Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ikke spydig , bare nysgjerrig : Er det forskjell på å gappe og å gape ?

Hvor anaflfabetiskt personen som skriver er vil jeg si er hovedforskjellen.

Det var da et underfundig svar , kan du utdype konkret hva du mener ? …Nå redigerer jeg: Beklager at jeg spurte , det var ikke meningen å være morsom eller spydig , jeg lurte faktisk på om det kunne være et nytt ord fra teknisk analyse…som jeg ikke hadde hørt om. Har sett at flere enn deg skriver om å “gappe”…sorry

4 Likes

@Ruben2 Verbifisering av engelske a gap. Som å lukke et gap (hopp / mellomrom) i kursen - å gap’e eller gappe…:slight_smile:

2 Likes

Vi er finansiert ett par tre aar til, og kan bare lene oss tilbake og le av hysteriet. Og paa veien til suksess, kan vi til og med plukke med oss noen rimelige PCIB aksjer.

8 Likes

Selv om mye kan skje før OSE åpner så er US futures opp akkurat nå. Hvis futures fremdeles er positive i morgen og Europa faller pga nedgangen i kveld, så tror jeg ikke OSE går ned. Vi tok nedgangen i dag som nesten eneste børs i Europa.

Hvis det kommer en melding om at Saudi og Russland skal møtes angående oljeprisen, da smeller oljeprisen opp. Det tror jeg vil skje.

1 Like

Naa falt vel USA ca. 1% etter at OSEBX stengte, og leste her om dagen at Russlands finansminister uttalte at Russland kunne greie seg med 25 dollar fatet i ti aar, saa ikke ha for store forhaapninger den veien. Jeg tror heller Russland gjoer dette med vilje, for og presse EU og USA til og avlyse alle sanksjoner de er utsatt for etter Krim eventyret. For her lukter det hevn lang vei. Det kan til og med hende de har en hemmelig avtale med Saudi Arabia om og knuse alle shale selskapene i USA koste hva det koste vil. Og ikke glem at PCIB kursen uansett vil gaa dit den skal naar det kommer avtaler med upfront payment, og naar release studiet blir godkjent, saa Ikke vaer bekymret for den. Men hvis futtene er opp mer enn 1%, og oljeprisen stiger, kan det hende du faar rett. Det store problemet dog, er at Coronaviruset kun er startfasen i vesten, slik at vi vet at alt kommer til og bli mye verre. Men det kan jo hende ECB og FED blar opp noen fete sjekker som kan snu markedet. F.eks. 1 trillion dollars tilsammen burde fikse det meste hvis pengene blir fordelt riktig;-))

3 Likes

Bør vi håpe på at en evt avtale kommer når børsen/verden er tilbake til “normalen”? Er det en fare for at en god avtale ikke får den omtalen som den hadde fått i et annet børsklima?

2 Likes

Ha is i. Magen… Pcib kjøres ned unormalt mye.
Her er det snakk om ulvene som spiller på frykt!!!
Caset og fokuset på selskaper som Pcib,er styrket i disse tidene, og burde absolutt klart seg bedre enn markedet!!:boom:

8 Likes

Nei, eg tror en avtale vil bli lagt veldig godt merke til i dette børsklimaet.

7 Likes

vondt å se akkurat nå …

3 Likes

Tror ikke aksjene (deriblant PCIB) faller så mye fordi markedet ikke tror at de er mere verdt enn dagens kurs. Det er nok heller slik at når alt faller samtidig (og alle er blitt fattigere på papiret ihvertfall) så er det få igjen til å plukke opp de aksjene som pøses ut fra dem som virkelig har fått panikk. Gylne tider for dem som har sittet på sidelinjen med masse cash, eller som i det minste har ventet med å ta i bruk lånemulighetene.

3 Likes

Gidd da.

2 Likes

Noen har troa!

Bank of New York Mellon er nå inne på topp 20 med over 200k!

21 Likes

Det blir vanvittig spennende å følge topp 50 fremover. Det var ikke superoverraskende at PCIB falt en god del tilbake (uansett corona eller ikke), så det er nok en del som har sittet med cash på bok og ventet på inngang.

1 Like

Jeg fikk nettopp utbetalt rammelån, har angret litt på at jeg betalte ned boligen fremfor å investere men ser ut som det kan lønne seg nå. Blir fint å bygge opp beholdningen og snitte ned de neste dagene.

2 Likes

Utlendinger fortsetter å ta imot aksjene som norske småsparere kaster ut, jfr Investor sitt innlegg. Det er vel det gamle mantraet at verdier overføres fra de utålmodige til de tålmodige.

5 Likes

ja, holder topp 50 like hardt når det snur, legg merke til når, så går det fort opp igjen :wink:

3 Likes

Sånn er det desverre alltid, og ikke nok med det så har disse småsparerne ventet i flere år på ordentlig gevinst. Like før mål gir de fra seg aksjer og tiden de har investert i dette til de som kan se inn i fremtiden.

4 Likes

Fylt på med 17k idag :slight_smile: til ~33,50
Traff sikkert ikke bunnen, men føler det er en veldig god inngang langsiktig. Sitter til interim minimum.

7 Likes