Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ikke berørt?
Selvsagt er vi berørt. Det er jo påpekt gode grunner.
Det binære utfallet av PCIB er kanskje ikke berørt men veien fremover nå er selvsagt berørt.

Utsettelse, mere usikkerhet. Selvsagt vil kursen gå ned.

1 Like

Hurra, vi er tilbake i 25-28-intervallet!

Og PCIB er igjen min største investering :slight_smile:

Gleder meg til rekylen når den kommer.

6 Likes

Da gleder vi oss dine daglige oppdateringer at vi fortsatt er under emisjonskurs :popcorn:

6 Likes

Når det internasjonale børsmarkedet snur fra beart til bull og rekylen kommer blir det ekstra stas og være aksjonær i PCIB som vil stige 3-5 ganger mer og raskere enn det brede markedet.

5 Likes

Selvfølgelig er vi berørt… Kurs opp eller ned, umulig å si… Alt nå er kursen ned 60% i år…
Så lenge PCIB leverer vil det nærme seg bunnen…
På lang sikt for PCIB sin del vil det kun være “krusninger”
AZ eller andre BP vil verdsette PCIB etter helt andre kriterier enn hva Corona viruset gjør med markedet…
Tror alle vi PCIB aksjonærer har presset alle mulige likvide midler til å enten beholde mest mulig av aksjene eller prøvd å øke antallet etter best mulig evne… :blush:

2 Likes

'Leser paa DN.No forslag om at boersene boer stenges frem til krisen er over? I saafall vil PCIB kursfallet stoppe opp.;-)) Men jeg ser flere problemer med dette. 1. En del av boersens vesen, er at det er mulig og kjoepe derivater, eller og shorte aksjer man tjener penger paa naar boersene faller. Dette vil vaere kontrakter som blir svindlet ved en slik nedstengning, og mulig skape enorme tap hvis boersene aapner kraftig opp igjen etter at nedstenginsperioden er over. 2. Bankene vil tape millarder av kr. i tradingfees. 3. Tillitten til boersene vil faa seg en kraftig knekk. 4. Folk mister retten til og frigjoere/les ha tilgang paa kapitalen de har satt paa boers siden de ikke kan selge. 5. Og hvis det skulle bli utloest en ny finankrise under nedstengningsperioden. Kan det ta baade maaneder og aar for boersene kan aapne igjen. I sum hoeres ikke dette veldig smart ut? Eller?

Hvis det snur!
Å være kategorisk kan vise seg å være forhastet

Hvis det snur ja… Bruker du frasen hvis jeg dør også? :sweat_smile: Før eller senere snur det enten trenden er opp eller ned. Før eller senere dør både du og jeg. Iallefall jeg da. Slik jeg oppfatter det er det du som går i fella og er kategorisk :sweat_smile:

3 Likes

Pcib er trolig mer utsatt for nedsalg enn mange andre aksjer. Selskapet mangler store, dominerende aksjonærer med god likviditet, som f.eks Ultimovacs.
Det er neppe feil å anta at svært mange av Pcibs aksjonærmasse vil ha behov for cash i månedene som kommer.
Mange har for tiden ikke råd til å sitte og drømme om AZ og 1000 kroner per aksje…

Skulle derimot drømmen materialisere seg , blir det liv.

I dag er vi nede 5-7% - siden toppen snart 35% og når vi vet at definisjon på “krakk” er mer enn 20% så blir dette krakk i krakket!!
Når du sitter på gulvet så kan du ikke ramle mer heter det men i disse tider ser det ut som om det bare er å glemme regler og fornuftige vurderinger.
Den som kjøper nå vil på sikt gjøre et kupp nesten uansett hva du kjøper. Se på div oljeaksjer DNO på 3-tallet og den var på 20 for få mnd siden!!!
Leser nå at dem tror på fulle tribuner i topp-idretten i løpet av tidlig sommer så vi vil nok ha kontroll på dævelskapen i løpet av 1-2 mnd vil jeg tro.

2 Likes

Hvorfor?

1 Like

Dette spiller liten rolle. Pcib trenger ikke mer penger til videre arbeide, på lenge.

2 Likes

Kliniske studier blir nok ikke prioritert fremover. For eksempel gjelder det i Norge.

Så veien til mål er helt klart berørt pga Covid-19, jeg forventer utsettelser av RELEASE, man lå jo også fra før av litt etter.

Forventer fortsatt stor interesse fra AZ og en avtale før sommeren.

Jeg forventer forøvrig økt interesse for både FimaVacc og FimaNac på sikt, som en konsekvens av Covid-19.

2 Likes

Det er kroppen, som dør.

Ånden lever videre.

Så er det opp til deg å tro eller ikke :wink:

2 Likes

Blir litt på sidelinjen dette, men med DAX ned drøyt 38% fra toppen nå føler jeg meg rimelig sikker på at bunnen på Europas børser blir satt idag eller i løpet av de nærmeste 3 dagene (noe usikker på USA som ligger litt etter).

Kjøper PCIB et par ganger om dagen de kommende 3 dagene nå. Og er overbevist om at dette på rellativt kort sikt viser seg å være et kupp av de helt store.

2 Likes

Overbevist , jaja :thinking: :thinking:

1 Like

Nei, men for kursen på kort og mellomlang sikt.

Generelt er jeg litt usikker på markedet fremover. Tidligere var jeg overbevist om at markedet og gamle kursnivåer ville komme kjapt tilbake i det vi så tegn til at virussmitten kulminerte. Mao enn kurve med skarp V-form
Nå tror jeg pandemien vil ta lenger tid, landene er allerede i vidt forskjellig fase med svært ulik ressurstilgang og strategi.
Når dette en gang snur, vil vanvittig mye kapital være tapt for alltid. For noen rammede vil børsinvesteringer være gamle minner en tid fremover.
Men for all del, de med tørt krutt vil kunnen tjene stort når optimismen vender tilbake.

1 Like

Hvis man ser paa det fundamentale i PCIB, og forventinger til hva som komme vil, burde ikke PCIB kursen faller mer. Men boersens veier er uransakelige. Daily mail skrev nettopp at UK maa forbrede seg paa lockdown, og at sterke virkemidler vil bli tatt i bruk. i foelge den britiske ministeren Grant Sharp.;-((

1 Like

Bra at noen vil selge også da Even, og de som faller inn i den kategorien at de må selge fordi de trenger penger har neppe store mengder å selge.

2 Likes

Du taper ikke før du selger. Pcib er ikke et flyselskap.
Ingen reelle verdier eller muligheter er fordunstet i Pcib.
Tvertimot.

2 Likes