Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Media fylles opp med Corona “pest” alt er svart…
Så viktig å “suge” på AZ karamellen :+1::grin:

2 Likes

Gode poeng, og jeg ser at det er behov for litt «group-hug» fra tid til annen (jeg har vært forholdsvis tungt eksponert mot tank en stund, og det har hvertfall ikke vært morro inntil nylig). Men samtidig kan det synes som om ikke alle helt forstår hva det betyr å ha aksjer i et biotek selskap med produkter under utvikling. Etter å ha fulgt med på tråden her et års tid, så gjør jeg meg følgende tanker:

  • Det er ingen selskaper på børsen som er isolert mot større finansielle bevegelser, ei heller PCIB.
  • PCIB er heller ikke det eneste selskapet med et godt (eller potensielt godt) produkt som det er verdt å satse på.
  • Biotek er ikke en spurt, men en maraton. Hvis man ikke har utholdenheten som kreves er det kanskje lurt å sette pengene sine andre steder.
  • Ingen biotek selskaper er uten betydelig risiko, ei heller PCIB, og man skal være oppmerksom på at bevegelsene på både gode og dårlige nyheter kan være voldsomme. Det er ikke helt usannsynlig at PCIB en dag har en aksjekurs som står i null.

Når det er sagt, det er også enormt mye kvalitet i mange innlegg på denne tråden, som overbeviste meg for nesten et år siden om at det er verdt risikoen å ha en PCIB post i porteføljen.

Keep up the good work!

6 Likes

Jo, det er helt usannsynlig :joy:, eller denne er null når den er oppkjøpt og borte :joy:

4 Likes

Interessant grunnlag for investering Curly…

1 Like

Ingen evner å se inn i framtiden.
Men, ha Armegeddon i bakhodet.

Dagens oppgang i USA indikerer iallefall at vi skal over 40 i morgen :wink:

1 Like

Når ingen evner se inn i framtiden er det per nu betryggende å vite at biotek internasjonalt har vært safe haven og vinner under uroen!

Investeringsvilje- og evne til forskning og utvikling i biotek har økt betydelig. Det er høyst sannsynlig ikke et blaff. Leveringsteknologi KAN være en av vinnerne ved økt fokus.

Når det gjelder RELEASE studien (fimachem ggk) dreier det seg hovedsakelig om statistikk. Investor har vist flere utregninger på dette og det er funnet signifikans. Det er sterkt signal. Det er selvsagt risiko med alt men ved siginifikante data vil riskreward for flere kunne være attraktiv.

6 Likes

Utrolig enig

??? PCIB er ikke det eneste selskapet det er verd å satse på…… PCIB kan gå i null - 3 linjer lenger nede???
Lurer litt på hvor du står egentlig?
Dem aller fleste her på forumet både tror og mener PCIB er en aksje å satse på så tviler på om du får så mange med deg i null-spådommen.
Det er vel levert resultat i fra selskapet allerede som tilsier en " viss verdi " i markedet eller mener ikke du det?
Skjønner ikke at du har aksjer i selskapet med en så gjennomført negativ holdning.

5 Likes

Undres hva AZ jobbet med den siste tiden innen mRNA innen fimaNAc ?
De fikk det så plutselig travelt innen en eller flere indikasjoner utenfor kreft.

Det som kan ha skjedd er at de blandt annet har testet PCI teknologien på delivery på mRNA vaksiner mot influensa / annet virus. (altså ikke kreft)
I såfall vil dagens situasjon virkelig aktualisere pci-teknologien og de pågående forhandlingene:

Det er frustrerende at Norge kan sitte på svarene i corona men ikke har økonomi til å forfølge prosessen.
Nå er tiden for å bevilge kapital fra staten.
Dette er for stort og viktig til at finansieringen skal lige på småaksjonærer.

Kanskje PCIB bør opprette et eget platformområde som omhandler delivery for mRNA vaksiner?
Eller gå sammen med selskaper som har mRNA vaksiner?

Men igjen , hva var grunnen til at AZ fikk det så travelt og hvilke indikasjoner utenfor kreftområdet jobbet de med?

3 Likes

Det har vel vært spekulert i helt andre områder enn virus-vaksiner ufo. Diabetes f. eks

2 Likes

Det var litt av en kraftsalve Arve. La meg med en gang si at jeg er positiv til PCIB, men jeg forelsker meg aldri i en aksje. Når jeg gjør investeringer så legger jeg alltid til grunn en grundig risikovurdering, og når jeg investerte deler av porteføljen i Biotek så fant jeg at PCIB var den med høyest oppsidepotensiale, og en akseptabel nedside. Med akseptabel nedside mener jeg at risikoen er begrenset, men ikke fraværende. Du har jo vært lenge nok på børs Arve at du sikkert husker både Opticom og Fast, så jeg trenger vel ikke si noe mer enn det.

Mine kommentarer lenger opp er en refleksjon på mange innlegg som gir uttrykk for at man ikke forstår at man kan investere i andre selskap enn PCIB og at man ikke forstår hvorfor kursen kan svinge. Det betyr ikke at jeg er negativ til PCIB.

Avslutningsvis har jeg også merket meg at hvis noen uttrykker en mening som ikke er 100% positiv til PCIB, så blir man utsatt for sarkasme og kraftig kritikk. Det er aldri et godt tegn for et saklig forum…

15 Likes

Curly, la det svinge la det rock n roll :rocket: :bomb:

Curly…
Greit med “realistiske” meninger, og du ytrer og skriver på en slik måte at du har vært i markedet i mange år, noe som helt sikkert stemmer…
Men det skurrer veldig er når du sier at PCIB kursen kan gå i 0 (null)
Ingen aksjekurs går egentlig i null før konkurs. De har ikke lån og penger på bok, der mistet du troverdigheten din :blush:

5 Likes

Er vel litt drøyt å kalle mitt innlegg for en kraftsalve? Lurte bare på hvorfor du satser på en aksje der du ser en viss mulighet for at den går i null? Lurte på om du ikke så en viss verdi i det selskapet allerede har levert? Synes du skal lese innlegget mitt en gang til da jeg ikke mener jeg er verken ufin eller sarkastisk. Var på ingen måte meningen å være ufin så da får jeg bare beklage at det ble oppfatta slik.

7 Likes

Bare det å “sammenligne” PCIB med Opticom og Fast ,… sier mer enn nok

4 Likes

Det kan jo være svært gode grunner til å satse på en aksje som kan gå til null. Det vet du sikkert godt hvis du tenker deg om. Kjøper du ti forskjellige aksjer som alle i utgangspunktet koster 10 kr, og det for hver enkelt av dem er 50% sjanse for at de går til 100 og 50% sjanse for at de går til null så ville du faktisk sitte med en helt fabelaktig portefølje. Noe er fundamentalt galt med aksjekursen hvis en aksje samtidig har skyhøyt potensiale og null risiko, mao. da er det noe som skurrer.

3 Likes

Svært gode grunner er kanskje ta i vel hardt…:joy:

Jeg har kun eierskap i de selskap jeg mener skal stige i verdi og der jeg mener riskreward for meg er akseptabel. Disse eierandeler er da de som jeg mener er milevis fra mulighet for null :partying_face:

I forhold til site og RELEASE: Taiwan og Sør Korea får skryt for sin helsesektor!

3 Likes

Corona bekymrer meg litt. Kan det føre til forsinkelse av Release, og vil det føre til større nedgang på verdens børser? Og når skal jeg kjøpe mer Pcib?

2 Likes

Mer PCIB kan du kjøpe kl. 12.55 i dag

3 Likes

Eg liker at volumet sank på nedgangen i dag.

3 Likes