Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er fredag den 13, og pcib er i pluss. Lykkedag :star_struck:

4 Likes

Vi kan slaa fast en ting. Det kan falle ned ASIA avtale, og en fimaVacc eller fimaNac partner/avtale som betaler upfront payment naar som helst. Selv ett bud paa hele eller deler av PCIB er mulig. Alt eller deler av dette vil komme med 98% sikkerhet.Sjansen for at ingen vil samarbeide med PCIB noensinne, setter jeg til kun 2%.

12 Likes

Hyggelig å se giganten AstraZeneca dundrer opp 27kr. Det er noen milliarder i økt markedsverdi.

Både dattera og moren stiger også. Photocure opp 4,5% og 58kr! :rocket:

7 Likes

Håper Per Walday ikke blir smitta :crossed_fingers: :mask:
Hadde passet perfekt med et bud mens børsene er på billigsalg. Vinn-vinn å sette gevinsten i indeksfond.

9 Likes

Careful what you wish for!

Ingen profesjonelle aktører byr mer enn de må for et selskap, så du hadde nok heller tjent på å få et bud når aksjen var på 60 - 80 kroner heller enn på dagens krisenivåer.

3 Likes

Enda en hyggelig observasjon. PCI Biotech sin forskningspartner i Danmark i biotek , Bavarian Nordic, opp 9%. AZ opp 38,5kr! Herlig fredag. Endelig helsefokus, det trenger verden :partying_face:

9 Likes

Hei
I disse usikre tidene er det mye som er uvisst, og vi har ingen anelse om hva konsekvensene av koronaen blir eller hvordan korona-situasjonen er til sommeren. Da er det relevant å spille ut noen sannsynlige utfall og scenarier for hvordan dette slår ut for pcib (også uavhengig av korona).
Et bull-case anser jeg ikke særlig aktuelt å spille ut, da alle her er inneforstått med hva det innebærer.
Men hva er bear-casene, og sannsynligheten/konsekvensene av disse?

  • Dårlig/manglende avtale med AZ
  • ingen/få til å partnere opp med som vil være med å dekke kostnader
  • rekrutteringen går i korona-stå, og ting trekker ut i langdrag
  • (Korona-)kostnader gjør at kassa tømmes før tiden?

Jeg tenker dette er noen caser det kan være fruktbart å belyse for de som ikke er fullt så bull som meg og visse andre på forumet.
Jeg kommer til kort med tanke på vurdering av sannsynlighet/konsekvens, og det er sikkert flere bear-caser som kan spilles ut. Ikke for å snakke “ned” pcib, men for å ta informerte valg, og sette lys på risken som legger her.

10 Likes

Stort utfallsrom er det helt klart. Enig.
Begrenset risiko i RELEASE som er den åpenbare verdidriver og umiddelbare støtte for kursstigning. Her er likelyhood of approval % (LOA%) nydelig vurdert mot dagens markedsverdi på litt over en milliard i PCIB. Analyse fra Arctic bekrefter dette. Nå er kursen ned ca 60% på noen få uker allerede. Vet ikke hvor mye MER edder og galle det skal kunne prises nu.

Jeg leet ikke på øyelokket over prising av PCIB teknologien da kursen for noen uker siden var 80-82kr. Nå er det 30kr. Synes det sier mye om prising og muligheter for avkastning framover.

Makro er det også et vakkert lyspunkt i denne panikken i markedene:

WSJ Updated March 13, 2020 07:23 a.m. EDT

«Some of the hard­est-hit parts of Asia are see­ing signs of im­prove­ment af­ter ear­lier surges in new in­fec­tions.»

Gratulerer til Kina, Sør Korea og Taiwan.
Der fikk dere som var usikre på PCIB og Asia sites svar. Sør Korea og Taiwan er de ønskede sites land :rocket:

8 Likes

Det er gledelig at noen land begynner å få kontroll på dette viruset.
Jeg tror imidlertid vi får et nytt ras på børsen når amerikanerne, og forsåvidt resten av verden, forstår at Mr. Trump har ført dem fullstendig bak lyset.
I dag er det liksom bare dobbelt så mange smittede i USA som i Norge (men 40 ganger så mange døde)!! Dette skyldes blant annet at de nesten ikke har testutstyr tilgjengelig. Når det blir kjent at situasjonen i USA er adskillig verre enn det mange tror i dag, kommer det nok en ny smell.
Vi kan jo håpe at det ikke vil påvirke oss PCIB-investorer i særlig grad, men som vi har sett de siste dagene, så vil det nok det…

1 Like

Ja, at kursen bombes og markedet krasjer får vi ta støyten for. Men hva har det å si for PCIB (ikke kursen, men selskapet)?

1 Like

Det er knapt noen som ikke allerede har skjønt at USA har surret det til. Artikler om det har florert i en til to uker allerede.

Det viktigste slik jeg forstår det er tegnene på at myndigheter i Asia nå ser ut til å lykkes. Det er tegnet som er det viktigste av ALT! Viser at dette svineriet KAN tas med handling.

Norge har nå også endelig handlet👍

5 Likes

Kliniske studier kan bli satt på vent i diverse land, slik det er blitt gjort i Norge.

Dette kan naturligvis igjen føre til forsinkelser for PCIB sin del.

Forøvrig ser alt fortsatt bra ut og interessen for FimaNac og FimaVacc vil kunne øke på sikt.

4 Likes

Naa er vel vaksiner langt fra AZ’s spesialomraade, slik at coronaviruset burde ikke sette noen begrensninger paa pagaaende forhandlinger. Og folk flest blir like syke, om ikke sykere av at markedet faller. Saa ser egentlig ingen grunn for at en avtale mellom PCIB og AZ skulle lide av viruskrakket.

1 Like

Blir så møkka lei av denne haussinga.

Så lenge ingenting er sikkert mht om det kommer en intektsbringende avtale med en heller annen partner, blir denne haussinga patetisk.
Slutt med dette evinnelige postulatet om at det kun er få månerder igjen til avtale og skyhigh kurs.

Ingenting er sikkert. Alt er basert på sannsynlighet, der oddsene selvsagt er rimelige gode. Men, var alt såvel, skulle selvsagt ikke aksjekursen ligge på Emikurs !!!

Derfor. skjerpings haussere

5 Likes

Selskapet kan vel ikke gå ut med kurssensitiv informasjon. Derfor gruses kursen, selv om det står aldri så bra til med forhandlingene.

4 Likes

Du har så rett. Kursen er faktisk mye nærmere at det ikke blir avtale enn at avtale/bud blir en realitet dessverre. Hadde passa utrolig bra meg en supermelding i disse dager når vi ser hvor mange aksjer som er grusa helt hinsides men det blir vel med drømmer inntil videre.
Gratis å drømme og håpe men i dag er fredag 13. så muligens ikke dagen for melding?

Går det an å få en sterkere indikasjon på kommende avtale enn at AZ sier de setter av 6 måneder for å komme frem til en avtale ?
Å kalle det «haussing» er i mitt hode helt feil.
Å påpeke at»ingenting er sikkert» er helt unødvendig. Det vet alle.

19 Likes

En kan vel forvente at PCIB og AZ uansett ikke fullfører forhandlinger før etter at den verste krisen har lagt seg mtp. på hjemmekontor/karantener, etc.? Risikoen for å stå utenfor “litt til” er redusert i mine øyne.

Har de sagt det eller er det hva du leser ut av børsmeldingen?

Trodde du skulle klare å tenke klarere enn dette med din fartstid i markedet Arve… “Nærmere ingen avtale på grunn av macro og børskrakk”?

2 Likes