Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Så nå at Hansson har solgt men det har veldig lite med PCIB å gjøre da!

Stort sett enig. Og kursen faller nok mye pga. av mange får stadig purringer på at belåningen er overskredet og må selge av den grunn.
Har selv opplevd det 2 ganger idag, men har da solgt noe annet enn PCIB hvor jeg sitter til “dovre faller”!

2 Likes

Ja ja , nesten pussig at vi sluttet på 30-tallet i dag , nå sier de på radioen at busser skal kjøre forbi holdeplasser uten å ta med passasjerer , hvis det ikke er plass til minimum en meter mellom hver passasjer. …opp til sjåføren å avgjøre…Men her virker både vann og elektrisitet , så vi lever vel neste uke også :)…Edit: Skiskyterne skyter fortsatt , de gir seg ikke

5 Likes

USA stuper nok en dag. Må snart lure på om det finnes noe bunn? PCIB rammes knallhardt selv med penger på bok og null avhengig av konjunkturer men vi kan vel få litt “homper i veien” vedr gallegang og situasjonen i sykehusene?
Den som visste når bunnen var nådd så man kunne tore å stikke fram hodet igjen?
Får be en stille bønn om at topp 50 holder stand så ikke dem også bidrar til å gruse kursen.

5 Likes

Fallet i USA tiltar og europeiske futures er i grønt. Fortsetter det slik så åpner vi i pluss i morgen eller får en mindre korreksjon.
Håper og regner med at det vil da snu igjen nordover på mandag.

4 Likes

Så at FHI opplyste at Korona utbruddet sannsynligvis når toppen midt på sommeren. Hva tenker folket her inne, blir dette relevant i forhold til AZ bud/avtale/avklaring hva enn som måtte komme? Jeg personlig tror og håper det kommer et bud på deler av eller hele PCI sin teknologi, og er dermed litt nervøs for om hvis korona situasjonen blir verre, og at dette vil ramme forhandlingene som pågår. Hva tror dere?

4 Likes

Rolig Arve hele poenget er at de sterke er smittebærere som risikerer å smitte de svake

6 Likes

Vel, der kom trillionen fra FED, hvor pengene gar til repo markedet, og til og kjoepe treassury bonds. FED finaniserer snart alt, allikevel ser det ikke ut til at markedet tar boelgen. Men kanskje det snur i morgen, med positiv effekt for PCIB. Alternativet er at markedet fortsetter og falle fordi en hel verden maa trykke paa av knappen i 5 maaneder for og bekjempe Corona viruset? Noe som rett og slett kan bli for dyrt for sentralbankene og fikse. Men skulle Mr. Trumphs oenske om og avlyse all beskattning av inntekt ut aaret bli vedtatt, skal det mye til om ikke de amerikanske boersene snu opp igjen.

2 Likes

Greit det “rørlegger på boks” men fakta er at vi alle er smittebærere enten vi er tykk eller tynn - dårlig eller god form. Vi som er ute i det offentlig rom er utsatt begge veier.
Mulig det røpes av teksten men tar øl og aquavit nå for å feire portefølgebunn for i år. Skål.

2 Likes

Ta det med ro Arve, vi får muligheten til å feire ny bunn i morgen…

Skål Arve! Men blir bekymret av menyvalget. Jeg trader nemlig bare på dine beryktede «Rødvin-og-reker-tweets» her inne.

2 Likes

[quote=“Anderson, post:7273, topic:18373”]
Jeg personlig tror og håper det kommer et bud på deler av eller hele PCI sin teknologi, og er dermed litt nervøs for om hvis korona situasjonen blir verre, og at dette vil ramme forhandlingene som pågår. Hva tror dere?
[/quote] Baade PCIB og AZ vet det kommer en tid etter viruset, og at det ikke blir mindre kreft, diabetes og andre sykdommer av den grunn. Derfor tror jeg ikke det vil paavirke forhandlingene i det hele tatt. I tillegg vet nok AZ at hvis de ikke etterkommer PCIB’s krav til ett visst nivaa, saa vil PCIB selv kjoere igang ett fimaVacc studie finansiert av en ny emisjon, mens vi venter paa utviklingen i release studiet, og andre fimaNac partnere. Noe som kan bety at andre stikker av med gullkalven. Og det tror jeg ikke AZ tar sjansen paa.

