Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Den nye fredags-middagstrenden blir vel nå Korona- frikase. Tidligere kalt lungemos.
Med hysteri-kompott til dessert.

Rapportert av meg selv. Slettet!!!

10 Likes

Rødsprit ? Er ikke det farlig ? Nei , det smaker vel bare vondt. Men metanol er farlig , vanlig alkohol heter etanol. Hvis man drikker metanol , så blir synet svakere og svakere ( tar du nok , så dør du til slutt )…Og så var det Pekka som satt og drakk metanol , og så kom Toivo på besøk. Han visste om virkningen av metanol , og advarte Pekka om å drikke mer…da svarte Pekka prompte : " Jag har sett det mesta førut "… forut er svensk og betyr “allerede”

3 Likes

C2H5OH, etanol, gjør deg fyllesyk. Metanol gjør deg blind.
Edit; Amy Winhouse døde av etanolfogiftning.
Uansett avsporing. Pcib er mitt all in på obx og kommer til å sitte lenge :money_mouth_face:

1 Like

Fra Jhf på NANO tråden:

Tyskland gir ubegrenset med lån til bedrifter.

Kan en samlet biotech-sektor i Norge få noe tilsvarende? Hele sektoren befinner seg jo i en rekrutterings- og finansieringskrise, men er et viktig ledd i omstillingen av Norge AS.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-13/germany-will-provide-unlimited-liquidity-to-help-virus-hit-firms

Skal forumdeltakerne sende anmodnig til rette personer ifm dette? Jo mer press jo bedre?

Jónas Einarsson twitter:
@JEinarsson

Epost: je@ radforsk.no

Er vel på TI under navnet forsk

4 Likes

Det finnes nydelige innspillnger med Amy Winehouse ( en måned før hun døde ) sammen med Tony Bennett. Ligger på youtube…Selvsagt sitter jeg long…Claro. Er ikke det spor redd for aksjekursen

1 Like

Federal reserve har i dag utstedt $US 1.5T i billige lån til amerikanske banker for å sørge for at de ikke går under og at folk fortsatt kan heve lønningene sine og at økonomien generelt kan svive rundt. Det er bra, og er nok mye av grunnen til at de amerikanske markedene har grei oppgang i dag. Flere land i Europa, inkl Norge, tar også grep for å stimulere økonomien, Tyskland f.eks ser ut til å være villig til å gå veldig langt for å unngå en kraftig resesjon. Men! Tror ikke vi skal være for sikre på at USA kommer til å klare seg nevneverdig godt gjennom dette. De blir rammet av oljepriskrigen (men ikke like hardt som oss), og ikke minst av all usikkerheten rundt Trump og administrasjonens mangelfulle respons på viruset.

Hyggelig at PCIB fikk et lite rally i dag, tror jeg hadde hatt en noe dårligere helg om vi fikk en ny dag med -20%. Men jeg er ikke så sikker på at bunnen er nådd. Viruset har nettopp startet i vesten, og jeg er veldig skeptisk til at vi har kultur eller styresett til å gjøre en like god jobb med å håndtere det som S. Korea og Kina, respektivt. Håper jeg tar feil og vi lærer noe av situasjonen i Italia.

4 Likes

Hun hadde en gudegitt stemme.
Når pcib klikker inn, så blir det late dager med Amy på øret.
Nå har rødspriten talt nok :zipper_mouth_face:
God helg ihuga pcib fans.

2 Likes

NEI !!! Ta nå ikke og overless Jonas med mailer. Dette klarer han nok å fronte veldig fint uten hundre mailer fra overivrige aksjonærer.
Kjære vene…

8 Likes

Tenkte mest på politikerne etc. Jonas er ved sine fulle fem, men ikke de

4 Likes

Entusiasme er ikke farlig , men kan kanskje være litt plagsomt. Det"verste" er de som driver “privatpraksis” og sender mail til sites. Det er upassende,

1 Like

Likevel linker du til hans epost. Slike utspill trenger vi ikke etter min mening.

1 Like

Nå er det vel mange innlegg her som skal flagges. :face_with_monocle: :japanese_ogre: :poop:
Men skitt au.
Vi lever i en hysteri-tid.
OG : Vi børikke glemme det fudamentale, i småpraten.
PCib har forsket fram noe som har substans.
Folkehelsa er avhengig av Pcib-forskningen.
Flyindustrien og olja er vi ikke avhengig av.

3 Likes

Barn eller barnebarn? Om de har lang horisont får du får lære dem at renters rente er den sterkeste kraften i universet.

2 Likes

Pcib har sine utfordringer og svakheter som jeg har gjentatt flere ganger tidligere.

Rekruttering/innrullering virker å gå mye tregere enn de hadde forutsett, men de har ennå ikke villet gå tilbake på guiding da de håper asia-sites skal speede opp.

Etter dette kom korona. Det har opplagt ikke bidratt i riktig retning. 1st pasient enrolled i US var ventet å “slide into 2020”. Fortsatt venter vi og nå er halve 1H 2020 gått. UK virker også å dra ut.

Tror det er naturlig å forvente en forsinkelse i RELEASE nå. Markedet har allerede priset dette inn skulle en tro på nåværende kurs?

Asia er kanskje også vanskeligere enn det vår selvsikre og optimistiske PW guider?

Mange med belåning er nok tvangssolgt pga det enorme fallet over hele linja. Og flere hopper kanskje over og satser på en rask rekyl i olja eller sitter på gjerdet i påvente av melding om forsinkelse. TTT.

Lav cashburn er fint på mange måter. Glad vi ikke har behov for emisjon på lenge, men baksiden av medaljen er jo at vi er desto mer sårbare for forsinkelse.

Heldigvis ingen konkurranse slik at en forsinkelse på 5-6 mnd går fint selv om det kan være jævla irriterende for utålmodige aksjonærer.

Vi vet jo at vi sitter på gull og at BP sikler på den patenterte skattekista vår, så da får vi heller tåle at det svinger voldsomt og at det drar ut litt lenger enn vi hadde håpa på?

10 Likes

Pga. midlertidig unntakstilstand er det to dager fremover ikke tillatt å flagge upassende/morsomme innlegg fra velmenende skribenter:)

1 Like

Det er ikke Pcib, men tidligere legemiddel-leveringer som har sine utfordringer og svakheter.
Dette er det faktisk viktig å vite og skille.
Legemiddel-industrien/forskningen har lenge hatt problemer med levering, enten det er i forhold til kreft eller rna eller medisiner generelt.
Dette ( Pcib ) løser mye.
Vet vi egentlig hva det innebærer?
Et pardigmeskifte!

5 Likes

En syltynn organisasjon har sine svakheter. Legemiddelindusrtien har et tungrodd byråkrati. Det har jeg ikke gidda å bruke krefter på å irritere meg over.

Men et børsselskap med 15 ansatte er skummelt når korona kan sende halve selskapet i karantene eller ut med sykdom i lang tid.

Det har faktisk vært tilfelle at de ikke har kunnet dra på konferanser pga forkjølelse eller influensa allerede :grimacing:

3 Likes

Hva om de som jobber med AZ-forhandlinger blir syke i en måned? Eller at koronarelatert har tatt for mye fokus til at de klarer å komme i mål ila de 6 mnd som opprinnelig var avsatt?

Opplagt en viss sannsynlighet for at det kan bli meldt forsinkelse på forhandlingene med AZ også. Å forvente avtale før juli her vurderer jeg som lav.

Hva så?
Det er jo flere ti-års forskning som står foran sitt gjennomrudd!
Vi får lov til å være med på dette.

4 Likes