Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Bamse leser med det beste brilleparet han har og vi får x-e fingra for at han får rett. Dem sa vel at dem skulle bruke det neste halve året for å avgjøre om samarbeidet skulle fortsette i en annen “form” enn det har vært siden 15-16. Jeg også er 99,99% sikker på en avtale i en eller annen form og begrunnelsen er så såre enkel at dem ikke ville brukt flere mnd for å konkludere med at dem ikke skal samarbeide videre. Jeg er mer usikker på hva vi snakker om i kr da jeg mener enkelte på forumet er vell optimistisk men håper jo dem får rett.

7 Likes

Nå er det pandami tid og så får vi ta det fra der.
Var det noen som sa at aksjer var lettjente penger?
Det er ikke måte på hva vi skal utsettes for.

Et forum er godt å ha i disse tider som fungerer som en sikkerhetsventil.

Det slår meg at jeg er ikke så “tøff i trynet” lenger med alderen.
Satt på spissen så er 1.prioritet å komme helskinnet gjennom denne tiden og en forstår uttrykket…det er bare penger.

Synes PW har gjordt en utmerket jobb med avgjørelsen om at det fra årsskiftet skal forhandles om en eventuell avtale med 1/2 årig tidsbegrensning.
Alternativt , en utvidet avtale hvor AZ kunne jobbet med PCIB sitt fimaNAc teknologi under de oppståtte rådende forhold (corona-virus) fremstår som et dårligere alternativ.

Og en må gå ut fra at disse samtalene pågår for fullt.

Første bud er altså og overleve så får vi ta opp utviklingen av PCIB etter hvert.

Tøffe dager i aksjeverdenen men for ingenting å regne dersom du får utsatt kreftopperasjon eller annen behandling , noe som kan være forskjellen på liv og død.

PCIB er inntakt og intet skulle tillsi at noen store problemer ligger forran oss.
De som var med på Clavis vet hva en ordentlig krise er.

lykke til

7 Likes

Jeg skrev at KURSEN ikke gjenspeiler så store muligheten for avtale og ikke at jeg har mista troen på avtale. Kursen burde i dag ligget på 80-100 og ikke på 30.

8 Likes

Jeg mener kursen er uinteressant, og styres av andre årsaker enn Pcib sine resultater, og eventuell avtale. Og selvfølgelig interessenter som fisker i denne usikkerheten.
Det Pcib har kommet fram til ( foreløpig) er gull , i forhold til medisin-levering.
Om dette ikke fører til en god avtale, og aksjepris, så kan man lure på det meste av medisinsk forskning.
Og når dette tas i bruk innenfor medisin! ( Og det kun utfra foreløpige resultater.)

14 Likes

Hvem husker Biotec Pharmacon… glimrende avtale med stor BP mht Woulgan. BP gjorde i 3 år ingenting før de snudde tommel ned. Bekymringsfull at dagens kurs er der den er tenker jeg.

2 Likes

Skulle ta helg, men

Fokus på ballen,

22-24 mnd overlevelse mot 11-12 på ggk er nok til høy avkastning fra 31kr.


Nå er det nytt yrkesvalg noen uker, små skole lærer på hjemme kontor :wink:

Her skal det undervises i lesing, enkel matte , gym og aksje trading :slight_smile:

La oss håpe karantene respekteres og smitte antallet forblir lavt, men eg tror ikke mine norske medborgere klarer diseplinen som de klarer i utlandet på karantene.

14 Likes

Vanskelig i praksis, men det beste tidspunkt å kjøpe er når frykten er maksimal.
Om den er maksimal nå vet ingen, men den er langt større enn for noen uker siden.
PCI virker fortsatt.
Har du blitt med ned taper du ikke penger før du selger.
Jeg tar dette mye roligere enn jeg trodde. Det er uansett uaktuelt å selge på disse nivåene.
Mitt kursmål er fortsatt 1000kr++ (40 mrd)

God helg, ingen klemming :relieved:

19 Likes

FirmaNac og AZ:

  1. Holdt på i en hel haug av år.
  2. Ett virkelig gjennombrudd i fjor sommer.
  3. PCIB satt ned foten for videre gratis lek.
  4. PCIB presset frem navnet.
  5. AZ ville teste i andre indikasjoner enn kreft.
  6. 6 mnd. til å evaluere fremtidig samarbeid.
  7. Tidenes mest fremoverlente Walday da AZ ble kjent.
  8. Kan bli den nye gullstandarden innenfor flere områder av MRNA.

God helg :clinking_glasses:

39 Likes

For de som er opptatt av kursen fra dag til dag, husk at den kun viser hva enkelte er villig til å selge for. Under de rådende forholdene er det en sammensatt gruppe av trader, roboter, truseskvettere, høy belåning, usikre på caset og en del til.

Skulle vært interessant å sett totalverdien av pcib ut fra salgsprisen av alle aksjene om alle måtte selges. Fra før vet vi at topp 20 (stort sett) ikke selger på 60-70. Har den situasjonen endret seg? Hvem vet mest om selskapet? Topp 20 eller de som er ute?

15 Likes

Og dette er selvfølgelig det viktigste. Man investerer ikke i en aksjekurs ( innen bio) , man investerer i en forskning.

7 Likes

Så “The Lion” mener at dagens aksjekurs i PCIB kan kobles til, og er bekymringsfull, pga noe som skjedde i et annet selskap for flere år siden? Ja ja sånn går nu dagan… Lest aviser i det siste btw? :thinking:

5 Likes

Jo, noe har jeg lest. @sjog , hvorfor er det ingen som plukker PCIB opp i disse dager?

Det har iallefall i n g e n t i n g med Biotec Pharmacon sin skjebne å gjøre. Du får tippe:

  1. Ringnes
  2. Corona
  3. Heineken
4 Likes

Enig i det. Viser bare til en av mange norske eksempler hvor BP viste å ikke være tilstede.
Men jeg vil ikke komme her i krig, vil bare dele bekymring og at man skal være på vakt.

1 Like

Etter min mening er FimaChem og gallegangsstudiet en så solid basis at PCIB er for lavt priset uavhengig av BP.

7 Likes

Haussere

Prøv nå å innse at det ikke er innbakt noen som helst garanti for inntektsbringende avtaler!!!
Det er derfor jeg påpeker dette med risiko, med stor R!!

For ordens skyld har jeg tatt denne risikoen i stort mon, på tross av at det kan gå filleveien.

Det innlegget kunne du like gjerne stillet til baisserne Ebitor. Du sier det jo selv, det er ikke innbakt noen BP-avtale. :wink: Og selvsagt finnes ingen garanti. Likevel har vi såpass god tro på selskapet at vi har investert penger her.

9 Likes

Problemet mitt er at jeg er fullfinansiert - skulle gjerne investert mer på disse nivåene :star_struck:

5 Likes

Frykt og grådighet. :sweat_smile: :money_mouth_face: :crazy_face: :star_struck:

2 Likes

Helgekosen er trappet ned fra rødvin og reker til rødsprit og joikakaker :yum:
Om portefølje ikke er belånt, så sitt gjennom stormen.
God helg.

6 Likes