Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Kanskje man heller skulle vist litt empati med de som enten har blitt tvangssolgt på disse nivåene eller hatt fullstendig panikk over å ha mistet store deler av sparepengene sine. (Og om det var ironisk ment så husk at det ikke er så lett for lesere å forstå det. )

2 Likes

PCIB HAR VAKSINE TEKNOLOGI OG OPPLEVDE TIDENES KRAKK basert på virus!?Fornuftig eller galskapens panikk i fri dressur?

Snart i pluss!!?

2 Likes

Hva er i pluss etter fall fra 80?

1 Like

Jeg nevnte i dag at jeg trodde PCIB ender solid i pluss før helgen, altså i dag! Og den ble flagget off topic😂

All time high blir jeg overrasket om skjer allerede i dag Brutto om du tenkte på det😜. Selvom PCIB har vaksine teknologi og krakket (kurs reduserte med 50kr på få uker) høyst sannsynlig med bakgrunn i virus. Tidenes paradoks?

Da må AZ på banen med lykkelig melding?

4 Likes

Nå er vi opp i dag og har startet reisen mot 1000 kr :slight_smile:
Det verste er at jeg spøker ikke :slight_smile:

Ingenting er forandret fundamentalt siden 80 kr bortsett fra at vi er nærmere avtaler.

11 Likes

Hvis vi skal si at noe fundamentalt er endret, så er det at vi har en liten forsinkelse for noe som ikke kommer til overflaten før i 2022 uansett. Med kanskje en måned eller 2 i forskyvning??? Nå skulle ikke det bety noen ting som helst.

4 Likes

Enig og på pluss siden fundamentalt er vaksine teknologi fokus øket enormt! Så kan det spekuleres hva det KAN bety for PCIB sin vaksine teknologi både på kort- og lang sikt. Investering i vaksine øker per nu.

3 Likes

I “biotek-tid” er 1-2 måneder ingenting. Dessuten jobber de med å hente inn igjen.

5 Likes

De fleste farmasiaksjer hentet seg pent inn igjen fra “knall og fall” i starten, men stadig styggere future for USA-børsen er gift for dette “lettelsesrallyet”.

Hvorfor kan ikke PCIB vaksine teknologi for en gang skyld være frikoblet fra futtene og virus? Ikke utenkelig at fokus blir mer rasjonelt for helse og blant annet vaksineselskap?

Har noe annet norsk biotekselskap enn PCI Biotech på OSE vaksine (leveringsteknologi)? Vaccibody?. I så fall burde disse ha unngått krakket?!

Vaccibody holder stand på mcap 6 mrd? Noen som vet?

Mens PCIB mcap krakket til mcap 1,5 mrd

De som besitter preklinisk eller leveringsteknologi innen vaksine skal vel rasjonelt og strengt tatt kunne oppleve økt markedsverdi snarere enn krakk da myndigheter, stiftelser, investorer investerer og fokuserer økende midler til forskning / produkter vaksiner?

4 Likes

Corona-frykten kommer til å øke videre i lang tid. Men jeg tror ikke PCIB er langt fra bunnen, kanskje allerede passert. Avtale kan komme allerede mens jeg skriver dette. Kursen i mellomtiden driter jeg i, bortsett fra at jeg kjøper litt når frykten tar overhånd for mange.

4 Likes

Jeg velger meg lav pris og fantastiske produkter fremfor høy pris for søppel.

1 Like

Bamse; dette er jo helt feil!
Antall smittede i Kina har nå minket hver dag i det siste, og kinesiske myndigheter sier nå at de vil ha full kontroll med Corona-epidemien i løpet av april.

Allerede i mai vil aksjemarkedet være 100% tilbake til det normale er jeg rimelig sikker på. Dessuten er det presidentvalgår i USA, og erfaringsmessig stiger alltid børsene i disse årene.

4 Likes

Tviler. Jeg tror frykten kommer til å øke med spredning i vesten.
Ingen går på fotballkamper, kino eller restaurant.
Folk avbestiller ferier.
Folk mister inntekter, men bankene skal fortsatt ha renter på lån.

1 Like

Viruset i seg selv er jo ikke særlig alvorlig for folk flest, så jeg hadde absolutt foretrukket at jeg var smittet av viruset fremfor at aksjeporteføljen er smittet. Har ikke vært syk på mange tiår, så det hadde egentlig på tide å teste ut senga på dagtid.

10 Likes

Ja, det kan det nok. Og vi forbruker mindre og frakter & flyr mindre. ( Altså alt som for noen uker siden måtte til for at vi skulle Thunberge kloden. :rofl: )
Men vi trenger fortsatt hjelp mot kreft og sykdommer.
( Selv om noen mener at overbefolkning er den verste trusselen for klodens eksistens. )
Det er nesten utrolig hva som kan konstrueres av hysteri.
Så skjønner vi kanskje bedre tidligere tiders "hekseprosesser"og religion-konstruksjoner basert på frykt.

4 Likes

Håpet mitt er at corona er tua som velter lasset og starter en ny finanskrise.
Så blir PCIB eller FimaNac kjøpt for en avsindig mengde milliarder og bamse kan sette noen hundre mill i OBX til halv pris :slight_smile:

Skulle forresten ikke forundre meg om vi er i 50kr neste uke, selv uten noen hendelser.

5 Likes

Det er desverre ikke mye jeg har å kjøpe for. Men 150 stk

Det fundamentale er først og fremst endret til det bedre. Bare økningen i median overlevelse for gallegangskreft må vel være mer enn nok til å veie opp for en måned eller to forskyvning.

9 Likes

Synd for dem som solgte på 29. Håper ikke det var Arve. Kanskje han er på vinterferie?

Når corona nå blir mer eksponert i resten av verden, og folk+media etterhvert innser at corona bare er en litt hissig influensa, så snur nok makrobildet. For pcib sin del skal det uansett ikke ha noe å si, selv om det gjør utslag på kursen. Teknologien og resultatene taler for seg selv. Avtaler (vacc og nac) og godkjent medisin (chem) blir enden på visen, uansett hvor svart det ser ut i dag.

4 Likes