Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Forstår jeg deg korrekt @Savepig at du mener at en Accelerated Approval, dvs en markedsføringstilatelse for Extrahepatic cholangiocarcinoma basert på interim-avlesningen i RELEASE i ditt vokabular er definert som et “value inflection point”.

Samt at finansiering til godkjennelse på Accelerated Approval som i median-verdi gir blockbuster-inntekter er et “minstemål for en pivotalstudie”?

Hvilke terningkast vil du gi feks NANO basert på dine kriterier?
Skjønner at du kanskje er streng, men en liten oppfordring til å trille terning.

14 Likes

Ikke at jeg ønsker å oppfordre til noen voldsom p-konkurranse mellom selskapene, så synes jeg det er et godt spørsmål.

Beste svaret jeg kan gi er disse to screenshotene fra porteføljetråden min hvor jeg detaljerer porteføljen min løpende.

Det er da terningkast på finansieringen til selskapene vi triller her. Jubel mente at for PCIB var den helt sensasjonelt god, noe som rett og slett ikke er korrekt.

image

image

NANO kvalifiserer desverre omtrent ikke til terningkast 1 engang akkurat nå i mitt syn… Og det kommer fra en som har nær familie som er omtrent skreddersydd for Betalutin.

Synes ikke det er så forferdelig strengt, understreker igjen at det er kun finansiering vi snakker om her. Og da er det utilgivelig for et prekommersielt biotech som pcib å ikke hente penger opportunistisk når aksjen raser til ath på så høyt volum.

Edit:
Terningkast 6 ville være at en faktisk HAR en partner som betaler så mye upfront og milestones at alle emisjoner er en saga blott.
Terningkast 5 at en har en ledelse som er proaktiv og alltid henter inn penger når det svir minst, tenk NEL.
Terningkast 4 er at en har en voksen ledelse som sørger for finansiering frem til value inflection points

1 er at en har enormt høy burnrate og kun veldig kort runway på konto.

4 Likes

Når dette ender er selvsagt av avhengig av hvordan det responderes på situasjonen. Var relativt pessimistisk mtp håndtering i Norge og Europa for en mnd tid siden. Og det er uker siden jeg kjøpte ny fryser, og tok meg en tur til Sverige, for uker siden og fylte opp frysen for 10-tusen NOKs.
Har også for mange uker siden handlet inn andre saker som trengs, så da på nødvendigheter uten mat er jeg også svært godt forberedet. Jeg og familien min kan klare oss i månedsvis med complete shut down, og fullstendig kontroll på økonomien også.
Men siste døgns hendelser, anført av den danske statsministeren har gjort meg ganske så positivt innstilt på at corona-situasjonen likevel kan håndteres.

Bare se på Kina, Sør-Korea og Taiwan, alle land som på forskjellige måter har fått kontroll på dette. Nå har Europa også tatt affære, og Corona-viruset kan håndteres ved beste løsning man kan når vaksine ikke er tilgjengelig, nemlig containment.

Katta velta sterainlyset på bordet, og man burde slukket det med en gang duken tok fyr, nå tar man tak nå som bordet står i brann. Jeg hadde sett for meg at de skulle starte når stua stod i fyr.

Selvsagt vil situasjonen få ring- og ettervirkninger, men med en gang viruset er under kontroll er det ingen grunn til at ikke PCIB vil stige mye raskere enn det markedet gjør når børsene snur. Alt er på plass i PCIB; cash og begynnende studier i Sør-Korea og Taiwan, og vi vil ikke få varige mén slik andre selskaper som feks går konkurs eller må gjennomføre kriseemisjoner vil få.

Tro det eller ei, men jeg har hatt en helt super dag i dag, og føler at jeg on top of it.
Erkjenner selvsagt at det vil ta kanskje uker og noen måneder for den innsikten når markedet, men dagen vil komme.

Gjelder å skille mellom selskaper som kan holde pusten gjennom dette og de som kommer til å drukne.

For øvrig er jeg ganske sikker på at investeringsviljen generelt, og for oss konkret og spesielt når det gjelder vil øke som resultat av corona-viruset.

30 Likes

OK, du er ganske streng da, greit å få kalibrert dine utsagn.

3 Likes

På TV 2 nyheter nu. Intervju med leder for CEPI. Det investeres 20 milliarder i ett løp for vaksine, fase 1, 2 og 3. Norge hadde gitt 1,6 milliarder. Det omtalte løp kunne ha vaksine innen 12 mnd om alt klaffet.

I tillegg var det 8 andre studier mener jeg CEPI leder sa. Flere med muligheter og tilgjengelig midler klare til de.

Nok et eksempel på at vaksinasjonsteknologi ALDRI har vært mer aktuelt og aldri har det vært mer ledig midler tilgjengelig til selskaper som eksempelvis PCI Biotech med sin vaksinasjonsteknologi og (brede leveringsteknologi).

