Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det finnes ingen safe heaven. Regelboka ha ingen kapitler for sånt som dette.

Holder på mine pcib-aksjer, men er ute av det meste annet.

Det er nå formuer forvitrer. Men det er også nå det legges grunnlag for nye. Det helt vesentlige er at man ikke mister arbeids/investeringskapitalen sin, slik at man har tørt krutt når det en gang snur. For de som nå er belånt, må det være ille.
:face_with_head_bandage:

3 Likes

Nei fundamentale kommer alltid tilbake. Når DN beskrev og viste oversikt over biotekindeks i Bloomberg world index for et par dager siden som viste 1,3% fall mens de fleste bransjer var ned 20-35% er likhetstegn med beskrivelse safe haven under krisen. Overskriften var beste bransjer under krisen. Og noen Bank of NY dukket som Investor viste til opp på top 20 plass i dag. Noen selger mens andre kjøper. Alltid slik.

2 Likes

Seriøst, ser du hva som er i ferd med å skje rundt deg? Skoler stenger, oljeprisen krasjer, samtlige børser rundt om krasjer, USA nekter innreise, folk hamstrer dasspapir, pasta og paracet, vi har hatt en vanvittig stygg kurve på OBX-utviklingen over tid, og du tviholder på halstrået Arctics kursmål?! Folk handler i panikk og vil bort fra børs, lovende utsikter eller ikke.

1 Like

Jeg ser at det er panikk. Og har sett panikk før. Jeg vet hva panikk betyr for markeder. Og vet hvilke mulighet som åpner seg for de som kan ri den av. PCI Biotech sine kontanter, forskningssamarbeid, samtaler med AZ er verdt like mye nå som « i går». Hva kursen er i morgen eller om to måneder vet ingen, det er det eneste som er 100% sikkert. Det også at kursen allerede har fallt snart 55 kr fra topp på få uker. Det samtidig som de 50 største aksjonærer har tilnærmet uendret eierandel.

PCI Biotech er i bransjen biotek som høyst sannsynlig vil motta enorm investeringsvilje i forhold til vaksineteknologi, forskning og utvikling. Jeg har aldri sett slik koordinert injection av midler fra stiftelser, myndigheter og investorer. Helse bør være en vinner. Spesielt om de har teknologi som det mulig KAN bli tegnet kommersielle avtaler med! Er det ikke PCI Biotech som skal kunne være med å redde verden med sin brede, effektive og målrettede leveringsteknologi?

4 Likes

Akkurat nå faller alt . Punktum.

Alikevel er der mye eg ikke kjøper uansett hvor mye det faller.

Alt er solgt for ukevis siden, utenom pcib.

5 Likes

Jeg solgte alt pcib på høy 40 og hentet inn igjen i dag. 20 000 ekstra aksjer. Det verste som kan skje er at de får en utsettelse på 3-4 måneder. Det er ikke verdens undergang.

11 Likes

Selv vår store samarbeidspartner AZ faller i dag - ned rundt 7,5 prosent

1 Like

Jepp AstraZeneca ned 15% i år. PCIB ned 61% i år.

Forskningssamarbeid mellom disse parter fra 2015/ 6 til og med 2019. Deretter samtaler for mulig videre samarbeid. AZ er ikke enda PCI Biotech sin kommersielle partner. Fortsatt alt i det blå før en eventuell signatur. Lovende er det at det ble meldt i nov men må vente med å sprette noe som helst

1 Like

Ettersom Norge kommer til å gå litt treigere framover, hva slags avhengigheter er det PCIB har?
For eksempel en software utvikler kan jobbe hvor som helst, så lenge laptop og en internettforbindelse er tilgjengelig.

PCIB trenger jo pasienter, kommunikasjon mellom selskap og tilgang til labben? Selvfølgelig er det masse jeg har glemt. :slight_smile:

2 Likes

Helsevesenet står overfor en kjempeutfordring. Skal de bruke masse ressurser på en pasient i PCIB sin målgruppe, eller skal de redde 20 andre… Dette kommer til å skli. Og det er bedre å si det høyt enn å putte under teppet.

1 Like

OB krakker ikke bare pga. av Corona. Den krakker fordi Saudi Arabia oversvoemmer markedet med olje, i kombinasjon med Corona. For mange oljeselskap vil gaa konkurs pga. dette, hvis det trekker ut.

2 Likes

Det sier seg selv, er ikke noe poeng å snakke bort det. Sprsmålet blir hvor lenge det varer

1 Like

Solo
SaudiArabia oversvømmer selvsagt ikke oljemarkedet. Det er direkte tøv.
Saudi produserer tung olje, som i liten grad lar seg raffinere til lette produkter.
Det at Russland har åpnet kranene, virker inn på prisen på amerikansk skiferolje og selvsagt Brent oljen.
Tror tanken til Russland er en hevn mot de sanksjonene USA har satt inn mot Russland.

5 Likes

Nå virker det som om myndighetene endelig har begynt å ta dette viruset noe seriøst, i tillegg til næringslivet. Man begynner å faktisk ta grep. Hvis befolkningen generelt får fokus på å vaske hendene fremfor å hamstre dasspapir så kan det bli enda bedre. Kanskje offentlig ansatte som kan også snart får lov til å jobbe hjemmefra.

Jeg er optimistisk ift PCIB, men jeg synes det til tider kan være litt ekstremisme på gang her inne. Tenker det er viktig å huske at ting faktisk kan gå dårlig selv for et så bra case som dette. Minner meg selv på et par ting for å beholde roen:

  • PCIB har penger i en god stund - ser det som sannsynlig at viruset er under kontroll og markedene har roet seg før pengesekken er tom.
  • Teknologien er god, og store selskaper har interesse.
  • Markedene har historisk alltid kommet tilbake og vel så det etter nedgangstider.
  • Kina og S.Korea har allerede begynt å få litt kontroll på spredelsen.

Utover det kan dette være en god øvelse for menneskeheten. At vi blir overrumplet av en såpass relativt godartet sykdom håper jeg gjør at man får bedre smittevernskultur generelt, og at myndigheter verden over vil ta tiltak for å kunne bedre håndtere en pandemi i fremtiden. Fordi neste gang det skjer er det slett ikke sikkert det blir en så mild variant som dette.

15 Likes

Jeg er nesten Helt sikker på at PCIB kommer styrket ut av denne suppa💥

4 Likes

Ja nå begynner hauseren Jubel å bli farlig lik “komiske Ali”!

Man kan lure paa hvor dette vil ende, siden hele verden maa trykke paa av knappen en tre maanders tid. Men heldigvis heter ett av de tryggeste selskapene paa Oslo Boers, PCI Biotech.

3 Likes

Ser ut til at hovedaksjonær i Photocure har mer tro på tank enn på biotek fremover i hvertfall.

Bunnen blir satt en dag, etter det er det en vei og det oppover… Biotec sektoren kommer til å komme fokus uansett forsinkelser pga Corona… Disse ukene som vi alle har fått smertelig papirtap eller reelle tap pga kortsiktig inngang eller belåning er selvfølgelig trist.
Baissere ol vil herje med sin “visdom” i tiden fremover, men det fundamentale i PCIB er absolutt tilstede og det vil alle som holder “hode kaldt” få belønning for…
Så sitt rolig hvis en kan og Be happy :+1::blush:

6 Likes

Hva mener du?