile:
Med corona bør verden innse at det før eller siden kommer en pandemi. Det må kanaliseres mye større ressurser til vaksinering (PCIB)

5 Likes

Dere må slutte med disse fantasiene. Det pågår flere parallelle forskningsprosjekter for å lage en corona-vaksine. PCIB er ikke aktuell i noen av dem.

5 Likes

Jeg mente større ressurser til vaksineteknologi generelt, ikke bare til corona

3 Likes

Korrekt. Synergieffekten av økte ressurser kanalisert til sektoren derimot vil også tilfalle PCIB. Mao: nåtiden her og nå er mest av alt støy, over tid finnes det knapt noen mulighet for at Corona vil ha ødelagt for selskapet. Kun for de som i panikk selger seg ut heller enn å bli sittende.

3 Likes

Ja, jeg kjøper mer. Jeg trenger ikke noen flere grunner enn de som står i deres pipeline.

4 Likes

Sitat Snøffelen.
“” Jeg tror vi kan være sikre på at det vil satses på vaksineteknologi i årene som kommer, og spesielt mRNA-vaksine. Kan ikke være tvil om at PCIB er i en særdeles god posisjon sånn sett.""
Sitat Slutt!

På sikt blir PCIB diamanten vi alle har veldig tro på, om det blir oppkjøp eller annen type avtale, vil AZ sette PCIB på kartet, uten tvil! :blush:

Så til det store smørsmålet flere er 100% sikre på… MEN MEN
Er det helt utenkelig at noen i AZ og dems samarbeidspartnere ikke tester PCIB i kampen mot Corona viruset i “all hemmelighet”??? Ja, vet at FimaNac/Vac er i tidlig fase. Men når desperasjon er der for å finne en vaksine, går det da ikke ann å “slippe opp” på diverse regler og tidslinjer for å bruke de forskjellige plattformer i kampen mot eks Corona???
:roll_eyes::face_with_monocle::blush:

6 Likes

Du har skjønt at PCI er leveringsteknologi og at en vaksine må lages først?

Skråsikkerhet kler ingen.

Og Brutto, derfor investeres det milliarder i forskning og preklinisk. Alle skjønner at disse ballene tar lenger tid å skru opp i krysset. Investeringsmidler som nå er gjort tilgjengelig til forskning/teknologi blir ikke mindre verdt når etterspørselen etter preklinisk og lenger ut i faser øker dramatisk på kort tid. Midlene spres!

Einarsson nevnte i radforsk podcast at i det korte bildet var PCI Biotech sin teknologi ikke sannsynlig aktuell. I det lengre bildet kunne PCI Biotech sin teknologi være aktuell. Antagelig snakkes det her om det ene benet, fimaVACC

4 Likes

Ja… Sikkert flere vaksiner under oppbygging. Hva hadde da ikke PCIB sin teknologi kunnet bidra med på leveringsfronten Nac(åpne cellen) og evt øke effekten eks FimaVacc…
Tenker sikkert for enkelt?

3 Likes

Det ble vel sagt at en vaksine var 18 mnd unna?

«US scientists have told the BBC they could have a vaccine ready for use before the end of the year.«

5 Likes