Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ja normalt tar det vel 12-18 mnd. Vaksine mot Ebola ble vel tilgjengelig for helsearbeidere på mye kortere tid? eller? Den omstridte vaksinen på svineinfluensaen ble vel også tilgjengelig før det hadde gått 12-18mnd?

2 Likes

Litt av problemet er at det ikke finnes vaksiner mot coronavirus fra før, og det gjør prosessen vanskeligere. Men nå sklir praten helt off-topic her.

1 Like

Rapportert av meg selv. Slettet!!!

8 Likes

Vi gjør oppmerksom på at alle som skal betale første termin av forskuddsskatten 15. mars, får utsatt frist for innbetaling til 1. mai. Hilsen Skatteetaten

Joho - flere aksjer kan handles mandag :joy::+1:

5 Likes

Da tror jeg at jeg heller betaler skatten.Tror jeg betaler for hele året i tilfelle banken går konkurs.

1 Like

Solo; Dette, og resten av hva du skrev, er noeyaktig det samme som mange andre har skrevet foer deg.

3 Likes

Ja, mulig en burde det.

Kanskje en burde slutte å putte alt inn i markedet. Får tenke litt på det mandag før en sletter forfallet.

Men nå røyk påsketurene og, så blir der og frigitt innbetalt beløp…

1 Like

Lenge siden jeg har postet noe hær kjære PCIBère da det har vært noen travle uker med jobb i USA, børsras og corona panikk.

Jeg er fremdeles ombord med noe mindre aksjer enn før for øyeblikket, men det får så være… lykkes vi er det bare en bagatell i det store bildet.

Leste denne artikkelen og kjente jeg ble mer optimistisk, det er alltid et lys i mørket selv om veien føles utrygg lang og smal noen ganger.

Anbefaler å lese hele artikkelen - som slik jeg leser den kan gi en medisin (ikke Vaksine) og ett diagnoseverktøy som man kan gjøre hjemme, forhåpentligvis om ikke alt for mange måneder.

The antibody prevents the virus from being able to infect and can also help in the detection of the virus.”
the antibody that is able to block an infection of SARS1 and SARS2. In other words, a first-ever antibody to the coronavirus

Disclaimer: The antibody still has to be tested on humans (and this will take months) and the article is under peer review before Nature will publish it. But Grosveld is hopeful: “We expect an email any moment”, says the Spinoza Prize winner in his lab on the tenth floor.

“We are now trying to get a pharmaceutical company on board – which is looking promising, by the way – that can produce the antibody on a large scale as a medicine. Before it can be marketed, the antibody must go through an extensive development phase and be tested for toxicological properties. That process is now underway. In addition to the development as a medicine, we also want to use the antibody to set up a diagnostic test: one that everyone can do from home, so that people can easily find out whether they have an infection or not. ”

17 Likes

Utrolig bra , dette hadde jeg oversett. Tusen takk ! …Verden går definitivt videre , corona er bare forvarsel uansett , før eller senere kan alt behandles…Har “alt” noen betydning for PCIB : Ja…------------.ellers: tipper at den rikeste ( Roche ) sluker oss snart…og så har vi ikke mer å diskutere om

7 Likes

Etter å ha lest gjennom PCIB-tråden for de to siste dagene har jeg kommet til den konklusjonen at alle moderatorer enten er satt i karantene eller har reist på hytta. Eller begge deler.
#hytteskam, nytt ord i det norske vokabularet.
Du leste det her først :wink:

4 Likes

@sjog,

nå må du ikke mobbe de vellykka, men slitne gutta som nylig er kommet tilbake fra lange, seine kvelder i Ischgl, St Anton osv. For nå har de vist ansvar og tatt med seg kjerring og unger og hviler ut på hytta i Hemsedal eller andre hippe steder. Ting tar på.

For familiefredens skyld får vi håpe de ikke har påført seg annen smitte.

5 Likes

Slik som det nå utarter seg i verden og de enorme økonomiske konsekvenser dette får for verdens økonomien, må PCIB sine leveringsplattformer kunne bidra enormt til fremtidens utfordringer.
Tar jeg feil, eller har denne korona situasjonen økt sjansen betraktelig for mulige bud på PCIB på sikt?
Dette øker vell også sjansen for evt budkrig :smiling_face_with_three_hearts::blush:

11 Likes

Det kommer nok en vaksine mot Coroan, men det tar flere maaneder. Men den kan vaere til nytte hvis viruset overlever til neste vinter. For min del bryr jeg meg ikke om hvor kursen staar om dagen, men kun om hvor hoeyt den vil gaa til naar avtalene begynner og rulle inn. Sjekker den ikke engang;-))

2 Likes

Hvorfor kan vi ikke stenge børsen i en uke eller to ???.

