Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Både jeg tror på Pcib fremover, og du tror det. Men skal vi være ærlige, er det mer og mindre velbegrunnede antagelser. Det er det færre som har råd til å spekulere i med den veldige usikkerheten vi har foran oss.

Tenk heller på hva som skjer når det enormt store oppdemmede kjøps-/forbruksbehovet slippes løs etterhvert som myndighetenes restriksjoner forsvinner utover sommer.
Ser for meg tidenes kjøps-/forbruksfest fra sommeren og helt til jul! Og selskapene vil tjene grovt med penger.

Dessuten sitter det nå utrolig mye kapital utenfor børsen som skal inn etter at bunnen i markedene er nådd.
Så kapitalmangel vil det så absolutt ikke være!

3 Likes

@Senior penger raser bort. 5 million kjøpt og 5 million solgt blir vel = 0 !! Likviditets garantier raser med børsen i stupp fart. Hvordan kan du på stå at det finnes masse penger der ute? Finanskrisen er i gang! :thinking:

1 Like

TheLion; Ja så overbevist som mulig basert på alle de børsfallene jeg har deltatt i, og sett på nært hold siden the “black monday” i 1987.

Børs-bunnen i Europa ser vi i disse dager, så det er nå det må kjøpes PCIB-aksjer.

Husk at børsen gjennspeiler ikke de nåværende økonomiske forholdene men forventningene markedet har om framtiden.
Og med god hjelp av krisemedia er frykten nå snart helt på topp, men vil avta etterhvert som man skjønner at dette “går seg til” og på ingen måte er verdens undergang hverken for mennesker eller PCIB.

4 Likes

Penger er bare digitale bits som statene skaper ut av tynne luften. Så det finnes uendelig av det gitt.

Hvis det ikke skjer lenger, så skal vi uansett ut i et sånt anarki og sultkatastrofe at børs ikke betyr noe lenger.

3 Likes

Hvor tror du PCIB er om OSE skal til 300?

Allerde før dette startet sto det enormt mye likvider utenfor børsmarkedet, og nå pøser i tillegg statsbankene likviditet inn i markedet.

Igjen; de som har private midler tilgjendelig og “litt baller” bør så absolutt kjøpe PCIB på 20-tallet!

Jeg tror ikke man skal anbefale noen noe som helst nå. Mye ser “billig” ut sammenliknet med historiske kurser, men mange selskaper vil også kunne gå konkurs og aksjonærene vil tape pengene sine. Denne risikoen gjelder også for PCIB. Vi har et selskap med 15 ansatte som ikke har inntekter, men fortsatt en verdi på 1 milliard kroner. Ikke sikkert det blir lett å funde dette selskapet videre når det trengs og ikke sikkert at BP vil prioritere denne teknologien nå. Vær forsiktig og ikke ta mer risiko enn du tåler nå!

En svært urettferdig ting for oss aksjonærer nå er at snart kommer regningen på formueskatten basert på “formuer” som ikke lengre eksisterer. Jeg er spent på hva myndighetene gjør med dette. Om man presser for hardt nå kan mange gi opp og vi kan gå inn i langsiktig depresjon.

2 Likes

Enda en som lar seg lure av “krisemaksimerings-media”!

2 Likes

Er en storfisk som selger nå,tok 8,5 k av de på 27,00

2 Likes

Hvor langt ned skal PCIB hvis det blir resesjon? Algeta gikk ca 90% ned under finanskrisa (fra ca 45 til 5kr). Er det da umulig å se PCIB under 10 kr ( fra 80kr - 90%). Håper inderlig ikke det blir et scenario. Men er det realistisk?

At du er sterk i trua Jubel, ser jo alle.

Men, å stole mer på et meglerhus enn på det markedet gjenspeiler, viser seg ofte å være et feilskjær.

får vi 10 kr så skal eg klare mye mer aksjer, mye mer !

3 Likes

Er jo helt galskap,det er bare et par mnd til vi får vite resultatene av forhandlingene om Nac der AZ bekrefter at Pcib har nøkkelen til og levere i celler,og folk selger nå til spottepris ??

6 Likes

Du er klar over at Norge står i farte for å miste over halvparten av all oljeservice på OSE? (Minst) Hvilke følger får det for markedet som helhet.

1 Like

26,90??
Korrigert 26,70 :face_with_thermometer:
Er PCIB tidenes bomskudd :wink:?
Fritt fall :flushed:???

Da er PCIB bedre stilt enn mange andre, i og med at de har cash på bok til drift i lang tid.

3 Likes

F**n. Gjelder dette også andre land i EU og US?

1 Like

Det er vel helt åpenbart at denne krisen vil ha ringvirkninger i alle land hvor COVID -19 har stor utbredelse. At kliniske forsøk blir negativt påvirket må man bare regne med, forhåpentligvis vil myndighetene kompensere så godt de kan med å behandle søknader med huller i datamaterialet som skyldes COVID-19 påvirkning.

1 Like

Selskaper som er priset på forventninger har ikke mye å stille opp med i denne stormen. Uansett hvor lovende det måtte se ut så er vi midt i en økonomisk krise. Eneste trøst er at de ikke risikerer å konke som ekstremt mange andre selskaper. Umulig å spå hvor bunnen er.

1 Like