Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

I morgen blir vel nok en hard dag, og slik blir det kanskje til makrokreftene slipper taket. Uhorvelig kjedelig, og noe skikkelig tullball, men sånn er det… men ting skjer fort, plutselig kan det snu.

Eller det blir en fin rekyl oppover igjen, fordi det er helt unaturlig at PCIB skulle falle mer enn dobbelt så mye som resten av børsen i dag.

Ingen vet hvor haren hopper.

5 Likes

Når man investerer i biotek så gjelder det å være tålmodig å ikke selge for tidlig. Det samme gjelder nå med kjøp. Ikke kjøpt for tidlig. Her er det enda mye å gå på før det snur.

1 Like

Forutsatt ingen selskapsspesifikke nyheter og forutsatt fortsatt virusfrykt, ingen vet dette.

4 Likes

Du har helt rett Bamse. Jeg har den samme philosophien. Tenke langsiktig.

4 Likes

Da er det en gledens dag at kursen er lav, så kan vi kjøpe billig før budet ;D

1 Like

PCI Biotech sin tidligere forskingssamarbeids partner, AstraZeneca samarbeider med Moderna innen blant annet mRNA og har også eierskap i Moderna.
Hyggelig lesning og LOVENDE

February 24, 2020 Wall Street Journal

Drug­maker Mod­erna Inc. has shipped the first batch of its rapidly de­vel­oped coro­n­avirus vac­cine to U.S. gov­ern­ment re­searchers, who will launch the first hu­man tests of whether the ex­per­i­men­tal shot could help sup­press the epi­demic orig­i­nat­ing in China.

Mod­erna on Mon­day sent vac­cine vials from its Nor­wood, Mass., man­u­fac­tur­ing plant to the Na­tional In­sti­tute of Al­lergy and In­fec­tious Dis­eases in Bethesda, Md., the com­pany said. The in­sti­tute ex­pects by the end of April to start a clin­i­cal trial of about 20 to 25 healthy vol­un­teers, test­ing whether two doses of the shot are safe and in­duce an im­mune re­sponse likely to pro­tect against in­fec­tion, NI­AID Di­rec­tor An­thony Fauci said in an in­ter­view. Ini­tial re­sults could be­come avail­able in July or Au­gust.

Å få etablert en fase en studie innen tre måneder fra sekvens ble funnet , aldri har det gått så raskt.

Mod­erna, har mer enn 800 ansatte, og ble etablert i 2010 for å utvikle vaksiner basert på mes­sen­ger RNA. Moderna jobber mot kreft, hjerte sykdommer og infeksjonssykdommer. Foreløpig har de ikke brakt noen vaksiner eller medisiner til markedet. Da blir spørsmålet er det her PCI Biotech kan hjelpe til med naked delivery slik at produkter kan komme til markedet? Er Moderna også inne i bildet i og med AZ og samarbeid kobling? (I siste avsnitt her tenker jeg generelt innen mRNA og ikke spesielt coronavirus)

7 Likes

My point exactly.

Når det dukker opp helt nye nick som aldri har skrevet på PCIB-tråden før, men som svinger innom for å bastant påstå at aksjen skal videre nedover i morgen.

Selvsagt uten noen form for begrunnelse.

:roll_eyes:

9 Likes

Futtene er i skrivende stund allerede i pluss, saa kanskje det baerer opp igjen i morgen?

7 Likes

5 Likes

Spår norsk børsoppgang

Roger Berntsen, analytiker i Nordnet, spår at Oslo Børs åpner opp 0,6 prosent tirsdag.

Han trekker blant annet frem at viktige børsindekser i Asia klatret tirsdag, etter mandagens fall. S&P Asia 50-indeksen, som måler de asiatiske børsene, endte opp 1,1 prosent i natt.

I tillegg peker han på at oljeprisen (Brent Spot) er opp over ett prosent fra mandag.

2 Likes

Jeg la inn en link på NANO-tråden i går som Snoeffelen kommenterte, og legger derfor inn hans kommentar nedenunder da det er en utmerket “snarvei” til innholdet.

Du verden dr.Stockman, det var noe av det mest utrolige dataene jeg noen gang har sett !! No kidding, and dead serious!

Og da snakker jeg om tabellen som summerer opp følgende (med veldig mange grønne tall):

“The researchers at Bespoke Investment Group also make the case that, over the past 11 years, declines of more than 2% for the S&P 500 have tended to see healthy rebounds, particularly when that daily slide happens on a Monday.”

Ser man på den tabellen så ser man at i 5 av 6 tilfeller, siste 11 år, når et fall på mer enn 2% skjer på en MANDAG på S&P500 så går børsen opp neste dag.

Det er kanskje ikke så rart isolert sett, og kan godt være konsistent med en kraftig korreksjon, eller børskrakk, over tid der børsen går litt opp igjen etter hvert dystre fall.

Det som derimot var utrolig fascinerende er at børsutviklingen etter en kraftig korreksjon på mer enn 2%, hvis det skjer på en mandag, viser at i 19 av 20 tilfeller så har børsen en positiv utvikling i en ukes perspektiv, og smått utrolige 19 av 20 ganger sett i en måneds å perspektiv.
Og DET er jo absolutt ikke konsistent med en børskorreksjon/krakk.

So just by the numbers er det jo en no-brainer å hoppe inn i aksjene i morgen.

Nå kan det jo hende at når man går dypere inn i materien så er ikke situasjonene (som gir opphav til den grønne tabellen) sammenlignbare i makrobildet.
Men skulle dataene brukes til hypotesegenerering så mer enn antyder tallene at den menneskelige psyken hovedsak graver seg ned i løpet av en helg uten feedback fra børsen på usikkerhet i makrobildet. Mao mange stod på startstreken i dag og kastet kortene i panikk og saueflokken fulgte etter.

Nå er det selvsagt ingen garanti opptur neste uker og måneder, for vi vet jo ikke om markedets panikk er berettiget, men tallmateriale er som sagt noe av det mest bizarre jeg noen gang har sett, selv om jeg skjønner at de siste 11 år har vært et bull-marked, og at det selvsagt kan være at vi får en større markedskorreksjon nå.

5 Likes

For oss småinvestorer er ikke dette “hvor gjemme seg” en problemstilling. Vi har cash med bankgaranti

1 Like

Tja, i skrivende stund ligger det 80k aksjer til salgs for 52,90 for pcib og nesten ingen kjøpere så flere som flykter…

Vil nok tippe at den posten er borte før handelen starter.

3 Likes

Nærmere manipulasjon er mulig vanskelig å komme?
Hvis noen mener noe med slik salgspost er det for at han er engstelig for oppgang og rally er min mening.

Er vel ikke slik en selger 80 000 post. Lukter

Jøss. Posten var for real! Imponerende raskt slukt av kjøpere.

2 Likes

Hva skjer i morgen? Kommer det gode nyheter?

1 Like

Får håpe dere har rett. Pcib har hatt det med å bli hardere rammet under slike nedganger så ingenting forundrer meg lenger.

Så om Pcib stiger eller synker, foreløpig ( før 26/2 eller 1/7 )så vet vi at dette ikke har noe med Pcib sine resultater eller forhandlinger. Slapp av, det er bare olje eller forkjølelses-bølger i andedammen.

3 Likes

Vi åpner sikkert rett ned så begynner markedet å tenke på morgendagen og vi vil gå i pluss igjen MEN blir det negative vibber i morgen da kan det bli utrivelige kurser å forholde seg til.
Mangler ikke spenning akk i denne bransjen.