I mitt enkle hodet er PCI Biotech sin teknologi blitt langt mer etterspurt og mer verdifullt enn noen gang tidligere. Tror aldri denne nisjen innen biotek vil oppleve slik investeringsvilje - og evne som nu. Både fimaVacc og fimaNac (mRNA) er teknologi som sannsynlig vil benyttes i en eller annen vaksinasjon i fremtiden?! Og vaksinasjon er kun ett av de områdene teknologiplattformen til PCI Biotech har vist gode resultater i. Meget lovende pipeline i ulike faser. AstraZeneca synes tydeligvis PCIB teknologien er mer enn interessant og har investert ressurser siden 2015 og nå opplyst ved børsmelding i november 2019 at partene vurderer veien videre. Det er godt nok for meg til å være optimistisk til PCI Biotech sin framtid i tillegg bakteppet hvor FDA og EMA har sagt sitt i RELEASE studie, investorer har sagt sitt og tilførte 360 millioner som gjorde det fullfinansiert til interim, fimavacc viste gode resultater og van der Burgh og Leiden Univ bekreftet resultatet og gikk inn i PCIB advisory board, fimaNac viser gode resultater hos flere biotekpartnere (AstraZeneca og BioNTech de mest aktuelle mulig kommersielle avtaleparter her). Nå er teknologi priset til kun en neve dollar. Jeg mener ett ord om verdivurderingen i markedet per nu: IRRASJONELL

14 Likes

PCIB er nok akkurat litt for sent ut av startsporet til å være med på dette, men det viser potensialet som ligger der.

Er nok dessverre ikke siste gang vi får en situasjon som denne. Egentlig ganske utrolig vi ikke har hatt det tidligere.

2 Likes

Og hva skjer med kursen i tider som dette om resultatet blir ingen avtale?
Det var vel forespeilet i løpet av H1. Dess lenger ut mot deadline dess større fare for at man ikke får noe avtale.

Har sagt dette tre ganger på tråden her nå. Det er ingenting som sier at en avtale må være på plass innen H1 men at partene skal være enige om man skal ta det videre. Her har også vært dobbeltkommunikajson da pw har sagt at AZ må bestemme seg innen h1 for hva de vil. Potensielt kan AZ vente helt ut juni med å si til pcib hva de vil og forhandlinger starte etter dette - som kan ta laaaang tid. Jeg ser heller ikke bort fra at denne 6mnd kan bli utvidet grunnet corona MEN husk at pcib er en badeand

2 Likes

Poenget mitt var å belyse graden av risiko. Dess lenger ut i tid dette tar dess mer tyder det på at motparten tviler.
Blir mye av det samme som med fimaVacc. Resultatene ble omtalt med begeistring på forumet, men så langt har vel ikke så mye skjedd?? Snart 1,5 år er gått fra vi begynte å fantasere hvor bra det skulle bli.

1 Like

Ja skjønte det, og er egentlig enig risiko blir høyere når folk har kjøpt på ville spekulasjoner om oppkjøp og budrunder neste dag - men har en annen vinkling: det vi skal være glad for er at AZ ikke allerede har lagt på røret og takket nei. Dette er bra. Vil de ikke ha noe gull så ville de sagt fra før … zzzzzzzz

5 Likes

Det er veldig tydelig at dere begynner å bli utålmodige nå, og jeg har forståelse for at man kan bli frustrert i nedgangstider. :unamused:

Men, @rockpus, jeg har aldri påstått at kursen ikke blir grusa dersom det ikke blir noen AZ-avtale. Det blir den selvsagt. Men jeg tror sjansen er langt større for at det blir avtale, og derfor kjøper jeg aksjer nå. Dersom det ikke blir avtale med AZ, så betyr ikke det at PCIB var et feilkjøp, men det betyr kanskje at det tar litt lenger tid før vi får synliggjort verdien i selskapet.

Når det gjelder FimaVacc så har selskapet sagt at deg er stor interesse for resultatene de har presentert, og i siste Radium-podkast sa PW at «interessen har i hvert fall ikke blitt mindre» etter at resultatene ble presenterer og offentliggjort i desember. Men slike avtaler tar lang tid å lande, det er ikke gjort på noen få måneder.

Og, @Dressogslips : PW sa selv på siste kvartalspresentasjon at alle resultatene fra AZ sine utvidede studier fra des-19 fortsatt ikke var klare, men at de var i aktiv dialog med AZ. Han kan selvsagt ikke si noe mer konkret om forhandlinger, men dette er da på ingen måte negativt??

