Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jeg er ikke interessert i snabbacash - jeg er langsiktig
og
jeg har en visjon om at PCIB skal være grunnmuren i byggingen av en ny norsk kompetanseindustri, noe en langsiktig eier som Folketrygdfondet vil bidra til.

5 Likes

I motsetning til hva nicket mitt sier så er jeg også det. I både Pcib og Nano. Men om man utvannes på lavere og lavere kurs (Som shorting KAN være med på å skape) så kan man jo ikke hevde at det ikke påvirker det langsiktige potensialet? Nano har jo nå en emi-frekvens på 2 ganger i året, da forsvinner potensialet raskt om ikke kursen tar seg opp.

4 Likes

Japans FTF nekter å låne ut til short. Oljefondet tar en vurdering. FTF gjør det ukritisk. Å låne ut til short i utviklingsselskap viser dårlig dømmekraft.

10 Likes

Bring it on!

Shortsqueeze når PCIB melder partneravtale med AZ! Blir jo enda gøyere. Husker SDRL squeezen for noen år siden. Magisk.

4 Likes

Det er jo ganske fantastisk at forskjellen i kursen mellom PCIB og PHO var på ca kr 50,- og nå er den på skarve kr 5,-, hvor den ene er på full fart nordover og den andre siger stadig lavere og lavere.

Vi får satse på at PHO hekter en krok i rumpa på PCIB når sistnevnte i løpet av ettermiddagen passerer på vei oppover. ;-))

5 Likes

Tror nok få fikk med seg nyheten om at Per W på helse konf DNB i går uttalte at PCI Biotech ønsket kommersiell partner i Asia i tidlig fase for fimachem ggk.

Jeg mener fortsatt at det KAN sammenlignes markedsverdi mellom to biotek selskap fra Oslo Cancer Cluster begge med leveringsteknologi. De har ulike egenskaper selvsagt men helt overordnet er det INGEN grunn til det vi vet per nu at bare Vaccibody skal ha markedsverdi 5 milliarder. For at PCIB skal ha lik verdi skulle PCIB aksjekurs i dag stått i 135kr. De lærde strides.

Gleder meg som alltid til å lese e-mannens og snøffelen med flere sine vurderinger! De KAN biotek!

8 Likes

Her sier du det selv uten å vite det.
Å låne ut til short i utbytteselskaper er den andre enden av skalen.
Å låne ut til short i selskaper som ikke er «kurs stabile» er noe helt annet.

Å låne ut til short i små utviklingselskap med negativ bunnlinje er å ødelegge for seg selv.
Short aktørene missbruker perioder med lavt volum til å sakte men sikkert senke aksjen.
Når det kommer nyheter benyttes short for å stoppe oppgang. Også venter man på neste stilleperiode for å fortsette.
Det er mulig fordi det er lavt volum og en liten børs.

FTF burde hatt som mandat å bare låne ut til short i selskaper som har + på netto bunnlinje. Hvor bunnlinja må væreen viss % i forhold til topplinje. Det er stabile selskaper.
Mandatet hadde stoppet idiotien som er nødt til å følge i miljøer med overvekt økonomer.

Angående CHEM partner Asia.
Kommersiell partner tidlig. Det kan bety 2021-2022.
Vil PCIB ha bedre % venter de sitene er opp og de har betalt selv.
Tidlig kommersiell partner tror jeg kan sikte til dealen i box før interrim, så de er klare når godkjenning foreligger. Eller partner etter interrim, for å ha gode data først. Da det fortsatt er 6mnd til godkjenning.

Så asia partner i Chem nå. I 2020. Er ikke bare positivt langsiktig. Og ikke noe en skal forvente mener jeg.
Hvorfor bruker PW ordene «kommersiell partner» istedenfor bare partner?
Det kan være for å peke mot at PCIB tar klinisk testingen selv.
De sier jo at de ikke har funnet noen vanskeligheter mot Korea og Taiwan. Så kanskje de tar den kliniske testingen selv.

