Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Dette blir jo litt off-topic ser det ut som, men blir det en korrigeringer i morgen av kursen kanskje? Mao, blir det en ny kjøpsmulighet? Ser at amerikanene ikke likte rentekuttet dem fikk å PCIB har jo vært høgt på topplisten over aksjer som har steget de siste to dagene.

2 Likes

I et så stort selskap som AZ vil jeg tro de faktisk har ansatte som kan analysere data OG ansatte som kan snekre sammen en avtale. Nå må selvfølgelig all data være ferdig analysert før en endelig avtale eventuelt kan underskrives men jeg regner med det er MYE annet som kan gjøres før de dataene foreligger :slight_smile:

2 Likes

Alle data må analyseres ferdig… Man blir vel egentlig aldri “ferdig” når man jobber med forskning men må ta stilling til tingenes tilstand på diverse nivå i prosessen . Problemet for AZ er bl.a. at om dem bruker for lang tid så kan det dukke opp andre som vil ha kaka så det vil jeg tro er en viss stressfaktor?

3 Likes

Synes man i allefall burde gaa ut i fra at det er mulig og lage 5 suksessfulle medisiner innenfor hvert forretningsomraade. FimaChem, fimaVacc og fimaNac. Det blir 15 medisiner. Dette boer vaere grunnlaget for og regne ut hvor mye PCIB er verdt. FimaChem alene vil sikkert bli suksessfull for inoperabel gallegangskreft, bukspyttkjertelkreft, strupekreft, hjernekreft, og kan garantert benyttes til og forminske svulster foer operasjon. Hvilke 10 sykdommer fimaVacc og fimaNac sammen vil kunne takle, kan andre mer om enn meg. Men antallet er langt fra eventyrprat. Og derfor burde ett bud ligge paa ett tresiffret milliardbeloep. The next generation…

6 Likes

Korrigering eller ikke, Pcib er fremdeles på billigsalg.
Og kan lett gå 10-20 kr til,før pause…
Fremdeles langt opp til 86kr…
Som er målet i første omgang…

2 Likes

Dersom det skulle «dukke opp andre», så vil tusenlappen pr. aksje være lommerusk.

40-50 milliarder kroner er småpenger, dersom MER ENN ETT BigPharma-selskap ønsker seg noe.

Dersom det kommer bud på PCIB, så ønsker jeg meg det samme som Jònas Einarsson, at det blir en budkrig mellom to eller flere interessenter.

Da kan prisen bli MYE høyere enn 50 milliarder. 100 milliarder (2700kr pr. aksje) er heller ingen umulighet.

Alt avhenger av resultatene, og hvor sterkt Big Pharma eventuelt ønsker seg rettighetene til teknologien.

13 Likes

Det jeg synes er noe underlig er inntrykket av at PCIB er “låst” til forhandlingene med AZ?

Det trenger jo selvsagt ikke være sannheten men det er et inntrykk jeg sitter med.

Det må jo være PCIB’s oppgave å få flest BP’s interessert i PCIB slik at massiv konkurranse oppstår , ikke?

Nå trenger en strengt tatt ikke konkurenter for høyere bud noe som vel skjedde i Algeta.

Lykke til

3 Likes

Tviler på at vi er “låst” i forholdet til AZ men at dem har en viss førsterett er vel naturlig siden det har vært samarbeide her siden 2016.
Det som kan bli kortsiktig ubehagelig er om AZ takker for seg og vi ikke har andre på “venterommet” . Det kan bli tidenes kjøpsanledning men håper vi slipper den opplevelsen.

4 Likes

Ingen førsterett gjelder…antar vi i dag. Vi jo intet om hva som er muntlig avtalt. Vi vet intet om samtaler med andre. Alt er hemmelig

3 Likes

Det er ingen «førsterett».
I så fall måtte de allerede ha inngått en avtale om det, og den skulle ha vært børsmeldt.

5 Likes

Pcib nac kan muligens bli gullstandard på noen produkter. Så verdien interesserer meg ikke så mye(svært høy). Sannsynligheten for avtale skulle jeg gjerne visst mer om.

Vi vet de har funnet en ny metode for levering og hva denne går ut på gjennom den nye patentet søknaden. Vi vet de har gode resultater som har ført til økt interesse fra AZ.Vi vet at de sliter med levering og bruker enormt med penger og ressurser.

Tror de ikke kan la være å teste ut Amphimex i minst en sykdom. Det holder igrunnen for meg.

100 % kan en aldri være og vi får neppe noe særlig mer fakta før avtale evt inngås enn den vi har i dag.

4 Likes

Wall street ned 3% - mye mulig vi får tilbud på pcib aksjer igjen i morgen

1 Like

Eller ikke.
Interessen for Pcib er stigende,og fremtiden lys…
Så kan også fortsette oppover :boom:

6 Likes

Kan ikke forstaa annet enn at AZ vil satse stort paa PCIB> Fra deres hjemmeside; Our biologists are advancing understanding of cellular transport mechanisms while our chemists, mathematicians and pharmaceutical scientists are using those insights to optimise the design, properties, analysis, formulation and delivery of our potential new medicines.

Together, they are developing THE NEXT GENERATION of drug delivery technologies, setting us on a course that aims to translate the scientific progress underpinning our exciting new modalities into clinical benefits for patients.

11 Likes

Skjønner at det ikke er noen som har konkret “førsterett” men muligens “moralsk”? Det som er udiskutabelt er at AZ er det første selskapet som er inne til “muntlig eksamen” iom. at dem var forhånds-uttatt. Vi har ikke fått noe meldinger om at andre sitter klar på venterommet så veldig spennende hvilke ev. betingelser AZ legger på bordet? Vi gir dere x antall kr men går dere til andre så trekker vi vårt bud ? Kan vi risikere bud/utspill i den retning? Spennende dager er ikke dekkende - finner ikke adjektiv som beskriver mine “kriblinger” i min store mage for tiden.

6 Likes

Med det bakteppet fra børsmelding i november og kvartalspresentasjon og spekulasjoner er det sikkert like naturlig at det ender solid i pluss i dag også.

Futures ser lovende ut:

Tipper sluttkurs er over 50kr.

AstraZeneca er for eksempel opp ca 0,75%

2 Likes

Fikk 10k på 46 og er oppe i 100k igjen. Ruben jeg har redusert med 10 kilo i år og ser 100-tallet snart!!! ( mer reker og mindre vin )
Spennende om Fleksnes fortsetter å hamstre. En kompis skal også ha 10-12k i dag. Går veien dette nå.

12 Likes

Ikke legg for mye vekt på US futures før klokken har passert 13:00.

2 Likes

Enig la mer positiv vent på Nikkei og stoxx euro🥳
Jeg synes markedet stabiliseres og det er i så fall lovende!

Tror og håper at det er kort tid til neste børsmelding.
Tenker da på utfall av:

Asia sites,
Asia partner,
FPD US,
AZ avtalt/ ikke avtale,
fimaVacc avtale/lisens,
BioNTech eller noen av de andre 5 biotek forskningssamarbeidspartnere,
nye mulig partnere.

Altså mange mulig utfall og mange mulig nyheter.

Bavarian Nordic er opp 1%. AZ opp 2%.Ser ut til at det virkelig stabiliseres og flere biotek og big pharma av PCIB sine samarbeidspartnere stiger.

PCIB ender plutselig også like gjerne i solid pluss. Uforutsigbart!

Interessen har økt betydelig. Er det helt tilfeldig?
Omsatt 200 000 aksjer på 40 minutter.

2 Likes

Trodde jeg gjorde et kupp og så er vi nesten på toppen av taperlista?? Ja ja.