Når dette ender er selvsagt av avhengig av hvordan det responderes på situasjonen. Var relativt pessimistisk mtp håndtering i Norge og Europa for en mnd tid siden. Og det er uker siden jeg kjøpte ny fryser, og tok meg en tur til Sverige, for uker siden og fylte opp frysen for 10-tusen NOKs.
Har også for mange uker siden handlet inn andre saker som trengs, så da på nødvendigheter uten mat er jeg også svært godt forberedet. Jeg og familien min kan klare oss i månedsvis med complete shut down, og fullstendig kontroll på økonomien også.
Men siste døgns hendelser, anført av den danske statsministeren har gjort meg ganske så positivt innstilt på at corona-situasjonen likevel kan håndteres.
Bare se på Kina, Sør-Korea og Taiwan, alle land som på forskjellige måter har fått kontroll på dette. Nå har Europa også tatt affære, og Corona-viruset kan håndteres ved beste løsning man kan når vaksine ikke er tilgjengelig, nemlig containment.
Katta velta sterainlyset på bordet, og man burde slukket det med en gang duken tok fyr, nå tar man tak nå som bordet står i brann. Jeg hadde sett for meg at de skulle starte når stua stod i fyr.
Selvsagt vil situasjonen få ring- og ettervirkninger, men med en gang viruset er under kontroll er det ingen grunn til at ikke PCIB vil stige mye raskere enn det markedet gjør når børsene snur. Alt er på plass i PCIB; cash og begynnende studier i Sør-Korea og Taiwan, og vi vil ikke få varige mén slik andre selskaper som feks går konkurs eller må gjennomføre kriseemisjoner vil få.
Tro det eller ei, men jeg har hatt en helt super dag i dag, og føler at jeg on top of it.
Erkjenner selvsagt at det vil ta kanskje uker og noen måneder for den innsikten når markedet, men dagen vil komme.
Gjelder å skille mellom selskaper som kan holde pusten gjennom dette og de som kommer til å drukne.
For øvrig er jeg ganske sikker på at investeringsviljen generelt, og for oss konkret og spesielt når det gjelder vil øke som resultat av corona-viruset.