Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

AZ og Per behøver ikke ta hverandre i hendene og eller bruke samme penn på kontrakten. De kan ta whuhan shaken!

1 Like

Da er jeg aksjonær igjen etter å ha vært ute en stund. Ble bare 1500 aksjer a 29,55 i denne omgang, men fyller villig på om vi skal lengre ned :slight_smile:

4 Likes

På tide at noen skjerper seg!
OB krakker pga Corona.
At en del PCIB investorer velger å realisere tildels store tap, kan ikke ledelsen i PCIB klandres for.
De som ikke er villige til å innse dette, bør utestenges fra forumet.

2 Likes

Ansatte, Ledelsen,advisory board og styret ser ut til å ha fått fram framtidens leveringsteknologi til en lav kostnad i biotekverden. Det å kunne sitte rundt bordet med big pharma hvor PCIB erbiotek mygg med en milliard i markedsverdi med det formål å diskutere mulig kommersiell avtale ; det er en bragd! Samtidig flere forskningssamarbeid med 5 biotekselskap og avsluttende studie ggk!

Det er få forunt. Interessant å lese at flere her mener de ville klart denne bragd bedre selv. Nå et det flere som sover i timen ser jeg :stuck_out_tongue_winking_eye: :joy:

3 Likes

Synes ikke fokuset nå bør være på PCIB sin fortreffelighet men på katastrofebørs. Verste jeg har opplevd på 30 år. Vi er tilbake til indeksen i 2015-16.
Mener børsen burde stenge noen dager slik dem gjorde i Kina.
Utviklingen nå er panisk og det er ikke bare på børs. Folk er ute og kjøper nye frysere for å hamstre mat. Vill vest i butikkene. Alle skoler og barnehager stengt.
Dette er nesten uvirkelig.

8 Likes

Dersom troen på at PCIB vil lykkes avtalemessig, virker det fullstendig ulogisk å selge under emi kurs.

2 Likes

Tja, det er nå i hvert fall en hvitmalt gammel barnhage som er åpen i Oslo fra 09 - 16:25 hver dag…

Edit: Dettevar en spøk om den bygningen i sentrum av Oslo som det står BØRS på med store bokstaver.

3 Likes

Alle skoler, barnehager og universiteter er stengt fra mandag.

2 Likes

har denne vært delt?:

Dårlig nytt for hele biotechsektoren som driver med kliniske studier

3 Likes

Tror kanskje ikke den har vært delt, men det må jo være priset inn.

2 Likes

Corona ble omtalt under presentasjon Q4 for noen uker siden. Ble orientert :+1:

Bloomberg world index viser likevel at biotek var vinnerbransjen under krisen!

Norsk biotek har solid catch up to do for å komme på internasjonal biotek index kursutvikling i så fall!

2 Likes

Kunne vel nesten ikke si meg mer enig. Har vel prøvd å advare mot katastrofen. Det som skjer nå, er helt i en egen liga. Alt stopper opp, ingen ting blir fornuftig på børsen.

2 Likes

Nå har PCIB fallt 62% i år eller cirka 50kr på en måned. Rasjonalitet er selvsagt vrient under panikk.
Kjennetegn fra tidligere bust and boom dette. Kommer markeder og vinnere tilbake. Historien viser det! De som må ha midler nå er det selvsagt leit. De som har mulighet til å sitte i markedet i slike perioder viser seg å gjøre suksess gang på gang.

2 Likes

Det finnes farlige haussere her inne som omtaler PCIB som safe heaven. Jeg håper ikke for mange følger blindt.

9 Likes

Dessverre ikke mulig å stoppe, og lengre ned skal vi.

Tviler på om den er åpen i morgen. I følge nyhetene så blir alle skoler barnehager stengt fra og med i dag. Har datter som jobber i barnehage - ingen syke men alle permitert.

1 Like

Forklar hvorfor. Gjerne fundamental analyse og verdier vurdert i teknologien og kontantnivå. Se gjerne til utregninger og statistisk vurdert i analyse. Arctic sec økte kursmål fra 78 til 86kr etter Q4. Mer faktabasert finner en ikke.

Har dere sett Bloomberg world index der biotek index har vært vinnerbransjen under krisen. Hva kan det kalles da? Oversikt var i DN for få dager siden. Nå koser baisserne seg godt :joy:

2 Likes

Mitt håp også, og det jeg har prøvd å advare mot også. Bare det å kalle et biotechfirma i klinisk fase for safe heaven mildt sagt oppsiktsvekkende.

1 Like

Da har jeg kjøpt. Lykke til!

4 Likes

Fordi det er Marshall law, Jubel. Noen videre analyse trengs vel strengt tatt ikke.