Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

I tillegg sørget Ronny Skuggedal for å konverte store deler av emisjonspengene til EURO på en betydelig bedre kurs enn dagens, noe som vil bedre kostnadsbildet fremover.

Hjelper litt, selv om det er en fis ift corona.

16 Likes

Vi nærmer oss 40% ned og ca 10 bare i dag. Hvorfor ikke følge Kina sitt eksempel og stenge børsen noen dager. Det er jo 99% tapere hver dag.

2 Likes

Ja på den delen av utgiftene som er relatert til NOK, har de faktisk tjent endel penger. Jeg er enig i at alt blekner i sammenlikning med Corona, men det er slett ikke sikkert at sykdommen blir så truende som mange tror. Utviklingen i Italia og Spania kan være unntakene fra regelen. De nærmeste to ukene vil gi oss en viss oversikt over dette.

3 Likes

Det hadde vel ikke gjort noe det.
Men bedre er det vel om all gjeld og rente- regne/innbetaling ble stoppet.
De som vil bør få selge. Men tvangssalg bør settes på vent til folk har kommet til full bevisshet igjen.

3 Likes

Tvangssalg i disse dager er umenneskelig.

2 Likes

Så var datteren mer verdt enn moderen…PCIB verdt 1,01 milliarder nå.

Eller langt under 100 millioner EUR hvis AZ er interessert…

Helt ufattelig, rett og slett.

2 Likes

Ja, tvangsalg under slike tilstander burde ikke være tillatt.
Og utsatt til hysteri og redsel har gitt seg. Så ville jo bankene få tilbake verdiene uansett.
Kanskje burde myndighetene tvangssselge flyaksjer, så slapp vi ihvertfall CO2-hysteriet når dette hysteriet har gitt seg. :face_with_monocle:

3 Likes

Pcib er verdt den positive forskningen de har utført .
Tall kan ikke gjøre noen friske, uansett.

3 Likes

Total tragedie for de som blir rammet ,og da ekstra ille nå hvor vi er så nære.Får håpe de får på plass ny og sikkrere finansiering, og at de er heldige og kommer inn igjen på lavere kurs.

2 Likes

Staten burde gått inn og sikret finansiering til bioteksektoren. Her er det store verdier som kan gå tapt om noen av selskapene går over ende. Pcib og pho er forholdsvis trygge foreløpig, men selskaper som Nano og trvx kan forvitre fullstendig om dette fortsetter.

3 Likes

Er Korona truende? På hva? På folk som er både syke og gamle. Så kunne disse holdes seg inne, og kreftene kunne settes inn på å levere disse hva de trenger.
Nå hysteriet har gitt seg og folk slutter å plage helsevesenet med en forkjølelset, vil det være nok resurser til å ta seg av de som er blitt livstruende syke.

1 Like

Fra @larsmkn

Mine 2 cent om situasjonen nå.

Dyrere euro og dollar mot NOK vil gi økende utgifter til norske biotechs som er i klinisk uttesting. Utsettelser og forsinkelser av kliniske studier grunnet COVID-19 vil forsterke denne effekten. Dette er en skummel situasjon for dem som trenger penger.

Motsatt, PHO som har inntekter i dollar vil kunne få en boost av dette gitt at COVID-19 ikke forstyrrer for mye i alle helsetilbud fremover.

Bare mine 2 cent, og ikke nødvendigvis riktig

1 Like

Tror nok staten i denne situasjonen har annet å tenke på enn å gå inn i en sektor der ingen av selskapene foreløpig har meldt om finansieringstrøbbel.

Det er vel helst vi aksjonærer som ser verdier forvitre og fare for kraftig utvanning ved neste emisjon. Men det er tross alt en del av spillet vi har gått inn i.

1 Like

Det kan fort være bioteksektoren vi skal leve av etter oljealderen. Her må politikerne vise sin besøkelsestid og sikre verdier som kan gagne landet i fremtiden.

Det er mange måter det kan gjøres på. Feks spytte inn penger mot en eierandel i selskapene. Eller et rentefritt lån i krisetiden som betales tilbake hvis/når selskapet kommer i posisjon til det.

3 Likes

Pcib har valutasikret en del av innskuddet. Står noe om det i kvartalsrapportene…

7 Likes

Staten bør vel ikke gå inn å sikre annet enn de de gjør i dag. Altså offentlig sektor, og da spesielt arbeid innen helsestell, og deriblandt hjelp til gamle og syke og hjelp til matlevering.
Men gjeldsnedbetaling og renter bør settes i bero. Så greier de fleste , både bedrifter og privatpersoner, seg.
Det er forskjell på reelle verdier og tallverdier. Reelle verdier og kompetanse består hvis ikke pengesystemet ødelegger dette. Et pengesystem skal være til hjelp i en nasjon; ikke en ødelegger.

1 Like

Ble litt nyfiken på status av dere som skriver på forumet. Er det mange som er i hjemme-karantene eller har hjemmekontor? Jeg er pensjonist og i mer eller mindre" karantene" hele året.

3 Likes

Hjemmekarantene pga en tur til UK forrige uke på meg.

Hjemmekontor. Men i dag har jeg selvvalgt temadag: masochisme - der jeg sitter og nistirrer på tall som blir lavere og lavere.

2 Likes

Noen som kan røpe hvilke selskap E24 mener er mest utsatt?

2 Likes