Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Nå er det trading i 200kmh her.

Mye tyder nå på at korreksjonen internasjonalt har bunnet ut og at det blir en V-formasjon denne gangen ie. raskt ned og raskt opp.

4 Likes

Vaksine teknologi som blant annet PCI Biotech besitter går aldri av moten for forskningsmidler og investeringer?
Ikke i dagens klima anyway.

Snodig dette krakket for PCIB! Innehar Vaksineteknologi og fikk føle noe av det største fallet/krakk av alle på OSE kan umulig henge på greip? Vaksineteknologi skal forhåpentligvis bidra til å knekke virus. Ikke virus som skal føre til å krakke de som innehar vaksineteknologi😂. Tenk krakke mer enn flyselskap. Galskap?

For meg synes rally helt selvsagt/åpenbart.

6 Likes

Slik ser jeg også det. Den oppdaterte mOS-verdien er sjølsagt et enda sterkere argument overfor klinikker og pasienter. Men enda viktigere; dette kan også være en predikator for sterke resultater ved interimsavlesningen - og faktisk også øke sannsynligheten for at studien, før denne, kan bli avbrutt på etisk grunnlag.

11 Likes

Arve har megler som jobber for seg. Han har nok kommet styrket ut av denne tragedien.

NAS opp 11%
PCIB opp 5%

Vaksine teknologiselskap som har krakket så til de grader som PCIB må vel klare å ha et bedre rally i dag enn flyselskap?:joy:

Gledelig se det er rally i biotek. Ultimovacs opp 15%
Photocure opp 11%, NANO opp 10,5%, Targovax opp 7%

I år er PCI Biotech sin forskningspartner Bavarian Nordic (vaksineteknologi) opp 25%. PCI BIOTECH er ned 50% i år. Noen vaksineselskap har stått den av og unngått krakk.

PCIB bør NÅ hente seg kraftig inn igjen?

4 Likes

Mulig det var prematurt, men solgte en annen post som jeg fortsatt var godt i pluss i, og kjøpte PCIB for halvparten. Plutselig er jeg på et femsifret antall aksjer, og det hadde jeg ikke trodd jeg skulle være for noen måneder siden. Nå er det bare å krysse fingrene for at denne utbomba stakkaren (meg eller aksjen?!) skal bli litt mer verdt igjen snart. Det fundamentale er bare blitt bedre, som allerede er nevnt et par ganger av klokere skribenter enn meg. Lykke til, alle!

9 Likes

Bamse , du har fått klovnefjes av noen , firdi du turte å nevne tallet 50 i neste uke , så snart får du vel et flagg , noen er hysteriske her :slight_smile:

5 Likes

Hvis vi kan avslutta uken på 40 så får man se det som positivt. Spørs om ikke vi allerede har sett dagens topp… Håper selvsagt ikke det. Kjøpte litt på 37.5

Det snuuuur!

3 Likes

Er redd dette bare er begynnelsen paa noe mye verre. Baade februar, mars og april makro kommer til og stupe, slik at resultatsesongen baade for Q1 og Q2 allerede er oedelagt. Dessuten var boersene 25% overpriset pga, fiatpenger som ikke kan fjerne Corona viruset.

Vi faar haape paa avtale oppe i all elendigheten.

1 Like

Ruben2; Nei. ikke pga- kr 50, men tullet han skriver over!

du tror det skal snu ned igjen?

Du overdiver alle veier; enten for optimistisk eller for pesimistisk.
I mai er nok Corona-hysteriet glemt og man ser fremover.

4 Likes

Ja jeg tror boersene skal mye lenger ned. Men vi faar haape jeg tar feil.

Hvis viruset sprer seg i New York da kan alt skje. Vi får se hvordan det går.

Stresstesten kommer når Corona får skikkelig fotfeste i USA.

4 Likes

Ikke alltid at jeg er enig med verken Senior eller Solo men i dette føler jeg at Senior har Solo spot on. Må finnes en nyansert bilde. Makro bildet er som det er og PCIB har blitt straffet noe sykt av dette, men det har alle andre også. Umulig å spå intra såsom ukes kurser i biotek. Jeg tror selv at dette nå har flatet ut og dermed så begynner vi sakte men sikkert å gå oppover. Uten nyheter så kommer vi sikkert til over 40 til neste uke men problemet ligger i at hvis det kommer nye negative makro nyheter så går vi sikkert ned mot 30 blank.

Men jeg står ved at jeg ser som en god dag hvis vi ender på 40.

3 Likes

Tvangssalgene er definitivt over , og hysteriet slipper taket. Det er fullt mulig med en slags rally flere dager på rad. Til og med kanskje opp henimot 50 igjen. Akkurat i dag tror jeg man neppe kan forvente den vanlige fredagsdippen. Folk leser og forstår:)

2 Likes

Ja det ser litt bedre ut en så lenge.Er litt snurt på meg selv at jeg ikke kjøpte på 20 tallet.Men slik er det,er ikke altid lett og bli emig med seg selv.

3 Likes