Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Delte et innlegg fra Solo og UFO på HO i dag, da jeg ble så godt humør av å lese begge to og tenker at resten av Norge også må se hva som skjer her nå :grinning:

2 Likes

pennecillin og antibiotika er jo snart virkningsløst (uten FIMAhjelp). Så det er jo ikke så rart :slight_smile:

5 Likes

Hei Pilote!
Hvordan kan jeg laste ned orderbook som du posted ??

Utrolig god podcast som kom ut i dag, Per virker veldig fremoverlent og sikker.

10 Likes

Det handler ikke først og fremst om “overvekt økonomer”. Selve den overvekten kan vel i og for seg si noe om fraværet av respekt for (annen) faglig innsikt. Men det er fraværet av respekt eller til og med en negativ innstilling mot fagkompetanse som er den egentlige årsaken. Folketrygdfondet opptrer sånn sett bare som man kan forvente på vegne av de politiske oppdragsgiverne de har og dermed også på vegne av flertallet av befolkningen her i landet. Det handler i siste instans om et land hvor utdanning, kunnskap og kompetanse verdsettes lavt og i stor grad er gjenstand for misunnelse og mindreverdighetsfølelse. Det kommer nødvendigvis også til uttrykk i måten man hindrer fremveksten av en annen kultur. At en statlig aktør kan shorte små utviklingsselskaper i senk, det virker typisk norsk, vil jeg si. Det samme gjelder den direkte destruktive formuesskatten som Norge er så godt som alene om i hele verden.

10 Likes

Hva blir fimaCHEM verdt? (KUN GGK)

Ved vanlig utlisensiering så er en i henhold til utviklingen typisk ferdig med clinical trials fase 2 og hvor den tunge fase 3 blir BP oppgave.
Fase 3 er et voldsomt kapitaltrengende studium .

Det som derimot er tilfelle for PCIB sin RELEASE studie (GGK) er at den som lisensilerer inn denne studien får tilgang på deler av kapitalintekter som samlet ligger i størrelsesorden en blockbuster.
Dette UTEN SELV Å TA RISIKO da det hele "serveres fikst ferdig bestått pivotal fase 2 (avsluttende studie).

Er dette interessant for BP?
Ja , er der ikke interesse for en slik deal så er verden et galehus av dimensjoner.

Så , det å se på fimaCHEM GGK studiet som et moderat inntektsprosjekt er langt fra den virkelige verdenen.

En kan bygge et stort pharmaselskap kun på GGK indikasjonen i forretningsområdet fimaCHEM.

Så dette er hva PCIB har å tilby , en blockbuster uten risiko klar til markedet .
Klart at det blir ikke noen avtale på 15-25% av fortjenesten til PCIB under slike forhold.
PCIB skal ha godt betalt (50%) av fremtidige inntekter.

Det som er interessant med jakten på partner for asia er at betingelsene som forhandles frem her kan være førende for US og Europa også.
Fører forhandlingene frem så kan kanskje PCIB styre betingelsene , en besnevrende tanke.

Bessede så var kontoen fulle farr :slight_smile:

7 Likes

Steikje fine fimaGardine😉

3 Likes

Tror det er en del som har solgt på 50, 60 og lavt 70 som venter på en større korreksjon for å komme seg inn igjen.

en annen ting man må tenke på er at vår partner for Asia oxo vil være vår partner for denne regionen innen fremtidige/andre fimaChem indikasjoner oxo.

DVS at hær vil PCIB ha inn en partner som kan ivareta våre interesser på best mulig måte

8 Likes

Om vi får mange penger, tenk på egen fremtidig pipeline på chem og vacc i tillegg til mange lisenser på vacc, nac og chem.

Vi har mulighet for å bli Genmab og vel så det.

12 Likes

Snart vil Genmab spørre seg om de kan bli PCIB :slight_smile:

3 Likes

Tror at vi allerede nå kan konstatere nok en fantastisk uke for PCIB!

God helg og kos dere med :shrimp::wine_glass:.

En skål til alle, spesielt til Arve.

10 Likes

@olafalo

Det er i hvert fall ikke noe alternativ å flytte til Danmark. Da møter du “lagerbeskatning” og en skattesats på 42 % (for privatpersoner) på aksjegevinster og utbytte.

2 Likes

Har lest at Danmark har skattefritak på gevinst relatert til kreftforskning. Men det er en stund siden og jeg vet ikke om det er sant. :flushed:

2 Likes

Off label use i fimaCHEM på andre indikasjoner må jo også passe inn hos den som skal styre GGK i asia.

Kristian Berg nevnte at de var i ferd med å frigi resultater/historier til de som deltok i H&N studien , omtalt i theLancet.
Noen som har sjekket opp dette?
Ettertiden har jo vist at disse resultatene var helt eksepsjonelle.
CPI Keytruda ville fått skambank av PCI dersom studiet hadde ført frem i H&N men det er jo lett å si nå (etterpåklokskap).
Berg hadde et veldig godt poeng her.
Keytruda fikk alle pasientene i denne perioden så det i seg selv var jo god nok grunn til å avslutte studien i H&N men berg uttaler i podcasten at siste ord er ikke sagt i H&N.
Nok en fremtidig blockbuster?

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

8 Likes

Noen med link til den siste podcast med PW som ble lagt ut i dag?

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-109

2 Likes

Takker for den . Blir faktisk rødvin og reker i kveld også og i morgen blir det Britannia Trondheim med en godbit og noe i glasset.
God helg.

4 Likes

Har bodd der. Ikke noe spesielt. Det finnes bedre hoteller i Tr.heim.

Har tenkt på det en stund og vil bare takke alle som deltar i dette forumet for å bidra til økt forståelse, situasjonsanalyse og konstruktive debatter. Jeg er ny i aksjemarkedet ettersom jeg ikke har hatt tilgjengelig kapital til å investere, så det å kunne ha muligheten til å være med på PCIB-eventyret vil jeg bare takke dere for. Jeg hadde aldri tatt så stor risiko ved å ha 80% av porteføljen min i PCIB uten deres hjelp. Det er ikke gitt at man finner et så informerende debattforum, der mange kunnskapsrike investorerer deler sine tanker som de har brukt lang tid på å danne.

Personlig så sitter jeg rolig i skuta på et langsiktig plan i dette selskapet. Synes virkelig det klaffer på alle områder for PCIB nå for tiden. Ønsker dere en riktig god helg og igjen, takk for at alle bidrar med sin subjektive oppfatning for å bidra til et realistisk bilde av situasjonen i PCIB :lobster::rocket:

18 Likes