Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Slapp av Nike, om det blir et hypotetisk bud på selskapet blir det suksess for aksjonærer uansett :partying_face::joy:

1 Like

Det er jeg ikke uenig i Nike men f. eks flytting av virksomhet krever ikke 90,0001 men 66,6667. Det blir noe annet enn du skrev lengre opp.

2 Likes

Jeg er slapp som bare det, men jeg håper inderlig at PCIB blir en suksess for mer enn bare aksjonærene og pasientene.

4 Likes

Veldig enig i det. Dette KAN bli både :bomb: og :rocket: for alle stakeholders!

1 Like

@pdx hadde nok blokkert fleksnes fort viss han ikkje er den han utgir seg for å være.

5 Likes

Det hadde vært greit med en bekreftelse fra @pdx på at @fleksnes tilhører Myrlid? Så slipper vi spekulasjoner rundt dette.

1 Like

Gilead sitt oppkjøp av Forty Seven bør være en skikkelig tankevekker for de som tror at et hypotetisk bud på PCI Biotech vil komme i form av budpremie på aksjekursen.

Det er ikke særlig mer enn 4 måneder siden aksjekursen til Forty Seven var 5 dollar og noe, og budet ble altså på 95.50$.

Ser vi på samarbeidet mellom PCI Biotech og AstraZeneca så startet det i september 2015, og i november 2019 ble det klart AZ fikk ut 2019 på å teste ut PCI-teknologien og Amphinex på flere områder, og man etter det skulle bruke 6 måneder på å avklare hvor og hvordan veien videre blir.

Kan ikke forestille meg at Gilead ikke var godt inne i materien 4 måneder før budet, og kunne da med en budpremie på 100% sluppet unna med å betale 4 mrd NOK istedet for 47 mrd NOK.

TroR vi kan være trygge på at BP er villig til å legge på bordet de pengene de mener teknologien er verdt. Og bruker ikke en kalori på å følge aksjekursen.

Så spørsmålene vi selv kan klare å besvare, i alle fall bør konsentrere oss om er

  1. Hvor sannsynlig er det at AZ ønsker seg fimaNAC.
  2. Hva er teknologien verdt.
39 Likes

ja, akkurat, om kun en blockbuster på ggk kan gi x milliarder, så blir tallet i enden helt utrolig.

5 Likes

Budpremien var på ca 70% utifra kursen på 56$. Spørs vel om de hadde lagt 95$ per aksje på bordet hvis kursen hadde vært 10-20$…

Uansett er fakta følgende quote snøffelen.:partying_face:

FIRE MND jeg gjentar FIRE MND og 23 ganger oppkjøpspris i perioden🚀

«Det er ikke særlig mer enn 4 måneder siden aksjekursen til Forty Seven var 5 dollar og noe, og budet ble altså på 95.50$.«

3 Likes

99% sikker på at det stemmer.

9 Likes

Det er vel snarere snakk om at de priset selskapet. Spørsmålet blir heller hvorfor kursen steg så mye på noen måneder.

3 Likes

Kommer det noe snacks fra kantina i tiden etter Q4 @Statsmedisteren ? Hadde vært interessant med en oppdatering om tingenes tilstand alla Sørlendingen etter hver Q.

8 Likes

Bare en vanlig mann på gaten, men jeg kan jo komme med min mening om saken:

  1. Det er vanskelig å vite hvor mye AZ ønsker PCIB, men her vil vel alt handle om hvor mye de kan bruke teknologien på og hvor gode resultatene er. Produktene til PCIB har alle vist seg å fungere effektivt og har brede anvendelsesområder innen Vaksine, mRNA og kreftmedisin. Som AZ selv opplyser på forsiden sin så satser de på «advanced delivery technology» og de har etter alt jeg har forstått et STORT satsingsområde og betalingsvillighet for noe som kan bli morgendagens leveringsteknologi. Når PW selv opplyser at PCIB vil kunne bli gullstandard på flere områder på kvartalsrapporten viser det meg hvor gode resultatene faktisk er. Dersom PW vet dette, så er AZ også klar over det. I tillegg er mRNA svært hot på markedet og PCIB har mulighet til å levere «naked», noe som er helt unikt uten bivirkninger. Når det kommer til resultater, så tyder jo alt på at de er svært gode hittil. Nesten urovekkende forbedring på absolutt alle fremlagte resultater.

2 + 2 = 4 og for meg ser situasjonen slik ut:
• AZ søker etter ny teknologi innen levering
• PCIB har en løsning som er bedre enn dagens standard

  1. Verdisettingen skal ikke jeg foreta meg en konklusjon om, men hvis man sammenligner med tidligere avtaler som BP har gjort, basert på innlegget til @Investor for en liten stund siden, så tror jeg på alt fra et nøkternt estimat på 30-35 mrd til en optimistisk pris på 50mrd++.
9 Likes

Eg vil dra det så langt at GGK kan selges for minst 50 milliarder + om et par år

også kommer alt det andre itillegg :wink: for å sette verdien litt på spissen.

2 Likes

Enig !
Jeg prøver å tenke enkelt. Dobbel pris av Algeta bør være et minimum.
Algeta er flere år siden, bare 1 indikasjon, lavere NOK nå og Algeta var allerede bundet til Bayer.
Derfor ser jeg for meg et absolutt minimum på 40-50 mrd.
Mitt enkle mål er derfor 1000kr i første omgang.
Det er mer enn nok for en enkel mann. Alt over blir ren bonus.

7 Likes

Kanskje budpremie på 56% er korrekt analyse om Gilead fant ut at de kanskje vil kjøpe Forty Seven uka før budet ble fremsatt. Jeg tror imidlertid at Gilead hadde Forty Seven i kikkerten litt før det, 4 mnd er ikke mye å bruke på Due Dilligence, så de kunne tatt det å sparket og fått det for 3 mrd NOK i stedet for 47 mrd NOK, med 56% budpremie.

4 Likes

@anon50125742,

Det er bare å sjekke hvilke selskaper @fleksnes ellers har skrevet om. Da finner du bare ett annet; 5th Planet Games - og der har Kjetil Myrlid Aasen vært (eller er ennå?) aksjonær.

QED

2 Likes

Lenge siden man hadde aksjer i den gjengen der.

Fleksnes får “bevise” hvem han er med å si at aksjonærlistens nummer to har 30k aksjer mer enn det som ligger ute på hjemmesiden…

67 Likes

Da gjenstaar det bare aa takke for at du vekket interessen min for PCIB for ca 3 aar siden. (Tror det var et intervju i FA.)

7 Likes