Den faller ikke mye, standardavvik siste 20 dager er på 6.1% - så dette er langt innenfor en normalbevegelse. I går feks var aksjen i 74.00 - for en uke siden i 65.30. Det er vanskelig, men det er viktig å sette ting i perspektiv. Blir fort fartsblind på oppsiden og fullstendig risikoavers på nedsiden.
Vent til han Morgan våkner til, så går nok kursen oppover igjen på ettermiddagen!
Skjønner at den vil svinge, og lett å bli fartsblind. Jeg er relativt ny så prøver å forstå hvorfor kursen svinger når den gjør, derfor litt “simple” spørsmål. Takk for svar!
1-2,5% svingning i Biotek er da fjellstødigheten selv.
Jeg har i mange år nå vært på jakt etter “den neste algeta’n”
og det har til tider vært en bumpy road.
Svært mange skuffelser som også har kostet.
Har lagt meg de siste årene på snøffelens oppskrift som lyder 3 deler PHO og 7 deler PCIB ,røres forsiktig til det koker og vips , det er servert.
Og for en smak.
Fra tid til annen avviker jeg litt og prøver meg med noen få %er hjemmelaget som notorisk havarerer hver gang.
For min egen del så vil utfordringen videre være å ikke gjøre noe som helst.
Ville jo vært kronen på verket innen idioti og forlate disse 2 aksjene etter all den tid og tap som har vært når en endelig ser ut for å ligge riktig posisjonert for fremtiden.
Nå skal tidligere tap og fremtidig gevinst etableres.
It’s payback time
Noen tok nesten 50 000 aksjer til ca. 77,- kl 10:00
Ja, for et varp å sikre seg så mange aksjer to kroner under sluttkursen igår.
Det er lett å stille seg hoderystende til at noen vil fòre utenlandske storbanker (trolig) så generøst, men da skal vi være klar over at også PCIB garantert har mange - og ikke bare små - aksjonærer som knapt legger en eneste “studietime” bak sine investeringer.
“Må vel ha litt biotek også i porteføljen, og nå har denne her tredobla seg i løpet av få uker. På tide å ta gevinst” (eller liknende resonnement.). Tviler sterkt på at “forumister” med mange studietimer bak seg, selger mer enn de absolutt må.
Derfor tror jeg ikke det nytter stort å appellere her på forumet om at folk må holde på aksjene sine.
“Go tell it on the mountain.”
Jeg er selv nok en av de minste aksjonærene her på forumet med mine starke 1.5k. Jeg tar det jeg har (er student) for å muligens sikre en morsom fremtid. Når man har så lite å svinge med så trengs det et selskap som kan gi en mye høyere avkastning enn indeks. Av alt jeg har lest her og artikler så velger jeg å ikke bare satse alt jeg har men å tilføre alt jeg får inn for å øke min eksponering.
Forhåpentligvis så ligger jeg på ca 2k før nyttår. Kursen gjør meg inget da jeg har en sten tro på at selskapet skal langt oppover i nær fremtid.
Det eneste som er kjipt er at jeg ikke har mer til å bruke…
PS. Hvis spådommen slår inn som @Snoeffelen og @solo har gitt uttrykk for så trengs heller ikke mer inn det jeg har for å bli en veldig glad fyr!
Merk at den årlige konferansen i Salt Lake City, Utah, neste år arrangeres to måneder seinere enn hva som har vært vanlig tidligere år.
Det tror jeg passer PCIB glimrende ettersom man da forhåpentlig er godt i gang med rekrutteringen i RELEASE. Man skulle nesten tro at PCIB har hatt en finger med i spillet her
Dette er en konferanse med klar orientering mot pasienter og kan derfor bidra godt til rekruttering til klinikkene i USA…
2020 Annual Conference – Cholangiocarcinoma Foundation
https://cholangiocarcinoma.org/misc2/2020-annual-conference/
Økte med 2k ekstra.
Sunt med svingninger her, med på å etablere ny bunn i papiret - trygger kjøp på nivået 65- 85
ja, tok en jafs selv på 76,5 og 77. liker litt runde tall på portjeføljen.
Nappet noen få til på 75.00. Klar for en close på 80+.
Får håpe du har rett i det Abacus, og det er jo slettes ikke utenkelig at PCIB har hatt en finger med i spillet mtp at konferansen kommer 2 mnd senere enn normalt i 2020.
Av nye behandlinger har konferansen stort sett hvert år kun hatt halmstrå å presentere for pasienter med inoperabel gallegangskreft.
Sånn sett vil PCIB kunne gi pasienter et solid håp om et skikkelig potent behandlingsregime.
I april vil det trolig være åpnet flere US sites, så timingen vil være perfekt.
PCI Biotech er eneste biotek-selskap blant Mads Johannessens nyttårsraketter
Det ville vært fantastisk for rekrutteringen i USA om Pcib kunne få legge frem resultatene sine på konferansen i Utha. Der kunne de vise flere som lever etter 30 + mnd og den ene langtidsoverlevende, håper han fortsatt lever da.
Om de sponser nok, vil de få taletid, trur eg.
Noen som har lest artikkelen?
Ja, den er kommentert tidligere. Den ble publisert på søndag.
Intetsigende artikkel som viser hvor lite finansmedia har fokusert på norsk biotek. Du lærer 1000x mer på dette forumet ved å lese deg opp på ulike tråder og se på historien til de ulike selskapene.