Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Nå har det vel vært kunngjort at PCIB benytter innleide firmaer og ikke utelukkende egne ansatte.

3 Likes

Absolutt. Helt enig. Man må bare være tålmodig.

Alle de utålmodige med urealistiske forventninger som kjører kursen i grøfta. Topp 50 sitter i ro og øker.

3 Likes

Jada, de støtter seg på innleide firmaer.

Likevel kan det skje at en avtale drar ut noen mnd etter juli slik jeg vurderer situasjonen.

Uansett er ikke jeg bekymret om så skulle skje. Vil bare at flest mulig ikke skal forvente for mye for raskt.

1 Like

Tror ikke vi skal se bort fra traderne her, de finnes i alle selskaper.

1 Like

/search?client=firefox-b-d&q=Auschwitz&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwi6ia3fipjoAhWIuIsKHY9zB-UQkeECKAB6BAgWECk)
Rente er tall av tall. Og rentes rente er tall av tall av tall.
Arbeid og forskning er reliteter eller feilet arbeide.
Feilet arbeide er feil, enten det foregår med gravemaskin eller hjerne.
Men her ser vi antagelig årevis med vellykket gravemaskin & hjerne-arbeide.

1 Like

Både i finanspressen og andre aviser / media flommer det over av negative nyheter i disse dager. Det er lett å bli deprimert og gjøre ting en angrer på senere. For alle som er investert i aksjemarkedet vil jeg derfor anbefale alle å se denne videopresentasjonen fra First Fondene. Selv om den varer over 1 time er den et must og se. Inneholder utrolig mye god informasjon presentert veldig bra av Harald Magnus Andreassen

17 Likes

1 mnd, 3, halvt år, ett år forsinkelse…betyr vel ingenting?! I hvert fall ikke for meg. Risiko derimot, vil det alltid være (som i alle aksjer), ellers hadde kursen vært 0 eller skyhøy.
Jeg velger å ta denne risikoen. Ser langt frem.
Men, liker diskusjon og spekulering! God underholdning og noen ganger lærerikt i disse hjemmekontor-/barnevakt dager :blush:
Gesundheit til alle :crossed_fingers:t2:

7 Likes

Med PCIB som har finansiering ut til 2022 så tenker jeg at i situasjonen vi befinner oss i at de ikke skal bruke tiden som er nå på oss. Nå bør de fokusere på bransjen hvor det er helt akutt, og så får heller vår bransje komme litt i etterkant når det trengs videre finansiering.

4 Likes

Rapportert og slettet!!!

3 Likes

Det er viktig og huske paa at alt er paa track i PCIB. En liten forsinkelse i Storbritania i releasstudiet er alt man kan sette fingerene paa. Alt annet er som lovet og paa gang. For vi vet det snakkes med mulige upfront payment partnere paa alle tre forretningsomraadene. Det er det viktigste. Foer eller siden vil en, eller flere av disse lande. Og sjansen for bud paa hele, eller deler av selskapet, kommer an paa hvor gode resultater vaare fimaNac partnere har oppnaadd. Er de saa gode at selskapet ser for seg store fremtidige inntekter, og er opptatt av og beholde disse for seg selv, kan det selvfoelgelig komme ett bud. Alternativet er at en av de andre store BP gjeddene der ute, som har fulgt PCIB’s resultater i mange aar, ogsaa oensker og skaffe seg neste generasjons leveringsteknologi? Alt kan skje. Slik at det er ingen vits i og holde noe tilbake. Ellers saa jeg USA stige kraftig paa stimuli forventninger i dag. Men synes hva demokrater og republikanere hadde blitt enige om, var litt tynt, siden virus spredningen i USA, er kun i starfasen.

11 Likes

Siden alt blir rapportert så rapporter jeg innlegget mitt. Slettet!!!

3 Likes

Har noen hørt med ledelsen om tidligere meldt tidsfrist for AZ fortsatt er gjeldende?

Det foreligger ingen informasjon fra selskapet som rokker ved tidsramma som ble oppgitt den 26. november.

10 Likes

Rapportert og slettet!!!

