Jag hoppas Syd Korea får Coronautbrottet under kontroll och att PCIB lägger absolut mest krut på att få igång Asia sites.
Jag hae tidigare länkat protokoll där de estimerar 100 patienter per site/per år i Sydkorea! Helt galet. Motsvarar 100 sites i EU/USA om man räknar 1 patient per site och år.
Per har guidat 10-15 sites i Syd Korea, jag tror de VET vilken enorm boost det har potential att ge till rekryteringen men vill inte gå ut med det förräns det har regulatoriskt godkännande och sites som är up and running.
Med bara ett fåtal sites och första patient i Asien 2020 så tror jag att de kommer i mål innan guidningen, speciellt när man också bytt primary endpoint i interimavläsning. Som jag tänker det så går det lite snabbare att avläsa ORR än PFS, tar gärna emot synpunkter på detta.
Förseningen ger ju också att de har ännu starkare data att visa upp för sites/regulatoriska myndigheter i Syd Korea och Taiwan.
Ökade kostnaderna tror jag inte vi behöver bry oss om så mycket,tror det kommer ticka in ett flertal avtal innan 2020 är över.
Detta tillsammans med potentiella avtal inom alla områden gör att jag ser det som en enormt bra ingång till galet lågt pris