Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Veldig bra - PCIB ført opp to ganger som sponsor for CCA foundation årskonferanse :slight_smile:

https://cholangiocarcinoma.org/misc2/2020-annual-conference/sponsorships/

13 Likes

Ruben2
Hvorfor 12.55 idag?

1 Like

Artig :stuck_out_tongue:

Dessverre tror jeg at det blir avlyst :confused:

2 Likes

Enda mer interessant er det at Astrazeneca plutselig har dukket opp som stor sponsor på denne konferansen i år. De var ikke med i fjor.

De har forøvrig endret “plakaten” fra Salt Lake til online ser jeg.

The health and safety of our presenters and participants is our foremost priority, therefore, we will be transitioning our 2020 Annual Conference into a virtual event.

The Live and On Demand Virtual Conference will still be held April 1-3. Please continue to hold these dates. More details will be coming soon to your inbox.

5 Likes

Det er vel strengt tatt alltid en mulighet for at en aksje kan gå i null? Man bør vel heller snakke om sannsynlighet og ikke bli blendet av optimisme og tenke at “Det er umulig at dette selskapet går konkurs.”

Jeg synes ihvertfall det er veldig positivt å høre fra folk som er mer skeptiske og kan komme med innsikt i hvorfor dette kan gå dårlig, fremfor å være i et ekkokammer som ikke ser mulighet for noe annet enn at vi alle blir søkkrike av PCIB @Curly

6 Likes

Fordi da kan du spise lunch i fred og ro , nå er det gjort , nå kan jeg slappe litt av:)

4 Likes

Mitt siste innlegg vedr null-debatten. PCIB har vel NULL gjeld og en del kr på bok ( tilsvarer vel en 8-10 kr - husker ikke akk). Så pr i dag er null ikke tema MEN om 2,5 år når kassa nærmer seg tømt og det ikke er kommet NOE positivt i fra selskapet så er det faktisk mulig at det går rett vest men inntil da er det vel ikke en gang teoretisk mulig å gå konkurs. Det er ikke tillatt å slå seg selv konkurs en gang før du er insolvent så noen år må vi vente uansett.
God bedring.

10 Likes

Dette ble et svært så lettvint svar arve1954. Du svarer plutselig som om noen har hevdet at PCIB kan gå i null i morgen eller neste uke.

Nedenstående sitat er hva Curly skrev og som jeg også har forholdt meg til i mitt innlegg. Er noen uenige med Curly i den betraktningen så skriver de enten mot bedre vitende eller så er de nybegynnere på børsen. “En dag” er selvfølgelig synonymt med “før eller siden”.

“Det er ikke helt usannsynlig at PCIB en dag har en aksjekurs som står i null.”

5 Likes

Det er en generell betraktning og intet nytt. Gjelder alle aksjer i hele verden. Gir liten innsikt den setningen. Apple, Google you name it.

AstraZeneca eller BioNTech derimot :rofl: :rocket:

2 Likes

Beklager at jeg tok litt lett på det men synes ikke det er verken relevant eller spennende å diskutere om PCIB teoretisk kan gå i null en gang i fremtiden.
Melder meg ut i denne debatten akk nå.

3 Likes

Det er forskjell på “ikke helt usannsynlig” og “usannsynlig”.

Jeg sitter selv kun med PCIB og NANO på børsen, men det er ikke helt usannsynlig at en eller begge før eller siden går konkurs.
Derimot er det direkte usannsynlig at Apple eller Google går konkurs, men umulig er det selvsagt ikke, spesielt ikke hvis man ser det i evighetens perspektiv. Uansett så har binære selskap langt høyere risiko enn konglomerater hvor ikke alt vil svikte samtidig.

Noen av dere som driver bunnfiske i dag? Frister å gå på litt

Bio Europe spring is now going 100% digital

2 Likes

Det var da voldsomt hvor gode venner vi var her i dag da folkens :rofl:

1 Like

Min ærlige mening er at det er en litt for stor sjanse til at verdensøkonomien går fullstendig til helvete. USA kan fort bli det nye Italia og da vil verden ligge i økonomiske ruiner. Vi har knapt passert startstreken for hvilke konsekvenser Corona kan ha for alle og enhver.

1 Like

Jo verre folks helse blir , desto bedre for PCIB. Det er jo nettopp det de skal leve av:)

3 Likes

AstraZeneca opp 10kr. Finnes lysglimt og det er i biotek, pharma :+1:

Det er meget naturlig nu!

Bloomberg world index viste at i år under krisen har bioteksektoren vært vinnerbransje. Safe haven med andre ord.

3 Likes

Posetivt at det ser ut som de har stoppet opp viruset i Kina og Sør Korea. Klarer de det i Italia den neste måneden, klarer de det i I-landene også. Afrika tror jeg blir veldig hardt rammet.

1 Like

Er Pcib verdt mer eller mindre nå, enn for noen måneder siden da kursverdien utfra forskning og eventuell avtale var stipulert til en verdi av 500,- til 5000,- ? ( et regnestykke basert på leveringsteknologien til Pcib sier raskt at dette ikke er usannsynlig.)
Det er en frykt og et spill på børsen akkurat nå. Hysteri!
En kurs på 40,- er selvfølgelig et godt kjøp fortsatt.

3 Likes

Trenger Kina boliger framover, eller har befolkningen stagnert?
Trenger verden medisiner ( medisin-levering ) framover, eller satser man på at folk ikke vil leve?

Det er det å ikke ha boliger nok som kan bli en tragedie for en nasjon. Alt som er bygget er bra.
Det er det å ikke ha god medisin ( medisin-levering) som kan bli en tragedie for en nasjon eller verden.
Det vi bør frykte er frykten.

4 Likes