Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Slike analyser blir alltid svært konservative da de er redd for å bli tatt for å være useriøse med for høye kursmål. Når kursmålet nås vil de da automatisk løsne opp og øke kursmålet tilsvarende det de egentlig mener aksjen er verdt.
Hører stort sett aldri på slike analyser, selv om det er hyggelig at de mener aksjen er underpriset.

5 Likes

Jeg høyner kursmålet til Artic! Det beste med Q4 var at PW virka anspent og konsentrert på å holde korta tett til brystet, etter å ha virket fremoverlent og friere under de to siste Q. Hvorfor slik anspent holdning når han virka å vere i det humoristiske hjørnet i podcasten like etterpå? Han avbrøt blant annet Elisabeth under podcasten når hun antydet at det ikke hadde kommet noen ny interesse rundt Vacc etter ESMO: «interessen har ikke akkurat blitt mindre» utbrøt han. Er en milepæl av anerkjennelse på vei over målstreken? F O R H A N D L I N G E R og stor interesse for teknologien? Noe er på gang -Plutslig sier det Pang💥 Jeg holder en knapp på at Vacc kommer først. Hvilken kurs vi hadde dagen før spiller da liten rolle, når man kan ta frem kalkulatoren og finne ut hvilken verdi nyheten har for selskapet og aksjonærene. Synes oppriktig synd i de som måtte selge i «krakket» denne uken på slike usle verdier.

22 Likes

Hvilket slags Medlemskap tilbyr de ? Kan man kjøpe stikkvis eller må man være medlem ? Hvor mye koster medlemskap ?

Vacc eller Nac først er samme for meg,bare det blir en avtale som verdsetter potensialet.Og vil de ha eksklusiv avtale må store penger på bordet.

4 Likes

Jeg har ikke Artic-analysen , men hvis den kom akkurat i dag , like før stengetid , kan det bety litt av hvert. Kan godt være et beskjedent forvarsel som er sluppet

5 Likes

Må bare gi lyd da jeg ser flere har “savnet” meg. Har vel gått gjennom min tøffeste børsuke noen gang. Satt i 10 aksjer for ei uke siden med ek 7,4 mill ( ned 2,6 i fra 01.01.20).Sitter nå med en liten post i Ultimo men stort sett resten i PCIB og ek redusert til 2 mill. Har bare 80k PCIB men har resurser til 100k.
Jeg burde solgt tidligere i flere aksjer men trodde ikke fukk…Corona skulle slå så sinsykt ut og aller minst i PCIB som er totalt konjunktur-uavhengig. Irriterer meg også grenseløst at vi i ettertid får opplyst at 50% av dem som døde i Kina var over 80 og SYKE fra før. Gir liksom ikke rette bilde.
Overlevelses-sjansen er 99,6% og verden “skjelver” - sykt. EI dame i Tromsø “smitta” men dem viste ikke sikkert om viruset levde?? Hvordan er dette mulig. “Nyheter” om viruset 4 x pr time døgnet rundt.
I Afrika dør det ca 10k barn i døgnet av sult men får ikke ett minutt i nyhetene. Jeg blir så forb… uten at det har noen hensikt.
Har vært gjennom slike smeller før og landet på beina og det satser jeg på denne gangen også. Har en kjempeflink megler og vi skal reise oss sammen sli vi har gjort før. Må bare tilføye at jeg ville kommet mye bedre ut om jeg hadde fulgt hans råd så der har dere meg gamle stabukken.
Takker for hyggelig omtanke og lover å holde dere oppdatert.
Nå rødvin og kos med “tausa”. God helg.

69 Likes

Har du lust til å hjelpe kursen oppover med din kapasitet på 100k til neste uke da Arve :joy::partying_face::muscle::crossed_fingers:

Med tanke på resten av verden så lettet jeg meg selvsagt i morges på 35 for å siden kjøpe tilbake litt på 37 :man_facepalming:

Hadde tenkt å lette meg før stenging grunna uro for helgen, men herr Falck endret dette. Håper at dette var korrekt beslutt.

