Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Viser til denne artikkelen fra Medwatch.

https://medwatch.dk/samfund/article12018835.ece

Ingen almindelig vaccine
Modernas vaccine er ikke nogen almindelig vaccine. En traditionel vaccine fungerer ved at introducere en svækket version af en virus i kroppen, som immunforsvaret reagerer på ved at producere antistoffer, der så i fremtiden angriber virussen, hvis den skulle komme igen. Men Modernas spidskompetence er det såkaldte messenger RNA eller bare mRNA, der kort fortalt fungerer som en slags opskrift til kroppens celler om, hvordan cellerne skal producere forskellige molekyler. mRA-1273 fungerer således ved at få kroppens celler til selv at producere et molekyle – et antigen – der ligner den virus, der vaccineres imod, hvilket immunforsvaret så tilsvarende reagerer på ved at producere antistoffer. Det er en virkningsmekanisme, som Jennifer Haller kalder “awesome.” Ideen er, at det skal give færre bivirkninger og være mere effektivt end en traditionel vaccine, men ingen af Modernas vacciner har endnu bestået kliniske studier, så det er uvist, hvor effektiv tilgangen er."

Moderna sin vaksine er altså en mRNA vaksine.


" Abstract

mRNA has broad potential as a therapeutic. Current clinical efforts are focused on vaccination, protein replacement therapies, and treatment of genetic diseases. The clinical translation of mRNA therapeutics has been made possible through advances in the design of mRNA manufacturing and intracellular delivery methods. However, broad application of mRNA is still limited by the need for improved delivery systems. In this review, we discuss the challenges for clinical translation of mRNA-based therapeutics, with an emphasis on recent advances in biomaterials and delivery strategies, and we present an overview of the applications of mRNA-based delivery for protein therapy, gene editing, and vaccination."

" Finally, methods and vehicles for intracellular delivery remain the major barrier to the broad application of mRNA therapeutics.12 With some exceptions, the intracellular delivery of mRNA is generally more challenging than that of small oligonucleotides, and it requires encapsulation into a delivery nanoparticle, in part due to the significantly larger size of mRNA molecules (300–5,000 kDa, ∼1–15 kb) as compared to other types of RNAs (small interfering RNAs [siRNAs], ∼14 kDa; antisense oligonucleotides [ASOs], 4–10 kDa).10, 13 In this review, we discuss the challenges for clinical translation of mRNA-based therapeutics, with an emphasis on recent advances in biomaterials and delivery strategies, and we present an overview of the applications of mRNA-based delivery for protein therapy, gene editing, and vaccination."


Er rett ut irriterende at PCI teknologien innen fimaNAc (mRNA) til PCIB ikke er med på dette.
Argumentet om at mRNA ligger langt fremme i fremtiden holder ikke. Moderna er i gang med kliniske forsøk på mRNA vaksiner og PCIB som kan sitte med jokeren (fimaNAc ) virker helt ukjent???
AZ ser ut for å være det eneste BP som ikke “sover i timen”

Dersom det kommer for en dag at et lite miniforetagende i en avkrok i verden sitter på løsningen til å få mRNA produkter til å virke innen delivery så blir det ikke vondt å være aksjonær i dette selskapet.

Lykke til

16 Likes

Sprekt😎

1 Like

Hvor mye har Myrlid solgt unna? Kjøpte ikke han et par hundre tusen på 30-tallet nå nylig?

1 Like

Siden Pcib vekslet om til Euro etter siste emisjon så går cash beholdningen i NOK kraftig opp.

15 Likes

Fantastisk timing på denne vekslingen!

4 Likes

Vi vil sannsynligvis se at utlendingene vekter seg opp nå,med den grusa kronekursen!!!
Merkelig hvis ikke. AZ plukker nå!!

2 Likes

Idag burde Skuggedal veksle tilbake til NOK alle EUR som ikke trenges for dekning av kostnader i valuta de kommede månedene.

