Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Vi er nå ute av korreksjon og inn i krakk. Blir langt ned på 20 tallet før den stopper.

PCIB har ennå ikke greid å holde rekruttering i et normalår, jeg tør påstå at nå kommer de aldri til å ta igjen forsinkelsen, nå er det kune snakk om hvor stor den blir.

2 Likes

Artig med skråsikkerhet! Hovmod står for fall?

Du blir den første til å måtte stå skolerett DERSOM RELEASE blir avbrutt av etisk komité og får markedstilgang.

Og skolerett OM det nu plutselig skulle bli børsmeldt kommersiell avtale med AstraZeneca eller BioNTech eller andre mulig big pharma.

Du får gjøre klar forsvarstalen :joy::joy: ??

4 Likes

Hvem skal stå skolerett for at ikke PCIB har 200 mill ekstra på bok nå?

6 Likes

Har ingen problemer med å applaudere om jeg tar feil. Men det må være lov å påpeke på at risken for at PCIB neglisjeres i disse dager er skyhigh. Dette var tilogmed påpekt under kvartalspresentasjonen av Per.

Håpløs kommentar. Topp 50 er stabil i flere år. Amerikanske aksjonærer dukker nå opp på topp 20 listen. Ledelse og styret har god dialog med aksjonærene. Aksjonærene er meget happy og hyller først og fremst ledelsen nu etter at de er fullfinansiert frem til 22/23. Unikt.

Det ble bekreftet og forventet fra radforsk og podcast at nu er det to fokusområder i PCI Biotech:

  1. RELEASE studien
  2. Arbeid med mulig kommersiell avtale AstraZeneca

Det blir som en black swan seanse hvis geiran skal applaudere PCI Biotech.

3 Likes

Er ikke unikt en plass, de har solid finansiering til å rekke frem til viktig value inflection point for et veldig smalt scope av plattformen sin.

Det er egentlig minstemål av hva man forventer av et biotek inne i pivotal fase som ønsker å være solid.

PCIB er til terningkast 4 på dette, som er bra. Det kunne vært MYE bedre.

1 Like

Ila dette året BØR det bli veldig mye bedre, og dette uten emisjon.

2 Likes

Da må du enten kreve styreplass eller kjøpe deg opp og bli blant de 50 største aksjonærer som støttet selskapet i tykt og tynt og er happy ettersom de blir over tid og noen øker. Tross alt det viktigste at ledelsen og styret gjør som de største eierne vil. Skulle bare mangle. Terningkast 6.

Husker for øvrig at folk latterliggjorde tilførsel innhenting av kapital på 360 millioner ved forrige anledning. Mange av de samme går igjen. Nå mener noen altså at de hentet for lite :joy:.

I biotek sammheng er fullfinansiert til 22/23 UNIKT.
List opp noen som har bedre visibilitet.
Smalt Scope. Rull inn. Strategien er genial og vedtatt for flere år siden. Spydspiss strategi! Lav kostnad og PCIB bretter ut en bred leveringsteknologi til ekstrem lav kostnad.

1 Like

Jubel; Jeg representerer topp 50 og synes det er tåpelig at du sitter og forteller andre her på tråden hva vi synes/føler om ledelsen og styret. Hold deg til hva du synes!

8 Likes

Hvis aksjonærer er stabile over 3-4 år og noen øker. Er de fornøyd eller misfornøyd?
Sier seg selv.

Hvis myndigheter verden rundt legger mye penger paa bordet(noe som er under planlegging), kan det muligens hindre boersene i og falle saa mye mer. Det eneste som kan sende oss utfor stupet, er hvis en haug med banker gaar overrende og soerger for en ny finanskrise. Men det skjer ganske sikkert ikke, for snart kommer en “whatever it takes melding” fra de stoerste landene. Det vil soerge for at PCIB kursen ikke tanker helt. Og kanskje til og med snur opp igjen.

Hvor mye øking har du sett på topp 50% de siste fire måneder mener du?

Vi skal være veldig glad de vi har på topp 50 har vært ganske så solide og trofaste, men noen stor akkumulering har hittil ikke skjedd.

Blir veldig spennende å følge med nå fremover nå som prisingen har kommet ned igjen.

Topp 50 % 09.03: 55,52
Topp 50 % 30.09: 56,65

1 Like

Har du sett andre biotek med så stabil aksjonærmasse over år?

Topp 50 % 09.03: 55,52
Topp 50 % 30.09: 56,65

Veldig fin oversikt. Snakker om stabil!
Imponerende selv i århundrets mest ruglete marked.

1 Like

Man kan sitte i ro selv om man ikke er hundre prosent fornøyd. Jeg har tidligere klaget over manglende fremdrift - og jeg ser konturene av flere nye tidssprekker. Det gjør meg ikke nødvendigvis superfornøyd selv om jeg ikke kaster kortene. Har ikke tenkt å selge en aksje, misforstå meg korrekt, men jeg hyller ikke verken ledelse eller styre.

3 Likes

Jupp. BGBIO. Sikkert flere.

2 Likes

Det forundrer hver eneste gang. Men en populærversjon er kanskje at i usikre tider går folk, hvori opptatt investorer, inn i en hamstremodus, der cash er en viktig bestanddel. Blant det som ryker først er binære investeringer.

Men synes det er underlig at blant disse “binære” er PCIB blant de som faller mest.
Vi sitter tross alt og venter på en avklaring om en eller annen form for avtale med Big Pharma - alle biotekinvestorers våte drøm, samt resultater av andre meget interessante studier.
PCIB vil derfor være den siste i min portefølje som kastes ut.

Men uansett hva jeg og andre PCIB-aksjonærer måtte mene - realiteten er at aksjen faller stygt. Det må vi bare erkjenne.

3 Likes

Ja. Det er klart den er falt mye.

Ned over 50kr aksjen siden januar , men den kan ikke falle 50 til :joy:

2 Likes

Kjøpte meg noen ekstra PCIB aksjer i går. Vil fortsette å øke beholdningen så lenge kursen synker. Hvor den bunnen fefinner seg, er uvisst å si, men den generelle børsklimaet kan fortsette å svekke seg i flere måneder ennå. Men vi vet ledelsen i PCIB jobber med mye spennende og at positive børsmeldinger kan treffe markedet når tid som helst. Derfor tør jeg ikke å la det generelle børsklimaet bestemme over mine handlinger i PCIB. For skulle jeg fulgt den utviklingen, ville jeg ikke handlet PCIB aksjer nå. Men det gjør jeg altså. Og det kommer til å bli fett, på litt sikt.

7 Likes

Pcib er en badeand i en bøtte med hull i bunn. Blir nok med ned på bunn men forsvinner ikke ut. Kanskje vil AZ plukke oss opp og skvise litt pip piiip piip. Kanskje venter de når hullet er tettet plaske plaske men vi flyter vi flyter bedre enn de fleste. Har dog ingen motor ingen propell ingen stemme ingen venner ingen vinger. Men badeanda er udødelig

6 Likes

Ganske stort volum nå på denne nedgangen. Ser ikke helt bra ut. Under 30 nå.

1 Like