2 Likes

Jeg la inn kjøper 20k på 36.00 og den var innom der men jeg fikk ikke. ( måtte rydde ferdig i andre aksjer før jeg slo til). Kan være greit å ta 20k mandag også. Fyker den pga nytt kursmål så løper jeg etter. Lettere å løpe den veien syne jeg selv om det koster noen lapper.

9 Likes

Trist å høre Arve. :confused:

Siden PCIB ikke gidder å bruke fem minutter på twitter selv:

31 Likes

Flere har ytret bekymring for deg her på TI, og du har min sympati Arve!

Har vært en tøff uke for mine biotekaksjer også, men tror du tenker riktig når du har beholdt PCIB og Ultimo.Disse vil komme med gode nyheter utover våren/sommeren og sikkert komme tilbake til gamle høyder om man gir de litt tid.

Kanskje dumt å gi råd her, men hadde jeg vært deg ville jeg også ha hatt PHO i en biotek-portefølje. Var på en meget oppløftende og positiv presentasjon hos de i går.

3 Likes

Bra Savepig.

Kan spekulere i årsaker. Er også meget begrenset med arenaer de er påmeldt dette året per nu.

http://pcibiotech.no/partnering/

Where to meet us:
List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

Er det nå så altfor mange samtaler / interessenter for PCI Biotech som gjør at det er liten tid til så mangt? Samtidig som mulig fremskritt i avtaler gjør det lite interessant for IR framstøt av ymse slag og årsaker?

Spøk til alvor: de er blitt bedre på IR siste tre år, men fortsatt vei å gå.

2 Likes

Takker for omtanken - tøffe dager ja. Har vært inne i PHO gjennom flere år men er ute akk nå ( ble skremt ut med 20k da det gikk rykte om at spettet skulle ut)
Har altså satset nesten alt på PCIB så om vi bommer der så går det på trynet for meg men tror det blir en himmelferd vi aldri har sett maken til.
Spennende dager.

16 Likes

Må si det overrasker at en person med nesten livslang erfaring på børs blir “skremt” ut av noe som helst fordi Spettet tar exit…

Vi gjør alle feil, ingen grunn til å vri kniven rundt i såret til noen disse tider.

6 Likes

Verdens børser har falt 60k milliarder dollar denne uken da blir mitt tap smuler. Dæven dyr “snue”. Nå er en lege smittet i Oslo. Hvordan skal dette ende?

3 Likes

Det var ikke ment som kritikk eller “vri noen kniv”. Kan love deg at jeg selv har gjortdet mye verre.
Det var opprinnelig overraskende - og det kunne jo hende det lå mere begrunnelse bak.

Årnær seg! Det eneste jeg er irritert på er at jeg ikke har tørt krutt til å akkumulere mer. Nyhetsverdien om 1 mnd er tilnærmet lik null og da bytter VG ut Corona med Paradise Hotel og flått-saker.

5 Likes

Det er ikke alltid man behøver å skrive om ting man lurer på eller er overrasket over.

Det har vært mange innlegg de siste dagene hvor folk slenger ut kursmål, tankespinn og konspirasjonsteorier som for folk som sitter med store problemer og/eller knuste drømmer/sparegriser er en belastning.
Ditt innlegg var på langt nær det verste men kan lett oppfattes som det er rettet mot en enkelt person som nettopp har vært åpen om at han har hatt store tap. Jeg synes det er unødvendig og bør unngås.

6 Likes

Jeg har lagt ut og legger ut litt ting på Avanza forum (Placera). Dersom noen har tilgang så er det fint med litt støtte og diskusjon for å få opp intressen for aksjen i Sverige.

Edit: I dag finnes det kun 18st kunder hos Avanza som har PCIB, stor potential!!

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.2952.3363350.html#7062958

8 Likes