5 Likes

Astrazeneca skriver på sin hjemmeside datert 13.mars.

Through our scientific expertise in infectious disease and proprietary antibody discovery technology, we have rapidly mobilised our research efforts to discovering novel coronavirus-neutralising antibodies as a treatment to prevent COVID-19 disease. Our teams are now focused on identifying monoclonal antibodies to progress into clinical trial evaluation. We look forward to providing more updates on our research soon.

Kan det være utenkelig at AZ gjør som Moderna og prøver mRNA, og bruker leveringssystemet til PCIB?

9 Likes

Hvis dette stemmer så vil cashbeholdning i NOK være høyere ved q1 2020 enn q4 2019

5 Likes

PCIB er en av de selskapene der jeg ikke har solgt. Men for å være litt vrien; i og med at “alle” farmasiselskaper etter sigende skal sikle etter hva PCIB har å tilby, hvorfor materialiserer denne siklingen seg ikke i omsetning, kurs og dermed verdien av selskapet?
Da snakker jeg ikke om AZ som sitter og vurderer neste skritt.
Men i årevis er det skrevet kilometere med innlegg om blant annet PCIBs helt unike leveringsteknologi. Hvorfor ser vi ikke effekten på verdien av selskapet?

Er PCIB fortsatt for lite kjent blant de rette folka i de rette miljøene? Eller vurderer de PCIB som for tiden mindre interessant enn konkurrentene?

Dette er ikke noe forsøk på baissing, men et forsøk på å få adekvate svar på hvorfor PCIB verdsettes til rundt regnet en milliard kroner dersom selskapet er så unikt internasjonalt.
Burde det ikke for lengst stå en kø av friere utenfor lokalet, istedet for at Per Walday fikk presset AZ til å vurdere et frieri et halvt års tid?
Jeg er vel neppe den eneste småaksjonæren som undres?

12 Likes

La oss løfte hodet litt opp fra den kursmessige sumpa vi nå står i og alt det forferdelige som foregår om dagen. Tenk tilbake et havt år i tid:

PCI Biotech har et preklinisk samarbeid med et top-10 BP – det er hemmelig hvem det er, men Per forteller at resultatene er meget oppløftende, og at de har hatt et gjennombrudd i forskningen.
Avtalen de er inne i går ut 31.12.2019, og etter det skal det evalueres. Så kommer top-10 BP til PCIB og ønsker en utvidelse – de vil nå se på mulighetene for å oppnå samme effekt utenfor onkologi.

-Ja, det kan dere, men vi utvider ikke avtalen tidsmessig. Dere har frem til 31.12.2019 – bruk tiden godt. Og forresten, vi ønsker å fortelle markedet hvem dere er, samt bekrefte at resultatene blir publisert.

Om ikke PCIB var skråsikre på at det kom noe ut av det arbeidet de hadde gjort, ville de aldri kunne sette disse betingelsene. Om de var usikre på sine muligheter ville de jo mye heller fått i stand en avtale utenfor onkologi med varighet 6-12 måneder. Ethvert lite biotekselskap som får muligheten til å jobbe med TOP 10 BP gjør dette på ubestemt tid, enten til det blir avtale, eller BP trekker seg. Jeg har til gode å se at et lite biotekselskap avviser BP og sier at nå gidder vi ikke mer.

Nå har det snart gått 3 måneder, og hadde det ikke vært liv laga for videre samarbeid hadde vi visst om det nå. Om det skal gjøres en lisensavtale, eksklusivitet eller ikke, tar det tid. Om det er snakk om oppkjøp tar det tid. Det tar månedsvis om du så skal kjøpe opp et lite snekkerfirma på hjørnet. Alle avtaler må gjennomgås, og her er det mye advokatmat. Hvilke forpliktelser har PCIB mot alle de andre samarbeidspartnerne, og er det fare for at data og juridiske bindinger PCIB sitter på kompromitterer egne studier.

