Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Bare for ordens skyld, det holder ikke med muntlige avtaler på dette nivået. Daglig leder har ikke fullmakt til det og styrformannen måtte i så fall hatt en styrebeslutning i ryggen for å si noe slikt. Men dette er jo snakk om avtaler som ender opp på mange hundre om ikke 1.000 + sider og da kan du ikke si ja/nei til noe før avtalen finnes i et langt fremskredent utkast.

Blir sikkert en avtale dette, men det er skriftlige avtaler som gjelder her og de vil normalt også bli “forankret” hos de aller største aksjonærene. Vil ikke aksjonærene at avtalen skal inngås så blir det ett nytt styre og ingen avtale.

5 Likes

Satser på at neste lunsj finner sted i en viss kantine i Göteborg. :woozy_face:

18 Likes

Det ville vært hyggelig referat! :crossed_fingers::partying_face:

Det er godt driv hos våre venner, AstraZeneca opp cirka 3%.

Da blir det kanskje slik jeg tippet, PCIB plutselig solid i pluss. Ikke bare solid i pluss i dag men godt over 50kr?

Spekulasjon selvsagt men det er snodig at børsmeldt interesse om å utvide PCI Biotech sin teknologi til andre anvendelsesområder hos AZ og mulig pågående diskusjoner/avtaler om mulig kommersiell avtale med AstraZeneca ikke skulle ha vært verdt mer kursøkning på PCIB kursen? Big pharma vurderer altså kommersiell avtale med en biotek mygg! Dette er bare bonus vacc og Nac. Det som verdsettes til en viss grad er kun RELEASE studien. Arctic analysen kursmål 86kr viser også det.

7 Likes

Må si jeg blir svært overrasket om det det ikke blir en avtale mellom Pcib og AZ

Thus, in preclinical studies very interesting results have been achieved using PCI for the delivery of various types of nucleic acids, with especially interesting results for mRNA delivery. mRNA are molecules with a very interesting therapeutic potential if the current delivery problems could be solved, and pre-clinical results indicate that PCI may contribute to solving these problems for several potential uses of mRNA-based therapeutics.

https://www.spiedigitallibrary.org/conference-proceedings-of-spie/11070.toc?webSyncID=3e9bc6cd-0e54-5231-3a44-808b96259901&sessionGUID=e378b641-d695-277d-792c-575398b17637&SSO=1

12 Likes

Ja, eg skulle gjerne sett et bull senario analyse, men det kommer vel som en bombe på de fleste(håper eg)

Frem til da, om du skal trade… det er ikke lurt å ligge ute med alt, vips så er kursen forbi og du er ute, og inngangen kommer aldri igjen.

6 Likes

Forstår spekulasjon om mulig fremtidig avtale.

Derimot er dagens lave PCIB kurs noe som tilsier at PCI Biotech og AstraZeneca er milevis unna fra å inngå en avtale🥳

2 Likes

Dette kan vel ikke vaere mulig.? For Astra Zeneca kan ikke forankre en avtale hos noen utvalgte aksjonaerer, heller ikke de stoerste, for da kan de jo laste opp i fleng, samtididig som andre ikke vet noe som helst?

1 Like

Jeg mente aksjonærer hos PCIB, dette blir neppe en deal som er stor for AZ. Hvor mange % av markedsverdien til AZ tror du en avtale vil utgjøre?
Dessuten så benyttes det alltid taushetserklæringer i denne type situasjoner, så det er ikke fritt frem for folk å handle på eller spre innsideinformasjon.

4 Likes

Når slår PCIB til så må det da være noe bedre enn Tesla å bruke pengene på. ;-))

2 Likes

Sannsynligheten for at du har gjort et kupp er vel ganske stor dersom avtalen kommer før påske :wink:

3 Likes

Der gikk vi i plus for dagen. Noen som tørr å tippe sluttkurs? Kommer vi oss over 50 grensen kanskje?

1 Like

Hvis noen er villig til å virkelig verdivurdere å tillegge noen små prosent sannsynlighet for en PCIB og AstraZeneca avtale. Hvis så, ja da kan det bli en enorm oppgang i dag. Nærmeste jeg tipper for dagens kurs. Jeg begynte dagen med at jeg tippet PCIB faktisk gikk i pluss. Deretter langt over 50kr. Plutselig blitt spåmann😆

1 Like

Når en eventuell avtale måtte komme, blir anybody’s guess. Men jeg tror vi skal være veldig klar over at datoen 30. juni representerer en tidsramme og ikke avsatt dato for signering…

Alle seks samarbeidspartnerne er utvilsomt svært oppmerksomme på hverandre, men det er bare én aktør i dette spillet som sitter med full innsikt i hvilke resultater de enkelte har oppnådd så langt: PCI Biotech.

6 Likes

Har Fleksnes meldt sin ankomst på forumet da han kanskje sitter på informasjon om at vi nærmer oss en avtale snart? Bare en tanke.

Vel, eg kan si at ringer noen meg, og spør om eg vil sitte i innside posisjon…

så ber eg dei ringe på igjen om en stund, først må eg innom her :rofl:

3 Likes

Alltid greit å feire/sjekke tempen med likesinnede som står i takk og gjeld - tenker jeg da. Bare en løs tanke selvsagt :wink:

1 Like

Enig! Var kanskje litt utydelig i mitt utsagn.
Refererte til arves prediksjon om avtale før påske.
Tidshorisont skal ikke jeg belage meg på, da variablene som styrer dette er utenfor vår kontroll og ren synsing etter min mening.
Her vil det jo handle om hva AZ vil ha gjennom i avtalen og hvor omfattende denne er, samt hva PCIB er villig til å gi til hvilken pris.

En tanke som har slått meg i det siste, er at jeg er rimelig sikker på at denne avtalen vil inkludere mer enn én lisensrettighet. Dette på bakgrunn av hintene PW har gitt på de to kvartalsrapportene samt. AZ sin storsatsing på området.

5 Likes

Radium idag?

Glemte å sende PCIB spørsmål. Har noen gjort det?

Ville vært interessant å høre Jonas sitt syn på det som kom fram av nytt på Q4.

6 Likes

AstraZeneca opp hele 4% nu. Det er mange milliarder i økt markedsverdi på en dag.

Business folka i AZ føler seg kanskje spesielt «lykkelige» med noen ti talls milliarder økte verdier. Psykologi dette. Lettere å gjøre shopping spree / oppkjøp når du føler du har mer å rutte med! :joy:

3 Likes

Det har vært skrevet endel om verdivurderinger utifra andre oppkjøpscaser.
Men hva med «forventet» tidsperspektiv for avtale? AZ har jo fått 6 mnd.

Hva er «forventet» tidsintervall for å inngå avtaler i dette segmentet?

1 Like