2 Likes

Haha! Genialt. Ja for all del, Arve. Er egentlig litt enig i perspektivet ditt - hører på nyhetene at folk hamstrer Taco så det sier vel sitt om Ola Nordmanns dugnadsånd

1 Like

Mange synes at de som hamstrer mat er sproe, men de missforstaar helt. Man hamstrer ikke mat fordi man tror det skal bli tomt! Derimot hamstrer man mat for og slippe og gaa i butikken og eksponere seg mot Corona viruset for ofte. Har selv lastet opp mat for ett par mnd. Det eneste stedet jeg maa gaa naa, er til ett lite minimarkedet rett ved siden av der jeg bor, for og kjoepe melk og kjoett. Og da brukes det en solid maske, og hansker med ditto etterfoelgende rengjoering naar jeg kommer hjem.

3 Likes

Så var vi tilbake til Emi-kurs.
Pussig at vi ikke får noen reaksjon fra PW med hans syn på kollapsen.
Ser Snøffelen er mer Bull enn noensinne på at alt går veien, men hva hjelper det, når Markedet slakter PCIB kursmessig.

2 Likes

Tilbake til topic. Pr i dag tror jeg det er stor sjanse for at diverse av pcib prosesser får et set back. Skal vi prøve å etablere en fornuftig samtale om når man bør begynne å plukke aksjer?

Det er da ingen grunn til at PW skal komme med noen uttalelse her!

Alt i markedet kollapser og investorer sloss om å komme seg ut, da får det slike følger som dette. Fordelen er at vi som har troa på selskapet kan få flere aksjer.

Jeg har personlig aldri hatt flere aksjer i PCIB enn jeg har i dag. Alle venter på melding fra AZ-forhandlinger og inntil det foreligger noe nytt vil vi følge markedssvingningene med dertil høy beta.

La PW og de andre få fortsette jobben sin, og ha blikket festet litt lenger frem, så skal du se at PCI innfrir på alle områder.

Og én ting til: Når ALLE mener at vi skal mye lenger ned, ikke glem Buffet: «Be greedy when others are fearful…»

17 Likes

En digresjon i disse deprimerende børskurstider.
EQNO ble i dag notert under 100.
Så lavt har ikke selskapet vært notert siden 2003.
Det sier mye om at det som skjer på børsen for tiden overgår børskrakket i 2008

2 Likes

Og noen selskaper er mer utsatt enn andre. Energisektoren har vært en sektor de store institusjonene har forsøkt å erstatte med fornybart den siste tiden, og når oljeprisen i tillegg kollapser så er det veldig mange som får hastverk med å komme seg ut.

Det er uten tvil energi (olje og oljeservice) og transport/reiseliv som kommer til å merke dette hardest. Deretter blir det eventuelt finansinstitusjoner som har tatt for høy risiko mot disse bransjene som begynner å velte.

Men verden skal ikke gå under, og PCI skal fortsatt kurere kreft i 2022, 2025 og 2030.

8 Likes

Kjære ikke still spørsmål til Per vedr dagens kaos. Ikke kan han svare - ikke har han skyld , så la vår flinke leder få gjøre sin jobb som han elsker og lykkes med.
Vi får nok vår bonus om vi bare roer og venter. Har ikke mista troa ett sekund men veien fram blir jo litt annerledes når vi får nesten dommedag på direkten i fra Erna . Blir for meg tragikomisk når vi på få dager skifter i fra “ta det helt med ro” til panikk.
Min butikksjef kom i fra Italia - skiferie-kjørte BIL- og meldte i fra om at familien “snufset” litt for 1,5 uker siden. OK det kom 3 pers i “romdrakter” og dem ble enige om hjemmestatus. Alle ble testet 2 x i løpet av uka UTEN at noen fikk påvist smitte. Så 2 dager etter blir karantene utvidet men far i huset fikk handle før helga??
Først alle ut så alle inn?
Min butikksjef med familie hadde sittet flere dager med aircondisjon og ALLE vet dette er typisk årsak til både det ene og andre.

2 Likes