Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Detkan være vanskeligå holde tunga rett i munnen, og å bruke fornuft mer enn følelser, i slike turbulente tider.
Det er krefter som selvfølgelig bruker forkjølelsesviruset for mer enn hva det er. De vet at folk er frustrerte og spiller på dette.
Men dette dreier seg ikke om lavere forbruk/salg ogmindre inntjening for Pcib. - Heller tvert i mot.
Og den reelle verdien av Pcib sin forskning har selvfølgelig ikke rast i verdi, som oljemarkedet tilsynelatende sier.
Det er selvfølgelig morsomt å selge på topp og kjøpe på bunn, det er en av årsakene til lavere aksjeprising. Men papirtap er ikke tap.
Hadde forskningen svingt opp & ned i forhold til “markedet” hadde jeg nok blitt engstelig. Men Pcib er ikke olje eller sportsbutikker eller flyreiser.

9 Likes

Mer kreft og mer virus betyr større ressurser til aktører som kan helbrede dem.
Corona kan bli en dyr affære for verden, men det er ikke PCIB jeg ville ha solgt.

4 Likes

I fra styrerommet til AZ i Desember.
“jeg tror vi kan prøve oss på 100$ aksjen for PCIB”
Februar.
“PCIB synker i kurs, vi går for 99$😂”
Mars./April
“Nå har flere konkurrenter oppdaget PCIB, NÅÅÅ sikrer vi oss alt - 150$”

Dyrt å vente :joy::joy::joy:

3 Likes

Ser at @Senior startet dagen med å hovere fordi PCIB falt, og messer enda en gang om at vi dummingene burde ha byttet PCIB med andre potente biotek-aksjer. Synes de fleste av dem har sett rimelig impotente ut i dag jeg…

7 Likes

Lengre tid det tar, jo mer omfattende avtale.

9 Likes

Corona er ikke så dyr affære for verden. Det er den opp-piskede frykten som er dyr for verden.
Bombing og krig og drap er en mye dyrere sak for verden. - Men da går, underlig nok, ofte aksjeprisingen opp. - Fordi våpenprodusentene øker sin produksjon og inntjening ( altså verdens reelle utgifter og ,tullete, bruk av gode arbeidskrefter).
Dette er frykt i en hønsegård , ikke annet.
Og hanene ( vi underlig nok har valgt til å holde oversikt) ser ut til å glemme at de ikke er høner.

1 Like

Ikke helt enig med deg her. Investorer i vesten frykter ikke bombing på andre siden av jorda. Med corona har vi fått en usynlig fiende midt i blant oss. Jeg tror det blir fryktelig dyrt. Men på sikt burde det gi større inntekter til selskaper som PCIB.
Når fienden truer koster vi på oss et bedre forsvar. Det er PCIB det :slight_smile:

1 Like

Tror faktisk PCIB kan komme veldig, veldig styrket ut av Corana epidemien …
Hold hodet kaldt og vær tålmodig :blush:

6 Likes

Noen som skal på q4?

1 Like

På hvilken måte tror du de kan komme styrket ut av dette?

Dersom noen har noen gode linker eller innlegg fra trådene som jeg kan kopiera over til Avanza Forum så kan jeg prøve meg på litt ryktes spridning. Men jeg er ny i gamet og har lite erfaring så all hjelp kring informasjon settes pris på :+1:

1 Like

Henviser litt ifra Snøffelen igjen.
"Men hvis det skulle bli slik at viruset brer om seg så vil det ikke bare skape armod, muligheter vil også dukke opp.

Jeg tror vi kan være sikre på at det vil satses på vaksineteknologi i årene som kommer, og spesielt mRNA-vaksine. Kan ikke være tvil om at PCIB er i en særdeles god posisjon sånn sett."