Oversette en ferdig protokoll som ikke kan endres, for å ikke tukle med Release. Også få opp noen siter.

12 Likes

Om den ikke er lagt inn før:

DNBs helsekonferanse 2019 – selskapspresentasjoner og podkast

4 Likes

Feil kommersiell partner er i prinsippet nå. Du må lese hele meldingen.

PCIB ønsker blant annet kommersiell partner i Asia for at partner kan være med å vurdere hvilke siter som er viktige! Når PCIB ønsker Asia sites i 2020 så må mulig partner (hvis konkurranse fra flere mulig partnere) raskt agere for å få mulig kommersiell avtale med Pci Biotech? Derfor er tidlig fase NÅ?

De benytter data fra fase 1 studie for å tiltrekke seg kommersiell partner i Asia.

Walday sier at de opplever interesse!!
Viktig for PCIB er at kommersiell partner i Asia har et sterkt fotavtrykk innen onkologi.

Det betyr mulighet for kommersiell partner anytime!?

3 Likes

Gikk fort fra 22 til over 30 mill omsatt nå…

2 Likes

Om dette skjer vil også bunnlinjen på selskapet kunne bli sjuk i forhold til topplinje.

PCIB kan med relativt få ansatte sitte å følge opp avtaler med BP og MP som har flere 10talls tusen ansatte. De står for klinisk testing upfronter og arbeid. Mens PCIB bare følger opp/med avtaler/arbeid.
Også har man en forskningsavdeling i PCIB som jobber med egen forskning og samarbeid.
Også har man en avdeling som jobber med nye avtaler.
Dette kan i sum e.g. være bare 2-300 mennesker, som alle er løpende lønnsfinansiert av den første indikasjonen som får FDA approval.

Alt etter det er bunnlinje om ikke det blir satt i forskning eller vekst. Og i mellomtiden til første %er kommer, så kan det renne inn upfronter og milepæler.

8 Likes

Har lest.

«Fordeler med» og «håper å «tiltrekke seg» med sier PW.
Og det er risikomessig og kortsiktig finansielt han da snakker om.

Jeg bare sier vi ikke skal forvente Asia partner tidlig 2020. Det er en bonus i så fall som kan redusere % inntektene i Asia senere.

Men for PW og PCIB er det kanskje så hektisk i Vac og Nac og galle US/EU fremover at de ikke har tid til å styre med Asia gallegang selv.
Så kan også hende pga belastning at de gir beng i de «småpenga» det er snakk om å gi fra seg.

3 Likes

Nei, du nevnte partner 21-22. Det er ikke hva PW sier!!!Her er meldingen! Enkelt og greit. Hvis PCI Biotech klarer å få kommersiell partner i Asia er det en milepæl! Akkurat som Algeta ble bygget opp. Ten points i så fall!

PCIB: HÅPER PÅ KOMMERSIELL PARTNER I ASIA PÅ ET TIDLIG TIDSPUNKT- WALDAY

Oslo (TDN Direkt): PCI Biotech utvikler en behandling for gallegangskreft i sitt fimaCHEM studie. Studien har fått godkjennelse i ni land, inkludert USA, og planen er å åpne studiesentre i alle landene fremover. Den første pasienten ble rekruttert i mai 2019. I tillegg er nå studiet utvidet til Asia. Viktigheten av at studiet nå er utvidet til Asia er tosidig.

• På den ene siden kan tiden for studien reduseres fordi man har et større pasientgrunnlag, ettersom gallegangskreft er hyppigere utbredt i Asia, og på den andre siden er det et viktig og stort marked, sier administrerende direktør Per Walday til TDN Direkt på Helsekonferansen 2019 i regi av DNB Markets torsdag.

PCI Biotech har ennå ikke åpnet studiesentre i Asia, men ser for seg at dette vil skje i løpet av neste år.

Walday at det hittil ikke er noen spesifikke utfordringer i møte med de regulatoriske myndighetene i Asia. Sør-Korea og Taiwan er landene selskapet skal fokusere på.

