Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Dette handler ikke om at folk i Kina trenger boliger, men om mulige gjeldsbobler som nå vil eksplodere pga nedsmelting i verdensøkonomien. Ja, jeg har grunnleggende tro på PCIB, men har solgt fordi det nå er en meget truende situasjon i verdensøkonomien. Når panikken virkelig setter inn på børsene, har reell/ mulig framtidig verdi liten betydning.

1 Like

Begynner å bli veldig mange innlegg om frykt for global finansiell krise på PCIB-tråden nå. Hvorfor akkurat her?
Har vi ikke generelle tråder for slike diskusjoner?

10 Likes

Det er fortsatt plass til PCIB selv om verden som vi kjenner til fort kan forandres drastisk iløpet av kort tid. Mao; kan knapt tenke meg en tryggere plass når tingenes tilstand først er slik de er. Det som nesten er mest skremmende er faktumet at det er høyst sannsynlig at spredningen vil komme tilbake for fullt i Kina, det er kun snakk om tid. Rett og slett den perfekte storm.

2 Likes

Ikke veldig relevant, men god lesning (imo). En god start kan være å kjøpe seg opp i PCI Biotech for å stoppe et mulig salg til UK/SE :slight_smile:

2 Likes

Norsk biotek er i så måte et saftig unntak.

Mens våre samarbeidspartnere AZ er ned 7 prosent i år, er tallene i skrivende stund følgende:
PCIB ned 50 prosent
NANO ned 58 prosent
Targovax ned 47 prosent
Photocure ned 25 prosent

Unntaket er Ultimovacs som er ned kun seks prosent i år.

Min fingerregel med atskillige unntak er at på blå dager stiger biotek pent, mens på røde dager er fallet i f.eks PCIB gjerne tre ganger fallet i hovedindeksen

2 Likes

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article12001296.ece

Kanskje den beste og raskeste veien til å få noe som virker mot corona-viruset blir bruk av allerede godkjent medisin mot andre indikasjoner.
Da ville panikken kanskje avtatt noe?

3 Likes

Jepp har beskrevet det paradoks lenger oppe i tråden. World indeks Bloomberg biotek mot norske biotek er krise avkastning sett med norske øyne. Rekyl?

Gjør ikke det mindre interessant å eie norsk biotek og PCI Biotech :rocket:.

Når PCIB i tillegg er finansiert til 22/23 er det SOLID!

Og bakteppet med AstraZeneca! Og BioNTech.

RELEASE studiet med doblet levetid ved benytter cohort i studie fra 11-12 mnd til 23-24 mnd, opplyst ved Q4 nu. Det er SOLID og per nu er det heller ingen godkjent førstelinjebehandling i denne indikasjon.

7 Likes

Og da trenger ikke folk boliger eller effektiv medisin? ( gode resultater fra ti-års forskning.)
Penger er penger. (tall) Boliger og medisin(-levering) er en nødvendighet for at vi kan leve ( godt).

3 Likes

Ser at det er noen som ikke er så begeistret for gjentakelsen som er her på småprat-forumet. Jeg må innrømme at jeg liker bekreftelsene rundt PCIB og hvorfor det fortsatt er et godt kjøp. Må legge til at jeg også godt liker de kritiske stemmene, så er det sagt. Det er ikke alltid like lett å holde motivasjonen oppe når kontoen står solid i minus.

7 Likes

Kanskje dette burde vært tatt på biotek-tråden, men tar det her likevel.

Ser ut som Europa stort sett er i grønt i dag, mens oljedrevne Oslo børs igjen er kraftig ned. Og utrolig nok leder biotek an i nedgangen.

Så kan det jo argumenters med at markedsuroen gjør selskaper som må hente inn kapital sårbare når investeringsviljen går ned.
Men det er stor forskjell på å helt sikkert trenge penger senest innen 6 måneder og det å muligens trenge penger om 2 og et halvt år.

