Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Får kjøpe Sanofi-aksjer da hvis Chloroquine virker.

1 Like

Har hørt gjennom Jonas sine betraktninger om Radforsk-selskapene:
“flere av selskapene, uten at jeg kan gå inn på hvem det er, som er inne i prosesser med Big Pharma om samarbeidsavtaler, kliniske studier og andre ting, og der er det fullt trykk fra Big Pharma, de ser ingen grunn til å bremse på den type aktiviteter nå”.

Siden PCIB er ett av selskapene hvor vi fra før vet at samtaler er i gang var dette et svært positivt utsagn fra en som jobber svært tett på selskapet.

13 Likes

Dette var nok ganske sikkert ment for PCIB, TRVX, ULTIMO, og kanskje NANO.

Etter nytt kraftig fall på WS. i kveld venter en ny rød dag på OB. med nye gunstige aksjekjøp i PCIB.

2 Likes

Ja…men hvem er så dumme og selger Nå??

3 Likes

USA var ganske mye ned da OSE stengte. Futures i morgen bestemmer om det blir fall eller ikke. Akkurat nå er futtene grønne. Om oljeprisen er 24 eller 27 dollar betyr ikke så mye.

Edit; Australia har åpnet opp 1,5% og jeg tror Japan også vil åpne opp. Crude oil er opp 16%. DAX futures er opp 2, 5%. Det ser egentlig veldig bra ut, men natta er lang.

4 Likes

Beklager Arve, skulle ikke være så bastant - har fått nye lister og ser Myrlid har solgt litt som du sa.

Men det virker som utlendingene har plukket opp endel av de :wink:

4 Likes

AZ kjører på !!! Og som Jonas e sa tidligere.
De ER interessert i Pcib.
Det holder for. Meg🤘
For om ikke lenge er dagens kurs en båt drømm,
Bare se på prisingen av pharmaseskaper utenskjærs💥

7 Likes

Topp 50 imponerer stadig og veldig positivt at vi har fått en helt ny utenlandsk aktør inn på topp 50; Barclays Bank med over 150k:)

Og med dagens kronekurs framstår jo PCIB snart gratis for utlendingene :slight_smile:

Dette går veien folkens :slight_smile:

18 Likes

Fra tiden med synlig handling var Barcleys den værste med småposter for å presse kursen ned💩

Så at kursen faller mens de laster opp er helt etter deres bok.
@Oxion , jeg også har en båt drømm. Men da må kursen betydelig opp først🤭

3 Likes

Det er ingen grunn til å karakterisere de som selger nå som dumme. Noen selger ikke frivillig, andre har en annen risikovurdering enn den du og jeg har. I disse turbulente tider vi nå opplever, vil gjerne noen heller sitte med kontanter. Så kan man si det var synd at de ikke tenkte den tanken for en måned siden, men olja og koronaen får ta skylda.

Min egen risikovurdering er en helt annen. Jeg tror det er betydelig sannsynlighetsovervekt for at vi i løpet av få måneder vil se den første lisensavtalen. Deretter kan det komme flere (innenfor hvilket som helst av PCIBs tre produktområder).

I lys av kurskollapsen for norske kroner, svekker det ikke akkurat mine forventninger til kraftig kursoppgang for PCIB når vi vet at alle slike avtaler blir gjort i Euro eller USD.

9 Likes

For et US basert selskap har prisen på PCIB falt fra ca 330 mill USD ved nyttår til ca 85 mUSD idag…

Klart dette begynner å bli interessant for big pharma som er stinn av cash…

14 Likes

Ja, det er godt mulig kronekursen gjør at de prøver et bud.

Dei får i så fall snart 30% på valutaen siden nyttår, det er mye !

2 Likes

Såvidt jeg kan se har ikke PCIB vært priset lavere i USD siden 2016.

6 Likes

Håper på oppkjøpsbølge av norske biotek-selskaper nå.

Det mildt sagt svake sentimentet i markedet der kursene ligger nede med brukket rygg, og oppå det hele kronekollapsen, fører til en samlet rabatt på kanskje så mye som 50% ift en normalsituasjon.

Hvor lenge klarer BP å holde fingrene av fatet? De sitter antagelig med fingeren på avtrekkeren med flere enn pcib i siktet. Selv sitter jeg dessverre bare i pcib for øyeblikket, men det fordi jeg forventer de er lengst framme ut fra hva som er meldt så langt.

Håper kursen her vil gå først slik at jeg kan rekke å få med meg litt i ultimo før de også får avtale. Dernest nano?

Der er jeg uenig i. En eventuell valutagevinst vil i all hovedsak tilfalle PCIB, altså vi som eier selskapet.

7 Likes

Hvis staten skal pøse inn penger til flyselskapene.
Burde de jammen kjøpt seg inn i norsk Biotech🤘

7 Likes

ja,

for å vri den litt da, - om dei byr i kroner, så er det mye billigere i deires valuta. uansett bare spekulasjoner.

4 Likes

Enig Longtrader. 30 mrd NOK utgjør drøyt 2,5 mrd USD i dag mot 3,3 ved kurs 9. For oss betyr det ca 800 kr pr aksje uansett dollarkurs :wink:
Vil de likevel betale 3,3 mrd USD er det jo plutselig 1.000 pr aksje.

NB don’t believe this at home, my imagination only :slightly_smiling_face:

1 Like

Da hadde eg vørt meget fornøyd i dette klima,

10% på cash , resten inn i bio sektoren :wink:

3 Likes

Fullfinansiert, smarbeider med AZ og BioNTech, 3 plattformer med enormt potensiale…og priset til 1 milliard NOK (eller 87 millioner USD!!!).

Forstå det den som kan.

PS. Og til tross for dette faktum holdes aksjen i det kjente intervallet 25-28. Skulle selvsagt ikkje ha vært én krone under 50.

7 Likes