Per ble spurt på Q2 presentasjonen om det var aktuelt å ansette folk innen fima-NAc. Han svarte da at de så en økende aktivitet og at det var aktuelt, men det var litt avhengig av hva som skjedde i de pågående samarbeidene. PCI har så vidt meg bekjent ikke søkt etter noen – AZ har ansatt i bøtter og spann innen dette snevre området. De fleste annonser hadde vel også frist mars/april.

Her er det bare å smøre seg litt til med tålmodighet, men jeg tror vi nærmer oss noe nå. Ble ikke mindre optimistisk etter å ha hørt på Radium i går. Gjør deres egne vurderinger – jeg har gjort mine :blush:

Som snoeffelen traff med så bra i fjor høst – snart er det FOMO igjen.

40 Likes

Yes verdien paa cashbeholdningen i Norske kroner, maa ha steget med minst 30%!

4 Likes

Tipper det er fordi det er en helt ny teknologi som det tar tid og faa annerkjent. Allikevel, merkelig at kursen er saa lav naar man ser paa forskningresultatene PCIB har presentert, og spesiellt siden vi ogsaa har release studiet i gang. Vil nesten kalle den lave kursen mobbing av PCIB;-)) I BP forhandlinger, og ett igangkjoert pivotal studie med interrim, burde vaert priset til 5 milliarder kr.

5 Likes

Veldig godt skrevet ,

Men vi trenger ikke Fomo, det vi ønsker er Pay-day :rocket::champagne:

3 Likes

Se på historien til Algeta,de var i samme båt,og ikke nok med det insidere solgte på 65 kr aksjen.De ble kjøpt opp for 320 kr aksjen.

8 Likes

At det har vært tilfeller av underprising tidligere, riktignok for mange år siden, er ingen forklaring. Og etter sigende skal PCIBs produkter være langt mer revolusjonerende enn hva Algeta hadde å tilby.

Hvorfor er det ingen av de større BP’ene som undrer seg over hva PCIB driver med, og om de bør la AZ ta hele kaka? Eller de og andre investorer som i alle fall ser muligheter for store oppkjøpspremier.
Kan man gå ut fra at andre BP har vurdert teknologien, men enten forkastet den eller ligger på været?
Eller er selskapet for lite, ligger i en europeisk steinrøys av en utkant, og dermed overses?
Dette er ting jeg undrer meg over etter snart fem år som aksjonær.

2 Likes

Tålmodighet Even.

2 Likes

Gode spm som sikkert har sine forklaringer. Dette kan jo ha å gjøre med at feks AZ har hatt en langsiktig strategi ovenfor pcib og at de har utviklet/utvikler sin kompetanse på teknologien parallelt med pcib. Det er ikke sikkert alle BP, som ikke har vært involvert kan hoppe på nå bare fordi de har råd til det. Det skal jo endel spesifikk kompetanse til for å realisere potensialet til denne typen forskning,
Når alt er klappet og klar derimot vil vi nok se flere som ønsker seg lisenser pga allsidigheten

1 Like

Even 44. Jeg kjøpte de første aksjene for kr. 6 - og mener det var ca 3-4 år siden. Altså en 10 dobling - før Corona traff oss mitt i trynet. Det kaller jeg god avkastning👍. Kan du vise til andre aksjer med tilsvarende historie? Potensialet fra dagens kurs - er unødvendig å nevne. I denne bransjen er det viktig å være langsiktig.

5 Likes

At PCIB forhandler med AZ vet alle, tror jeg.

1 Fimanac avtale
2 AZ kjøper Fimanac
3 AZ kjøper hele butikken

Uansett hva de lander på så vil kursen gå til værs. Hvis kursen ligger på 20 tallet når meldingen kommer, så vil kursen hoppe over 30 tallet og vil ikke komme ned igjen for å tette gap. Hvis AZ kjøper Fimanac, så vil kursen knuse alle tekniske grafer. Hvis AZ kjøper hele butikken, da blir PCIB trådene slettet på alle forum.

5 Likes