Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jeg er enig i mye av det du skriver. Men i bloomberg world index er det en blanding av biotek med produkter og preklinisk fra hele verden. Biotek kjennetegnes generelt av mye R&D forskning og flere har ikke ett produkt i markedet og prises til titalls milliarder. Hvis en skal se på verdens indeks i biotek er vår helseindeks på OSE det beste sammenligningsgrunnlag?

1 Like

Enig i at norsk biotek er lavt priset sammenlignet med USA, men det er jo en gyllen mulighet for oss som kjøper til å gjøre veldig stor gevinst hvis/når de lykkes.

4 Likes

Er det bare meg eller ser det ut til at Sør-Korea har full kontroll på Corona pdd? Kun noen titalls flere tilfeller siste døgn. Veldig positivt for REALEASE slik jeg ser det.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

19 Likes

Rett opp i US:

4 Likes

Ett enkelt spørsmål bør stilles til hvorfor investere i biotek under dagens finansielle uro (korona og en dose oljefall), viser seg i oversikt bloomberg world index at biotek var sektor som klarte seg best i år under uroen:

  • I tillegg til det åpenbare som å bidra til å kunne redde liv er svaret etter min mening åpenbar: milliarder av dollar pøses inn til blant annet biotek!

hvis en ikke benytter belåning da biotek i utgangspunktet er binært og opplest og vedtatt som risikofylt vil dagens injeksjon av billions usd til både kortsiktige og langsiktige tiltak til forskning og utvikling samt produkter føre til stor etterspørsel etter god teknologi. Helsenæringen vil nok sjelden eller aldri oppleve slik plutselig økning i investering vilje -og evne. Kan det tenkes eksplosiv investering mot leveringsteknologi? Da kan i så fall norsk biotek og PCI Biotech være den åpenbare og lysende stjerne. Mulig noen av PCI Biotech sine forskningspartnere som de to som så ofte nevnt AstraZeneca og BioNTech allerede har forstått det?

Har det noen gang i historien vært meldt slike investeringsbeløp til biotek tidligere. Koordinert investeringer fra flere hold som stiftelser, investorer og myndigheter. Hvis en skal forsøke å se i glasskulen kan et sannsynlig scenario også etter korona mulig bli et vedvarende høyt investeringsnivå til forskning og utvikling i biotek også i fremtiden.

5 Likes

Vi kan leve uten Rolex og Porsche. Vi kan ikke leve uten et helsevesen.
Jeg er ikke i tvil hvor innsatsen vil bli prioritert fremover.

8 Likes

Ikke noen feit avtale i dag heller, nei nei , få slappe av videre da :wink:

4 Likes

Ny dag, nye muligheter imorgen​:relieved::+1:
Tikk takk😊

5 Likes

Skal vi ha daglig mas på en AZ-avtale enda i snart 3 måneder blir dette litt slitsomt.

Det er nok mye som skal avklares før man bestemmer man seg for en avtale,
og en slike avtale er ikke noen quick fix, men uhyre komplekse saker som jurister og andre skal sy sammen.
Tror mest på at partene vil bruke tiden godt og at en avklaring kommer først 30.juni eller senere.

2 Likes

Jeg tror egentlig mest på et bud.
Kan ikke skjønne at AZ ser seg tjent med en eller flere “leie-avtaler” når de kan kjøpe hele “huset” for det som for dem er småpenger.
Tid er penger, spesielt for et enormt firma som AZ. 40-50 mrd er bare noen uker for dem.

4 Likes

nei, eg skal ikke mase hver dag, men må si det er ikke mye annet eg venter på. Eller tenker på når det gjelder børs,

Hvor stor blir første avtaleer spørsmål nr 1.

Men dette er småprat tråden, lite annet å gjøre på mens en venter.

og om vi skal få bud, så jo før jo heller, der er mye som er startet og bli billig av andre selskaper.

4 Likes

Kan selvfølgelig komme et bud, men i så fall mest sannsynlig bare på FimaNac tror jeg.
Uansett vil det være svært mye AZ må få avklart før et konkret bud fremsettes.

Men håper personlig ikke på noen kjøpsbud, men at man i stedet får bygget et sterkt middels stort norsk biotek-selskap med basis i PCI-teknologien.

3 Likes

Mr. Trumph har panikk, og lover stimuli hver eneste dag. Og med det holder han PCIB kursen oppe’-)) Hva skulle vi gjort uten han?

3 Likes

Kan nok hende det er andre utlendinger som “holder kursen oppe” med sine kjøp :wink:

3 Likes

Lovende for at forsinkelse for release kanskje ikke blir så lang som en kunne frykte og HVERTFALL lovende for utsiktene til god kompetanse innen Life Science i sør korea

4 Likes

Jeg har observert noe her på tråden, som stadig gjentar seg;
Kjedeskriving eller skal vi si verdiløst pjatt :wink:

5 Likes

Ja jeg har observert det samme. Fant denne tråden å være særdeles god for et par måneder siden, og er mye av grunnen til at jeg har en post i PCIB. Men i det siste har det vært utrolig mye re-sirkulering av ting som har vært skrevet opp og ned om mange ganger allerede…

2 Likes

Det er nok en del selvpleie på tråden for tiden for å overbevise og motivere seg selv kanskje?

Og hvem kan klandre skribentene, det er jo ikke akkurat dritgøy, for å si det rett ut, å være aksjonær for tiden.

:slight_smile:

4 Likes

Ebitor:
Noen trofaste skribenter gjentar sine optimistiske vyer og andre trofaste skribenter gjentar sine pessimistiske vyer. Ingenting nytt…

12 Likes

Det finnes jo en fundamental-lenke også.
Småprat er småprat , til støtte, vyer & trøst.

9 Likes