Einarsson nevner også at på sikt så kan PCIB sin teknologi brukes i bekjempelse av fremtidige mulige epidemier… Men at det er for tidlig for Corona viruset…

4 Likes

Mange som har spurt men ser ikke noe gode svar( mulig svaret ikke finnes?) PCIB har utviklet en leveringsteknologi og jeg trodde denne var “klar” til bruk for flere typer medisiner inkl vaksiner? Hva er det ev vi mangler ? Hvor langt unna er vi for å ta den i bruk( en dåre kan spørre osv…)
Einarson sa det var for tidlig men jeg oppfatta ikke hvorfor.

2 Likes

Se gjennom denne :
https://m.youtube.com/watch?v=gYS3ZYf71so&t=12s

Teknologiplatformen blir gjennomgått.

På hver kvartalspresentasjon går også Per Walday igjennom teknologien. Så jeg vil også anbefale å se igjennom den siste kvartalspresentasjonene.

Teknologien blir også gått igjennom omtrent hver gang PCIB er på podcasten Radium(finnes på SoundCloud, Spotify, ++)

Lykke til!

2 Likes

Synes det blir vel mye masing om PCIB og Corona.
Kan ikke skjonne at noen Snart kontakter PW og faar det avklart, saa slipper vi de evige konspirasjonene

1 Like

For en gangs skyld er jeg enig med deg Ebitor. Corona-viruset tror jeg er langt bak i køen for hva PCIB sin teknologi vil bli brukt til.

Mitt fokus nå er avtale med AZ, enten den kommer nå eller senere på våren. Det som har vært ymtet i Radforsk sine podcaster gjør at jeg tror avtalen blir stor. Jonas hadde ikke engang nevnt ordet budkamp (selv om det var ønske/spekulasjon fra hans side) hvis AZ sin interesse gjaldt bare en indikasjon.

Ingen vet selvsagt når dette er done and dusted, men jeg vil være på plass den dagen det skjer. Etter avtalen er kunngjort kan det være for sent. Derfor preller alle “velmente” råd om å ikke sitte langsiktig i PCIB av som vann på gåsa.

Og i bunnen har vi RELEASE. Det er et godt fundament.

7 Likes

Når (hvis) det kommer en stor avtale spiller det ingen rolle om kursen er 50 eller 100. AZ (hvis det blir dem) betaler ikke etter hva kursen er den dagen, men etter hva avtalen har av verdi for dem.
Den eneste måten å ta del i eventuell kurseksplosjon er å eie PCIB aksjer den dagen meldingen kommer. Så enkelt er det. Derfor lukker jeg øynene for kursutviklingen fremover. Jeg ville aldri tilgitt meg selv om meldingen kom dagen etter at jeg hadde solgt.

13 Likes

…og vacc er klart for bruk…Partene begynte garantert ikke “forhandlinge” 2.januar og avslutter 30.6 som enkelte antar…vi er mange som forstår dette og sitter long til det dundrer løs…uansett når…bare å glede seg…

8 Likes

Jeg leser på E24 i dag, spørsmålet om hvor aksjeinvestorer skal “gjemme seg” under dette brede aksjefallet.
Hvorfor gjemme seg? Tror man på investeringen man har foretatt bør man sitte stille til galskapen /forkjølelse-hysteriet stilner.
( lysten til å tjene på galskapsfallet for å skaffe seg flere aksjer er eventuelt et luksus/grådighets-problem. Papirtap er ikke et reelt tap.)
Om (f.eks. ) A.Z. sin pris blir 1000,- eller 1070, - vet vi jo ikke.

3 Likes

En idé:
Kan ikke mange nok gå sammen om å legge inn et bud på hele selskapet på f.eks. 2,5 mrd NOK slik at vi får satt en bunn kursmessig midt på 60-tallet eller hva det blir?

Veit jo at det budet vil bli avslått iom ingen av de store solgte på langt høyere kurser.

Kanskje vi da får satt fyr på budrundene fra flere hold også? :thinking::wink:

1 Like