I Asia vil ikke PCI Biotech kommersialisere teknologien selv, så selskapet trenger en kommersiell partner, sier Walday til TDN Direkt.

Walday mener det hadde vært en fordel å ha fått inn en kommersiell partner på et tidlig tidspunkt.

-Da kan partneren være med å vurdere hvilke siter som er viktige og vi kan benytte nettverket for å rekruttere siter, sier Walday.

Selskapet håper derfor å tiltrekke seg en partner, basert på de dataene de har fra fase 1-studien.

-Selv om vi ikke har et veldig stort datagrunnlag, så er resultatene fra fase 1-studien veldig lovende, fortsetter han.

Når det gjelder en potensiell kommersiell partner i Asia, sier Walday at de opplever interesse i markedet. For selskapet er det viktige at partneren har et kommersielt sterkt fotavtrykk innen onkologi og spesielt innenfor intervensjonell onkologi.

Selskapet har en informasjonspolicy som går ut på at de ikke uttaler seg om status på antall rekrutterte pasienter, men informerer markedet om de er før, etter eller i henhold til rekrutteringsplan.

Walday sier til TDN Direkt at de er litt etter plan akkurat nå, etter en liten dip i åpningen av sites i en periode, men han er trygg på at de vil være tilbake på spor igjen i starten av neste år. Videre peker Walday på at i løpet av 2020 åpnes sites i Asia, som ikke har vært en del av planen da studien ble lansert med mål om endelige resultater i 2023.
[/quote]

5 Likes

Her er du nok ute og sykler @InfoLeecher.
Tidlig kommersiell partner sikter iflg nyheten til en kommersiell partner som skal kunne være med og velge sites. Da må denne partneren sannsynligvis minst være på plass til påske, og helst jan/feb, om de skal opprettholde tidsskjemaet.

3 Likes

javell
Jeg sykler eller andre ikke leser

Direkte sitat fra artikkelen:

"Walday mener det hadde vært en fordel å ha fått inn en kommersiell partner på et tidlig tidspunkt.

-Da kan partneren være med å vurdere hvilke siter som er viktige og vi kan benytte nettverket for å rekruttere siter, sier Walday."

Hvem er det som ikke leser??
Eller skal de velge sites i 2022?

4 Likes

Hvis sites i Asia skal åpnes i 2020 og kommersiell partner skal være med å vurdere hvor og hvilke siter må dialog med kommersielle partnere skje i tidlig fase som Per W sier til TDN finans. Med andre ord dialog med MULIGE kommersielle partnere i Asia foregår høyst sannsynlig i disse dager?

Og ALDRI undervurder det å få inn en kommersiell partner i biotek. Algeta fikk det og etter kort tid ble Xofigo Algeta studie kjøpt av Bayer (gikk kursen fra 30-380kr?).

Kommersiell partner i biotek for en biotekmygg er GAMECHANGER. Det gjenstår å tegne avtalen men Per Walday og co har til nå gjort så og si alt riktig. Tar av meg hatten.

Infoleecher det er INGEN som har fasiten og det ER stor risiko i biotek. Men utledning fra meldingen er nødt til å bety at det diskuteres kommersiell partner i disse dager i og med det er noen dager til 2020 hvor sites i Asia skal være klare. Tommel opp​:+1::rocket:

9 Likes

Noe annet ville være utenkelig.

Regner med de har kontakt med flere partnere i Asia, men det kan sikkert gå litt tid å finne og inngå avtale med den «rette.»

5 Likes

Sorry, det blir litt mange innlegg paa meg i dag, men en ting er viktig og forstaa.

PCIB’s teknologi kan fort bli like viktig som pennecillin og antibiotika er tilsammen. Dette begynner saa smaatt og gaa opp for markedet i disse dager.

Og dette forstaar selvfoelgelig BP, eller vil forstaa etterhvert som resultatene tikker inn. Derfor tror jeg ikke vi faar beholde PCIB paa vaare hender lenger enn maks ut neste aar.

7 Likes

Är ju ett forum :wink:

3 Likes