Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jeg er en slik småsparer som har vært med i snart 3 år. Har brukt noen (sårt tiltrengte) kroner her og der etter lønn, selv om huslån og (småbarns)livet generelt egentlig trenger alt og vel så det. Jeg holder stand og fortsetter som før. Plukker for en 1000-lapp eller 2 etter hver lønn - latterlig få aksjer, men “alle bekker små” og alt det der har gjort at beholdningen er godt i 5000+. Null belåning, så her er det bare å sitte stille og utøve tålmodighet. Eneste irritasjonsmoment er nettopp det at jeg ikke kan kjøpe betraktelig flere nå for tiden. :confounded: Spennende pcib-tider - har trua! :+1:

31 Likes

Enig med dere som er optimistiske. Jeg har aldri hatt så mye PCIB som nå. :slight_smile:

5 Likes

Jeg er i samme situasjon. Krabber meg sakte men sikkert oppover i antall aksjer. Surt å mangle kapital i disse tider.

4 Likes

Jeg økte beholdningen min med 25% i dag selv. Gikk inn på 34.

Veldig usikker på hvor veien går videre kursmessig, -men fornøyd med at jeg nå eier en større andel av selskapet.

5 Likes

Det beste og vanskeligste rådet er å kjøpe når alle selger og selge når alle kjøper. Tok en sjanse nå på 33.

2 Likes

Problemet er at man vet aldri det eksakte øyeblikket når det inntreffer :wink:

2 Likes

Da var snittet på 35,70
Nedsnittingen har selvsagt betydd realisert kurstap.
Tviler på om vi skal under emi på 30

1 Like

Det er nok veldig smart, hadde flere sett verdien av å sitte til ggk kom videre så hadde det snudd tvert.

Det er umulig å si hvor bunnen er, det eneste som er sikkert er at ved full klaff i ggk så var vi i januar langt unna toppen :wink:

2 Likes

Gevinst fra Bearprodukter :smile:

Pløyes inn i Pcib på lave kurser. Kan det bli bedre👍

9 Likes

Gjør det samme. Men ikke skryt da så fælt :wink:

3 Likes

Et kjempelyspunkt for oss PCIB-aksjonærer er at Sør-Korea og Taiwan ser ut til å ha verdens beste kontroll på viruset! Så godt som ingen dør av viruset i Korea og Taiwan har kun 49 syke.

Alt tyder på at de regulatoriske myndighetene jobber som før i Korea, 4 nye kliniske studier godkjent bare idag. Forvent RELEASE godkjent any day now:

https://cris.nih.go.kr/cris/en/

33 Likes

Basert på hvilke land som er rammet så er det tydelig at viruset ikke liker varme. Dessverre er det enda noen måneder før sommervarmen setter inn for alvor. Lengre nedover i Europa vil riktignok varmen komme en hel del tidligere, og det samme i USA.

2 Likes

Noe som kan relateres til PCIB fra Ultimovaks tråden?

Fra Otard:
Hei igjen Neladner.
Nå kunne det vært interessant å få en oppdatering på om oppstart av studier i USA er avhengig av oppmøter fra norske/europeere eller om kanskje dere har UK ansatte som fremdeles kan reise til USA.

Svar:
Nei, oppstart av studien krever ikke at noen reiser fra Europa til USA.

2 Likes

Ofte mest aggressivt i starten

Det hele handler om å overleve slik at det kan spre seg videre og smitte.

Det ser ut til at det er den milde varianten av korona-viruset som sprer seg mest.

Når en person er smittet med korona-viruset, kopieres det i luftveiene. Hver gang det skjer, oppstår flere genetiske mutasjoner. Noen av disse kopiene vil spre seg videre, andre vil dø.

– Influensaviruset gjør dette ganske ofte. Dermed er det flere forskjellige utgaver av viruset som må identifiseres hvert år for å kunne produsere en vaksine mot det bestemte viruset som forårsaker influensa. Dette vil også være tilfelle for en fremtidig vaksine mot korona-viruset…

https://gemini.no/kortnytt/derfor-muterer-korona-viruset/

3 Likes

ny 20k post på kjøper, og div større, håper det er store nye long poster :slight_smile:

3 Likes

Og der var den borte! Det gikk fort gitt.

1 Like

ja, men det ser bra ut :slight_smile:

4 Likes

Bra ut??
PCIB i fritt fall er vel det motsatte av bra :angry:

1 Like

Hvorfor i himmelens navn skal våre biotec aksjer falle det dobbelte av OBX når vi ikke har omsetning av varer eller produkter innenfor olje eller reiseliv?

3 Likes

Noen har troa som Investor tweetret.

Bank of New York Mellon er nå inne på topp 20 med over 200k!

Klart dette er positivt. Faktabasert perfekt. At irrasjonelle krefter herjer synes selvsagt. Det betyr ikke at rasjonelle vurderinger plutselig vil seire!

Et kjempelyspunkt for oss PCIB-aksjonærer er at Sør-Korea og Taiwan ser ut til å ha verdens beste kontroll på viruset! Så godt som ingen dør av viruset i Korea og Taiwan har kun 49 syke.

Alt tyder på at de regulatoriske myndighetene jobber som før i Korea, 4 nye kliniske studier godkjent bare idag. Forvent RELEASE godkjent any day now:

https://cris.nih.go.kr/cris/en/

4 Likes