Nå begynner jakten på god vaksineteknologi å bli storpolitikk også

“President Trump skal ifølge kilder i den tyske regjeringen prøve å få firmaet CureVac, som for øyeblikket jobber med å utvikle en corona-vaksine, til USA. Lokkemiddelet er ifølge avisen betydelige summer penger til firmaet.”

Men kan ikke se at CureVac er noe lengre enn PCIB på dette feltet, deres influensa-vaksine er ennå i pre-klinisk.

https://www.curevac.com/our-pipeline

PCIB har godkjent safety på sin vaksine-teknologi via fimaVACC, og teknologien kan i følge selskapet selv fint brukes på influensa, side 15 av 18

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-IPA-July-2019_PCI-applications.pdf

“fimaVACC - POSSIBLE APPLICATIONS
► Therapeutic and prophylactic vaccination where a better cytotoxic T-cell response is desired:
Prophylactic vaccines
• Virus (influenza, hepatitis etc.)”

Ingen vet ennå med 100% sikkerhet hvordan en vaksineløsning for corona-viruset vil se ut, men det er hverken rentesenkninger eller at alle i hele verden settes i karantene som vil sende all verdens børser opp igjen.
Hadde det kommet en nyhet i dag om at noen har en vaksine klar om en uke og at alle som vil kan få den så ville børsene snudd tvert, og folk ville fått lave skuldre. Alle skjønner det, også Donald Trump.

Nå er altså Donald Trump på jakt etter vaksineteknologi, og han er neppe den eneste.

Det er ikke lenger bare AZ som er den store jokeren for PCIB om dagen, nå kan anything happen !

29 Likes

Leser at baade Israel og andre mener de nesten har en vaksine klar, men deretter maa den testes paa mennesker i minimum 3 maaneder foer den kan godkjennes. Og selv dette er hurtiggodkjenning. Ellers hadde det vaert og haape at PCIB hadde vaert involvert i arbeidet med og lage en vaksine mot Corona viruset. Eller i hvertfall at BP forstaar at PCIB’s vaksine plattform kan bidra sterkt til dette i fremtiden, og blir enda mer interessant for BP av den grunn. Og naa sitter man igjen med ett inntrykk av at vaar leveringsteknologi kan bidra paa saa mange sykdomsomraader, at det er nesten er saa vi isteden maa begynne og lete etter omraader PCIB ikke kan bidra paa;-)) Enda en grunn til og undre seg over den lave PCIB kursen.

4 Likes

Kan ikke PCIB sin teknologi få allerede eksiterende vaksiner til å virke bedre da? Trodde PCIB ville kunne gjøre bli en overoppheta potet jeg i dette virus-vaksine-kappløpet ???

5 Likes

Fima CHEM , VACC og NAc dreier seg vel først og fremst om kreft men er vel også dokumentert å ha et stort bruksområde utenom dette feltet , noe nedenfor antydes av einarsson.


https://soundcloud.com/user-972208711/episode-15

tid 33 30
Einarsson opplyser om mulig fremtidig bruk av fimaVACC som adjuant i influensavaksine.


https://soundcloud.com/user-972208711/radium-episode-23

tid 26 00 malaria etc , virker i alt


Tror vaksiner med det som nå er skjedd i verden med korona-viruset er kjørt opp på 1. plass og det kommer til å bli en vanvittig opmerksomhet mot dette feltet.

Vi må bare prise oss lykkelig at viruset ikke muterer til en farligere versjon.

Nå har vi fått forvarselet demonstrert live og det vil være helt utilgivelig om ikke verdens nasjoner satte fullt press og fokus på dette området og her kan PCI-teknologien gjøre en forskjell.

Det hele er helt villt og uvirkelig.
Må klype meg i armen for å se omjeg er våken.

Lykke til.

12 Likes

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2017/05/PCI-Biotech-Q1-2017-Presentation.pdf

Side 19:
Her er CRISPR oppført som et område hvor PCI-teknologien kan spille en rolle.
PW bekreftet at han anså CRISPR til å ha god effekt av fimaNAc.

“fimaNAC may provide a delivery solution for many nucleic acid therapy applications”

5 Likes

Kan ikke forstaa annet enn at naar PCIB setter seg ned med BP og forklarer paa hvilke omraader de kan forbedre sykdomsbehandling paa, hvordan det gjoeres, og hvor alle innvilgede og innsendte patentsoeknader presenteres, saa burde BP sitte igjen med en positiv bakoversveis og tenke, er dette mulig. Hvorfor har vi ikke sett paa dette foer. Det loesner snart, det er jeg helt overbevist om.

7 Likes