Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Good call! Vi har allerede indikasjoner på at flere store kikker på PCIB. Market cap nærmer seg nå raskt 3 mrd og omsetninger øker og det gjør oss attraktive for langt flere enn før.

Tror PCIB kommer til å stabilisere seg rundt 80 kr fram mot nyttår.

8 Likes

Nå som markedsverdien er godt over NOK 2 mrd. er PCIB handlebar også for Folketrygdfondet.
Tenk om Folketrygdfondet bestemte seg for 5 % !!!

2 Likes

Naar Per Walday i DNB podcasten uttaler at fimaNac teknologien kan benyttes til og helbrede alle sykdommer, saa snakker han selvfoelgelig om RnA, Dna, altsaa genteknologiens inntog paa helbredelses omraadet.

Og naar har sier alle, viser dette hvor stort fimaNac kan bli. For viser det seg og fungere hos vaare foerste fimaNac partnere, vil ikke PCIB kursen ha noe tak i det hele tatt. Dette kan bli enormt, og det vet selvfoelgelig ogsaa AZ.

Derfor tror jeg de vil legge inn ett bud paa enerett for fimaNac. Og det boer vaere veldig hoeyt for at vi skal godta det.

For la oss si at 40 av sykdommer, kan helbredes med fimaNac. Hvor mye ville det vaere verdt for PCIB med avtaler?

4 Likes

Det jeg ikke skjønner er hvorfor med det som er kjent av utvikling fra PCIB sine tre teknologiben at PCIB kursen ikke er 135 kr som gir LIK markedsverdi som en annen plattformtekonologi Vaccibody???

4 Likes

Som Nano-aksjonær vil jeg bare påpeke at å ha Folkefiendefondet som storaksjonær overhodet ikke er noe man bør lengte etter. Tvert imot

5 Likes

Jeg lengter etter Folketrygdfondet, men jeg forstår at fondet neppe er glad for å ha vært med på emisjonen til 114 kroner og måtte se kursen falle med 75 %

1 Like

Disse sammenligningene med Vaccibody betyr ikke så mye. Når avtalene begynner å renne inn flyr vi høyt over det. Ikke noe stress at vi ligger der vi ligger nå, betyr at nye fortsatt har en hyggelig inngang. Vi skal vel ikke selge på denne siden av 500 likevel Jubel?

4 Likes

Ikke fortvil, PCIB kommer til og bli verdt mye mer enn Vaccabody. Kjendisene satset paa feil selskap;-))) Bare vent til avtalene begynner og rulle inn.

Tipper:
1 fimaChem avtale.
AZ avtale, og 5 nye Nac avtaler i loepet av 2020
5 fimaVacc avtaler i 2020.

3 Likes

Vil det ikke være sannsynlig at AZ kjøper hele teknologien/rettighetene rundt Nac, dersom de først kjøper og at det dermed ikke vil være flere avtaler?

1 Like

Da har vi fått bekreftet at oppkjøp av hele PCIB er lite sannsynlig i det korte bildet, ihvertfall ikke med AZ som kjøper.

For meg er dette drømmescenariet, ettersom en oppsplitting av caset med stor sannsynlighet vil gi den beste prissettingen og maksimale verdier for aksjonærene. Fordi:

1. salg av hele eller deler av FimaNac til AZ vil kunne gi store inntekter til PCIB og fjerne emisjonsbehovet for all framtid. Vi snakker minimum 10 MRD i avtaleverdi (og da er jeg veldig nøktern). Nac-området er det ‘hotteste av det hotte’ om min vurdering er riktig. Og, JA: Etter å ha vært inne på T-50 nå i ca 3 år bruker jeg MYE tid på å følge selskapet. Det hjelper også mye å ha tilgang på 5 medisinere i den nærmeste familie og bombardere disse med mine mange spørsmål.

2. fimaVacc har etter alle solemerker gitt knallresultater, men er umulig å prissette før vi har fått mere kjøtt på beinet i form av lisensavtaler og/eller kliniske forsøk i indikasjon(er). Inntekter i form av Nac-avtale® gir oss muskler til x antall kliniske forsøk i tilsvarende antall indikasjoner. Vacc burde også være en het kandidat til eventuelle dyrevaksiner om man ønsker en kjapp test av virkning her, eksempelvis svinepest (Kina-mann burde være interessert)

3. FimaChem: PW legger Nucana-ballen død for alle praktiske formål. Jeg har ingen snarlige planer om investering i dette selskapet :slight_smile: I tillegg er H/N-studiet iht kommentarene fra Kristian Berg og JE i podcast 103 mer enn modent for gjenopptagelse, de har etter det jeg har oppfattet markedsledende resultater å lene seg på fra den avbrutte studien. Penger og begrensede ressurser er dog begrensende faktorer for vekst.

Jeg kunne ha fortsatt og fortsatt å ramse opp gode argumenter for selskapet. Skal nøye meg med å si at selskapet framstår som bortimot totalt DE-RISKET med en glimrende risk/reward.

Sjelden har jeg følt at jeg har gjort en mere riktig investering og sjelden har jeg hatt lavere skuldre. Og ja, jeg vet at dette er biotek!

29 Likes

Det kan nok være et plausibelt scenario, men da vil prisen blir deretter. Et annet scenario er at AZ ser at selve teknologien i alle tre plattformene og patentene i PCIB er så viktige at de vil kjøpe hele selskapet. Alt dette er nok noe som folk høyt oppe i AZ vurderer og som hverken Per eller vi har oversikt over pr i dag.

2 Likes

Absolutt. Bare refererte til @solo sitt innlegg om 5-Nac avtaler OG AZ-avtale

Folketrygdfond er typisk de som låner ut aksjer for shorting. Nei takk.

3 Likes

Flere som vil inn før helgen :wine_glass::shrimp:

2 Likes

Hva er galt med å tjene penger på utlån til shorting når man er langsiktig i en aksje?

Ingen har vel lånt mer aksjer til shorting enn John Fredriksen.
Er han blitt mindre rik av det?
For å sitere etter hukommelsen:
“Jeg liker shorterne, dem må ALLTID kjøpe aksjen mine”!

1 Like

Wow 75 nå, hva skjer :grinning::grinning::grinning::grinning:???

2 Likes

Noen med dype lommer har bestemt seg!!

5 Likes

Hei hvor det går
image

5 Likes

Hadde vært kult med en avtale på fimaVACC og partner fimaCHEM i Asia før jul…eller blåser vi forbi kursmålet til Arctic på 78 uten «den typen hjelp?»

2 Likes

Er det investorer som har vært på ESMO som skjønner hva som er i ferd med å skje ?

6 Likes