3 Likes

Jeg er en utålmodig person, men nå, mer enn noen gang, er det viktig å smøre seg med ytterligere porsjoner med tålmodighet. Spesielt med tanke på RELEASE, men kanskje også i forhold til en eventuell avtale med AstraZeneca. Det viktige nå er at alle sammen gjør det de kan for å forhindre ytterligere spredning av Covid-19. For de med redusert immunforsvar (les; eldre / kreftsyke, etc.) kan dette viruset bety slutten innen noen få uker. Å ta hensyn til de mest sårbare er i alle fall mitt hovedfokus akkurat nå – så får porteføljen min være av sekundær interesse!

Jeg har aldri solgt aksjer i PCIB og sitter nå klar med en liten «war chest» om aksjen skulle falle ytterligere. Hvis den bunner ut her på lavt 30 tall er det flott, men vi er jo alle sammen klar over både risiko og mulig oppside. Det er blitt gjentatt til det jeg mener er det kjedsommelige hva kursmålet er, og hvilke «ingredienser» det inneholder. Vi er vel alle sammen klar over det nå og trenger kanskje heller komme oss tilbake til å diskutere artikler, lete opp nyttige lenker, rett og slett være et steg i forkant av markedet. Synes dessverre det er blitt fryktelig mye støy på trådene i det siste og derav har min interesse sunket tilsvarende. Fra å være et ekstremt nyttig daglig verktøy, har det nå blitt så mye «tullprat» og intetsigende kommentarer / repeteringer at jeg mister interessen for å lese.

I ventetiden, som det blir mye av fremover, får vi trøste oss med at vi har en stabil topp 50, at AstraZeneca formodentlig ser på fimaNAc som et nyttig verktøy, og at RELEASE studiet kommer en dag nærmere avlesning for hver dag som passerer. Best case scenarioer kan vi nok skyte en lang pil etter, men det aller viktigste er at vi ikke ser noen røde flagg i forskningen. Sånn sett synes jeg selskapet tross alt ser bra ut, selv om jeg selvfølgelig hadde ønsket velkommen både ny nettside, og første pasient innrullert i USA. Det kommer når det kommer og da kan vi alle sammen glede oss over det. Hold dere friske, så skal vi komme trygt gjennom disse unntakstilstandene alle mann.

Health

49 Likes

Kan manglende fornyelse av nettsiden være en indikasjon på at Pcib som selskap blir kjøpt, totalt? :no_mouth:

2 Likes

Helt enig på alle punkter. Det er virkelig på tide at hausserne tar en pause fremover. Ville drømmer om oppkjøp, avtaler, skyhøy kurs og fantasi om at fimaVACC er en løsning på den pågående pandemien hjelper verken selskapet, investorene eller samfunnet.

5 Likes

Man skal vel i disse tider kanskje bare være glad for at det er lenge til 2022, hvor man virkelig kan begynne å høste av det store potensialet til PCIB. Verden vil nok ha normalisert seg greit innen den tid.

2 Likes

Offtopic - så beklager det. Tar sjansen siden dette er småprat tråden.
(vet det finnes Cov19 tråder, men tar den her med vilje)

Jeg tenker vaksine/medisin på Cov19 er en x-faktor som snur alt rundt på femøringen. Sånn jeg ser det vil økonomien mer eller mindre kollapse hvis det blir langvarig shutdown world wide. Allerede på dag 2 hyles og ropes det her til lands - så man kan jo bare tenke seg hvordan dette kan bli world wide.

Det er flere som jobber med vaksiner mot Covid-19 - noe har vært omtalt på PCIB trådene.

Hvordan er prosessen for utvikling av vaksiner nå som a) viruset er isolert b) det eksisterer hopetall med mennesker som har antistoffer??

Det ene er utvikling en av selve vaksine/medisin som man tror fungerer og det andre er få det på markedet. Hvor fort er det mulig nå som det brenner på dass?

Burde det kanskje være en egen tråd for Cov19 - Vaksine hvor man diskutere akkurat dette?

2 Likes

En vaksine kommer ikke til å være klar før om 12-18 mnd, og sannsynligvis nærmere 18 mnd. Det er med andre ord lenge til, og halve verdens befolkning kan være smittet før den tid.

1 Like