Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Tja, neppe om PCIB kursen dobler seg det neste halvåret!

2 Likes

Hvis du er over 35, kjøp aksjer!
(Men på eget ansvar) :slight_smile:

“Drosjesjåførene” har jo ikke oppdaget PCIB ennå. De kommer når VG skriver om alle de som har urealiserte gevinster. Det skjer nok på ca kurs 135. Så selger drosjesjåførene med en pen gevinst på kurs ca 200 før de bruker resten av livet sitt på å plage passasjerene med å fortelle hvor mye de kunne ha tjent om de bare hadde sittet med aksjene litt lenger…

11 Likes

SV vil fjerne Aksjesparekonto for «å redusere forskjellene i Norge».
Se politisk kvarter på NRK1 kl 0745 i dag.
Vi som tjener penger («profitterer») på PCIB (aksjer) er samfunnsfiender. Norge er nok bedre uten PCIB og oss rikinger som finansierer kreftforskning :confounded:

5 Likes

Hva med invisteringskonto Zero?

Finnes det taxisjåfører om 15 år? (OT)

1 Like

Igjen tilbake til spoersmaalet om hvor raskt PCIB kan, eller vil bli kjoept opp?

Den viktigste faktoren som kan utloese ett bud paa PCIB, maa vaere svaret paa;;;

Hvor sensasjonell er fimaChem, fimaVacc og fimaNac teknologien for de stoerste BP selskapene. Har de andre leverandoerer som kan tilby noe lignende med andre metoder som er like bra, eller rager PCIB’s/vaar leveringsteknologi hoeyt over alt annet, slik at de ikke har noe annet valg enn og tegne avtaler med oss, eller og kjoepe oss, hvis de oensker og vaere konkuransedyktige i fremtiden?

Er svaret paa det sistnevnte Ja, ligger vi godt an i loeypa til og bli ett av verdens aller hotteste biotekselskap. Saa, er vi best i klassen?? Thats the question.

4 Likes

Er 27 :smile: Har allerede aksjer altså, men lett å la seg bli revet med i dette, så prøver å ha noen midler utenfor også i tilfellet det ikke går veien. Er jo fint å ha et sted og bo og… Ganske fersk i dette gamet, men har lest meg godt opp og har troa på at dette blir gull, men får si meg fornøyd med 10K aksjer foreløpig!

1 Like

Jeg tror PCIB vil levere eksepsjonell teknologi med god margin, men at prosessen er langsom uten god kapitalflyt og intensiv forskning. En avtale med AZ innen FimaNac vil løse dette og sette akselerasjon på de andre produktene, samt utforske mulighetene for nye . I tillegg så vil verden få øynene opp for selskapet, noe som vil føre til en stor strømming av utenlandske investorer inn. Nå er jo FimaChem og FimaVacc også spennende å følge med på fremover.

7 Likes

Hvis du har 800 000 i aksjer er du vel ikke akkurat helt fersk? For de fleste “normale” ville det være å sitte søkklastet.

2 Likes

Jo, har kjøpt meg inn litt her og der, så har snitt på 50kr aksjen. Dette er første investeringen min, og er 100% inne her (selv om jeg ble sterkt rådet til å spre risikoen over flere aksjer…)

3 Likes

Skjønner. Da regner jeg med du vet at det kan komme meldinger av negativ art som gjør at du har 400 tusen i stedet for 800 tusen? Eller verre?

Du får ihvertfall mange gode råd underveis - og gjør antakelig kalkulerte valg for om du skal følge dem eller ikke. Å investere i ting med reell verdi og diversifisere er jo ikke dumme tips. Men går PCI ballongen til topps så er jo det råd som ville gitt mindreavkastning.

Man må ta sine valg å sitte i det.

(Jeg prøver heller ikke å gi råd eller mene noe spesifikt om hva som er lurt, mer tanker å ta med seg på ferden)

5 Likes

Jeg tror folk er tilbakeholdne med å svare deg fordi man skal være forsiktige med å gi råd til andre. Det er bare en selv som kjenner sin egen økonomi og toleranse for risiko.
Jeg er rimelig sikker på suksess, men det vil svinge. Hver dag er ikke opp. Du må derfor tåle svingninger uten å gjøre noe dumt og uten å bli tvangssolgt.
Lykke på reisen :slight_smile:

7 Likes

Ja, er klar over risikoen med at kontoen kan stå i 0 en morgen. Det hadde jo selvfølgelig vært kjipt, men det hadde det vel for alle (både pasienter og aksjonærer) selv om man er klar over at det kan skje. Veldig lærerikt med dette forumet. Utrolig mange dyktige skribenter her!

2 Likes

Ja, det er forståelig! :blush: Har heldigvis ikke noe lån, så tvangssalg skal jeg holde meg unna med mindre det er av den gode sorten! :smile:

5 Likes

Ser ut som Alex har vektet seg ned med roughly 20 000 aksjer. Videre ser vi her at Nordnet m.fl. øker, mens JP Morgan nå er inne på topp 20 (som tidligere påpekt).

1 Like

Alex = Alexander Berg Larsen?

1 Like

Jepp!

Gode salgs mulighet! :stuck_out_tongue_winking_eye:

07

2 Likes

Hvorfor faller kursen sånn nå? :slight_smile:

1 Like

manglende tålmodighet fra selgerne :slight_smile:

2 Likes