Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Han var i aksjon allerede 09:45-10:10.

Opprinnelig var vel PCIB satt opp etter lunch?

Vi ønsker alle nye aksjonærer velkommen!

Om 1 time er det showtime i Geneve :slight_smile:

19 Likes

Dansende roboter:

«Robot Rave: 1007 dancing robots break Guinness World Record - BBC News» på YouTube

2 Likes

Jeg har ikke ventet at dagens skriftlige og muntlige presentasjoner skal endre aksjekursen merkbart idag. Til de har kursøkningen de tre første børsdagene denne uka vært stor nok, slik det er tydelig at andre har konkludert og traderne blant disse selger til gode kurser.
Men det er lov å håpe på ny ATH før børsen stenger idag.

Det jeg venter er at investorer på OSE og andre børser som normalt ikke setter pengene i biotech, etter dagens bekreftelser på at selskapet er på rett vei, skal få økt interesse for PCIB og ta merkbare posisjoner på aksjonærlisten.
I så fall vil vi se ei hyggelig kursutvikling de kommende ukene.

8 Likes

Deler den oppfatningen. :+1: Tror også vi derfor ikke vil få de store korreksjonene tilbake, men heller perioder med sidelengs/ruglete utvikling. Jeg tror mange nye vil stå klar til å komme inn fremover. :ok_hand::ok_hand:

2 Likes

Takker for ett meget godt innlegg Bobleplast. Det er disse som gjoer det ekstra mye verdt og delta paa tekforumet.

12 Likes

Første podcast er ute fra DNB HCC.
SoundCloud.com/dnb_podcast

15 Likes

Stuffers sitter tydligen 20m från mikrofonen.
Avslutande kommentera om PCI i Pod. Väldigt positiv!

5 Likes

Stuffers: PCI BIOTECH LEVERER!

AZ melding viktig validering av teknologien

22 Likes

Spennende! PCIB podcasten blir lagt ut på fredag om morgenen.

9 Likes

Store poster flyttes fra eier x til y.
Er det eier x eller y som blir vinner av dagens handler?
Jeg heier på kjøper :slight_smile:

Nå må dagens eiere slutte å selge så vi passerer 80, 90 og 100 før jul…

10 Likes

Det er et kvalitetstegn når det kommer fra en forvalter og fagperson med den kunnskapen.

7 Likes

Ser ut som meieriet er ferdig med sitt daglige salg.

Man kan nok forvente en flaggmelding derfra snart (under 5%).
Da er nok aksjonærene i Pcib kloke nok til å forstå at det er pga vekting, og ikke medisinsk ekspertise innad i meieriet, som forårsaker nedsalget :smile::smile:

6 Likes

Veldig fornøyd med svaret fra Stuffers på spørsmålet mitt, selv om hun ikkje svarte konkret på verdivurderingen :slight_smile:

Men at hun sier PCIB leverer er bare nydelig.

10 Likes

Forsøkte å få svar hvordan Vaccibody kunne ha 5 milliarder i markedsverdi, da må PCIB kurs i 135 kr aksjen for lik verdi. Det gap må lukkes?

Har ikke fått forklaring på den ulik markedsvurderingen. Vaccibody har mange bjellesauer det ser jeg av aksjonærene. Men har de som PCIB fått AstraZeneca melding?

Hvor lenge unngår PCIB bjellesauer på aksjonærliste?

4 Likes

Det er nok litt feil å sammenligne disse to selskapene på den måten…du må nok ta mange flere parametre inn i vurderingen (marked, LOA, etc).

Hvis du tenker på “bjellesauer” er Haudemann, Gjelsten, etc…så finner eg det ikkje interessant om de går inn i PCIB.

Mye mer interessert i at helsefond, Healthcap, Arctic, P53 Invest, o.l. kommer inn på topp20 i PCIB.

AZ kan også få lov, hvis de betaler over 100 NOK per aksje :slight_smile:

PS. Prøv å ikkje bli lurt ut av robotene som handler i PCIB i dag.

5 Likes

Alle som vil kan komme inn, det er derfor børsen er åpen, det er bare å kjøpe.

At selgerene ikke vil ha mer enn 70kr får være selgers problem…

4 Likes

Selvsagt LOA%, pipeline, forskningssamarbeid og flere faktorer.

Etter AZ melding, PCIB sine forskningssamarbeid, tre teknologiben, RELEASE på skinner i avsluttende fase kommer jeg til den konklusjon at PCI Biotech minst skal ha 5 milliarder i markedsverdi (lik kurs PCIB 135kr) som Vaccibody. Om jeg har rett i synsingen vet jeg ikke.

5 Likes

Skal du klage på at man selger på 70, kua har glemt hvordan man klaga på 30 :wink:

Geiran kua hadde da ikke møt AstraZeneca😂

5 Likes

Close på 70 blank er bull nok for meg.

2 Likes