Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Skal si det var salg i dag da - må jo være gunstig sted å handle mellom 23 og 30. Bør være en solid bunn der. :grinning:

PCIB med penger på bok i lang tid fremover, vil ikke dette kunne passere greit? J*velig kjipt å se kontoen i solid minus, men enten så går dette veien for PCIB eller så ville vel kursen falt dramatisk uansett?

1 Like

Tenker vi skal være glad at PCIB ikke er en bedrift som selger noe og dermed ikke har noen direkte tapt inntekt om dagen. Jeg var egentlig ferdig med å kjøpe PCIB aksjer for lenge siden, men nå er det fristende å se om det blir noe bra salg utover.

Så får vi håpe at dette viruset ikke hindrer progress videre fremover alt for mye.

7 Likes

Ja men på den annen side så kan man ikke brenne av like mye på kliniske studier i denne perioden.

1 Like

Jeg skjønner at vi skal ned, åpenbart. Men en deal med AZ vil sette kursen uavhengig av resten av børsen. No deal ville sendt kursen langt ned uansett. Dette er jo en sjanse man tar når man investerer penger i dette.

2 Likes

Poenget er at ingen vet om “dette vil passere greit”. Går vi inn i en langvarig resesjon så vil dette få ringvirkninger, kanskje også på en potensiell deal med AZ. Det vil bli forsinkelser over hele linja.

1 Like

Er det nedgang blant topp 50, eller er det de mindre som selger?

Top 50 er stabil med +25 508 +0,12%

5 Likes

Nettopp. På dette nivået tipper jeg det ikke er lenge før andelen til topp 50 øker.

1 Like

Litt skummelt dette resonnementet her ?

2 Likes

Selvsagt er det skummelt, hva er ikke skummelt i disse dager?

Det er like fullt sant. Big Pharma har så mye cash at det vil være meningsløst å tro at de ikke kommer til å være på utvikk etter å gjøre transaksjoner i året som kommer, og forskningen gjort i biotech råtner ikke på rot over natta.

PCIB var et binært bet i går, og er et binært bet i dag. Sånn sett er caset stort sett uforandret.

16 Likes

Pcib trenger ikke inntekter. De har jo ikke inntekter, og har aldri hatt. Pcib har verdier, som ikke er tall, men reelle verdier/resultater. Og er fullfinansiert til lenge etter at denne galskapen har landet der den hører hjemme.

8 Likes

Joda det stemmer det, men når hele siste rallyet er blåst bort så er det noe ubehagelig med å tenke jaja det er ingen reelle verdier borte uansett

1 Like

På kurs 26,80 er markedsverdien på selskapet under 1 milliard mot over 3 på kurs 82. Er det en eller flere av BP som stikker fram hode nå og kommer med et bud på la oss si 10 milliarder ? En pris vi for få uker siden mente var latterlig så er jeg ikke så sikker på at dem ikke ville fått tilslaget? Hva tror dere andre?

Olav Thon er Norges rikeste mann fordi det er sånn at under krakk får de som har cash kjøpe ting mye billigere av de som ikke har det enn de ellers ville fått.

Så ja. Det kommer til å komme eksempler på sånt i år. Om det skjer i PCIB er vel like i det blå i dag som noen gang de siste årene.

2 Likes

I coronaviruset sitt episenter, Kina, så har de klart å snu det.
Bare i Oslo er det vel registrert flere nye smittetilfeller sist døgn enn i hele Kina, tross at det bor 2000 ganger flere mennesker i Kina enn i Oslo.

Så kan man si at det var veldig hard lut som måtte til i Kina, men nå ser vi at det tas i bruk bortimot like hardt lut i Europa.

Lockdown i Italia ble iverksatt forrige mandag, og tar det 2 uker i snitt fra smitte registrert til CFR så vil dødstallene stige de nærmeste dagen for så å snu når vi nærmer oss helgen.

I så fall vil alle se hva som er effektivt, det er en lockdown, det vil svi midlertidig, men jeg gjetter på at markedene vil nå bunnen denne uka, hvis Italia viser at det finnes en måte å fikse dette på, også i Europa.

Det er “my 2 cents” på hva som kommer til å skje. Ettervirkningene vil selvsagt bli store, men da bør vel helikopterpengene finne veien inn i aksjemarkedet.

11 Likes

PCP står økonomisk trygs t.o.m ut 2022 uansett om man får forsinkelser i Realise- studiet pga Corona. Det er dette vi bør ha fokus på. Selskapet står bedre rustet enn de aller fleste selskaper på børsen.

3 Likes

USA gikk opp 10% fredag og av dette ca 6 etter at vi stengte så jeg og mange med meg trodde på en opptur i dag men i stedet er vi ned ytterligere 10% . Panikk er vel mest dekkende ordet for dette?
Får frysninger når jeg ser på div kurser. PCIB ned 16%.
Huff å huff.

1 Like

Så kan vi alle takke for emisjonen i Pcib. :grinning:
Pcib trenger ikke penger før galskapen har gitt seg.
Det Pcib eventuelt trenger er pasienter som behøver godt levert medisin. Disse har det nok ikke blitt færre av. En kommende inntjening er styrket, og dette vet nok BP.

4 Likes

Det trengs ingen helikopterpenger. Det trengs reelle verdier/produkter, siden så mye produksjon er lagt ned.
Og Pcib og BP trenger pasienter og fortsatt gode forskningsresultater, som før.

2 Likes