Tenker at nedgangene i PCIB, PHO og Ultimovacs sånn sett er ganske så uforståelig.

13 Likes

Det er mye mellom himmel og jord, som er uforståelig Snøffelen.
Men, så heter det jo at Tro kan flytte fjell.

Meget godt beskrevet snøffelen.

Og i biotek er det statistikk (signifikans) som flytter fjell! Ingen tro i biotek kun facts.

For de selskap du nevner og spesielt PCI Biotech (finansiert 22/23)er det som du sier muligens aldri behov for kapitalinnhenting. Gitt positivt utfall av mulig kommersielle avtaler og partner eller kjøp av teknologi eller RELEASE studiet.

I tillegg er PCI Biotech og resten av selskapene i Oslo cancer Cluster nå milevis unna world index biotek. I resten av verden har biotek vært bransjevinner under uro i år. Nu må det kunne være på tide å våkne også for norsk biotek avkastning. Det blir ikke mindre midler som skal inn i leveringsteknologi i medisin etter dette virus show.

For de mulige partnere som har vurdert mulig kommersiell avtale med PCI Biotech har intet endret seg. Hvis eks AstraZeneca ønsket avtale før virus ønsker de minst like mye avtale nu. Det finnes fortsatt rasjonelle vurderinger også i biotek :joy:

Når Einarsson i radforsk podcast sa at vaksinasjonsteknologien til PCI Biotech vil kunne benyttes i eventuelle senere pandemi tilløp betyr det at PCI Biotech skal ha mindre verdi under virusutbrudd? Moderna, AstraZeneca har mRNA avtale. AstraZenaca har forsket med PCI Biotech innen mRNA (fimaNac) siden 2015. Ved neste mulig utbrudd med behov for vaksinasjon kan PCIB teknologi være en nøkkel?

Paradoks? Helt rasjonelt burde det øke interessen og investering mot blant annet teknologi som PCI Biotech besitter? Hvem er på bærtur?

6 Likes

Det er 2 ting jeg gjerne skulle vært foruten og det er roboter og virus!!!

4 Likes

Leveringsteknologi med skikkelig målrettet og effektiv virkning burde verden ha fått fram nå! Hører jeg et alternativ som heter PCI Biotech?

3 Likes

Jeg benyttet anledningen til å ta 10k på 37,50.

6 Likes

Nei, skal en ta et jafs til så humøret blir litt bedre :joy:

4 Likes

Synes denne var litt interessant. Nevnes adjuvanteknologi og preklinisk utprøving og at utprøving i mennesker starter først i juni.

Så kom ikke å si at ikke PCIBs fimaVacc kan være aktuell. Den er allerede testet og funnet sikkert i mennesker, så ligger jo i så fall foran dette selskapet:

Novavax has received initial funding of $4m from the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI) for the development of a Covid-19 vaccine.

The company is in discussions with CEPI for additional funds to support development through to Phase I.

Last month, the company started testing its recombinant nanoparticle vaccine candidates for coronavirus in animal models.

The candidates produce antigens derived from the coronavirus spike (S) protein. Novavax is planning to use its Matrix-M adjuvant with its Covid-19 vaccine candidates to boost immune responses.

The company expects the preclinical findings to help determine an optimal candidate for human studies, with a clinical trial anticipated to begin in May or June

13 Likes

Gikk de aktivt ut eller ventet de til noen tilfeldig oppdaget de?
Spørsmålet er om selskaper som PCIB som sitter på enestående teknologier allikevell må ut og selge seg?

Og tiden for det må jo være nå , ikke om 1/2 år.

3 Likes

Denne ble publisert i går. Noen som forstår nok til å komme med innspill.
Konkurrent til rekrutteringen for PCI?
Skulle de ikkje kjørt et samarbeid med PCI på denne i stedet? :slight_smile:

https://www.clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04301778?term=cholangiocarcinoma

1 Like

Ikke konkurrent, dette er intrahepatiske pasienter.

5 Likes