Og PW har allerede bekreftet det du nevner over, at de vil børsmelde en eventuell stans i dialogen/forhandlingene med AZ. For hver dag den meldingen ikke kommer, antar jeg at de begge er interessert i - og forhandler om - en avtale.

Akkurat nå må vi kanskje bare godta at noen ser glasset halvtomt og noen ser det halvfullt, så får hver enkelt gjøre seg opp sin egen mening.

15 Likes

God oppsummering abradinho :partying_face:.

I samme moment er det greit å ha klart for seg at per nu priser Arctic Securities med sin kjøpsanbefaling og økte kursmål til 86kr etter Q 4 i februar i år tilnærmet kun tillagt verdier på RELEASE studiet (fimaChem ggk).

Det betyr tilnærmet null tillagt verdi på fimVacc og fimaNac.

Blir det en avtale innen fimaVacc? Det er mulig.

Blir det en avtale med en big pharma innen fimaNac? Det er også mulig.

Med andre ord er det altså muligheter for kommersielle avtaler i begge sistnevnte teknologiben som per nu er tillagt tilnærmet NULL verdi i analyse verdier.

4 Likes

Walday sa at FirmaNAc kan bli den nye gullstandarden innenfor enkelte områder av mRNA, og FirmaCHEM booster cellegiften opptil 50 ganger. Slikt er viktig å huske på og gjenta for seg selv i disse tider. Lykke til i dag, boys and girls. La oss håpe vi slipper litt billigere unna enn vi har gjort til nå.

10 Likes

Kom denne prisingen før eller etter at “alt” stengte ned på grunn av Corona?

Den kom vel før det tok virkelig av i vesten. Men jeg vil uansett mye heller holde fast på de signalene vi får fra selskapet og forskeren bak teknologien, enn kursmål akkurat nå. Selv om jeg også tror at Mr. Falck vet hva han driver med.

5 Likes

Ingenting ved verdivurdering og teknologi, samtaler med big pharma eller forskningssamarbeid er endret. Fortsatt har ggk studie doblet levetid fra 11-12 til 23 mnd. Fortsatt finnes få hvis noen konkurrenter på indikasjon. Fortsatt blockbuster potensial ved inkludering av Asia sites. Selskapsspesifikk ingen endringer.

Makromessig store endringer i avkastningskrav for investeringer grunnet økt volatilitet /risiko.
Makromessig store endringer med historisk høye budsjetter og investeringer til biotek innen medisin og vaksinasjonsteknologi / forskning og produktutvikling.
Makromessig har Bloomberg world index vist at vinnerbransjen i forhold til kursutvikling under krisen var biotek som vinnerbransje sammen vannkraft.

3 Likes

Du unngår alle momenter/argumenter i vurderingen som ikke passer resultatet du vil ha, nemlig et overdrevent positivt bilde av situasjonen. Kursmålet som du gjentar som positivt er i dagens situasjon totalt foreldet og har ikke lenger noen verdi i det hele tatt.

Situasjonen nå har endret seg totalt og det kommer til å virke inn på alt, også PCIB. Å fremstille noe annet som du gjør er å narre folk. Du burde ta pause…

Jeg er ikke negativ til PCIB som sådan. Begynte faktisk å kjøpe noe tilbake i går, men ser lett for meg å tape på det, i hvert fall neste halve året.

3 Likes

Baissere har vel ingen spesielt gode argumenter når de skal forklare hva som har endret seg rent selskapsspesifikk de siste uker annet enn at kursen selvsagt er ned noe over 50kr. Så klart det har skjedd noe makromessig. Mye negativt og noe positivt. Nå er bildet helt klart svart hvitt. Men det finnes flere lyspunkt. Nå har det selvsagt vært panikk. Beskriver det over. Dette fallet og hendelse går selvsagt inn i historiebøkene. Beskrivelsen min over er MIN vurdering. At andre gjør andre vurderinger er helt selvsagt. Verden går videre selv om panikken har vært her og sikkert er her. Når PCIB kurs er ned 62% på noen uker er det lett for MEG å erkjenne at denne situasjonen så jeg ikke komme. Ikke utenkelig at vi er nær en bunn? Men det er ingen som kan spå. Fundamentale verdier som i analysen Arctic er det jeg over tid fokuserer på i markeder. Panikk prøver jeg se forbi.

Siste kommentar: du sier du ser for deg å tape på investeringen. Hvorfor kjøper du da? Det må du ikke gjøre dersom du har gjort slike vurderinger. Velment råd!

5 Likes

Da ble det 24 raske k på 30,15 på konto.

13 Likes

Mulig jeg har gjort meg selv misforstått (er i så fall ikke første gang) men jeg tolker ingen signaler negativt. Gleder meg til Bonusmelding ang AZ (når den engang kommer) og en fremtid som medeier i et biotek-eventyr.

7 Likes