Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Tror det er bare spørsmål om dager før neste rykk oppover.

Fin stigning utover dagen og hver volumøkning ligger rett under en knekk oppover på grafen.

7 Likes

http://feeds.soundcloud.com/stream/730165708-user-972208711-episode-111.mp3

Hør fra 46min.

Jonas til Per (uvisst om dette var på eller utenfor podcasten. Har inntrykk av at dette var prat på gangen):

Jonas: Kan du bekrefte om det har vært noen interesse for å se på den muligheten som jeg spekulerte i? Og det kunne han bekrefte at det var både forskere og andre som synes det var en spennende innfallsvinkel…

Han sier videre noe om at dette ikke nødvendigvis er AZ etc. Kan det være noen andre enn AZ egentlig? Lytt selv og vurder. Tenker innlegget til @Bra_Britt ikke er så dumt i denne sammenhengen:

PW Oppfordrer i Radiumpodkast #103 Einarssontil å spekulere i hvilke ikke-onkologiske indikasjoner som kan omfattes av en evt. utvidelse av fimaNAC-samarbeidet med AZ. Han hinter kraftig om at diabetes type 1 kan være en passende indikasjon med et utsagn i stil med; ‘‘Jeg synes Einarsson skal spekulere i hvilke biologiske ‘‘medisiner’’ som kan produseres i kroppen, som er tilgjengelig for lysbehanding’’.

Einarsson følger opp med kvalifisert spekulasjon i Radiumpodkast #104. Han har lest artikler hvor det teoretiske grunnlaget legges for å ved bruk av RNA-terapi omprogrammere alfa-celler i pancreas til å gjøre beta-cellenes jobb; produsere insulin. Dette ville potensielt kunne kurere diabetes type 1, der beta-cellene har gått til grunne som følge av autoimmunitet.

Store deler av pancreas er tilgjengelig med lys med samme prosedyre som fimaCHEM kallet ERCP.

Av Astra Zenecas ønske om å utvide samarbeidet kan vi utlese at leveringen av forholdvis store RNA molekyler med fimaporfin har fungert adekvat (om ikke til og med glimrende). RNA er RNA uansett om man behandler onkologiske sykdommer eller metaboliske sykdommer.

Virkestoffet kan leveres.
Organet er tilgjengelig for lys.
Sykdommen kan potensielt kureres.
Det teoretiske grunnlaget er ettersigende allerede delvis lagt.

Diabetes type 1 utgjør i underkant av 5 % av all diabetes. Sukkersyke er en enorm folkesykdom, så selv om 5 % høres lite ut løper det likevel opp til at 1,5 millioner mennesker har type 1 sukkersyke BARE i USA.

Disse pasienter kan leve lenge med sin sykdom, men skal daglig gjøre flere blodsukkermålinger og insulininjeksjoner. De lever i gjennomsnitt 15-20 år kortere enn sammenlikningsbare individer UTEN diabetes type 1. De får med tiden komplikasjoner av sin sukkersyke i form av synsnedsettelse, kardiovaskulære/metaboliske sykdomer, nyrefunksjonsnedsettelse mm.

Dette er snakk om et folkehelseproblem i virkelig stor skala.

Hvis Astra Zeneca ved hjelp av PCIBs fotokjemisk internalisering kan KURERE disse pasienter, så de aldri mer behøver ta insulin, ville det vært en absolutt spektakulær bedrift. Antagelig vil en slik bedrift gå inn i historiebøkene som et av de store medisinske framskritt dette århundre.

Prisen på en slik behandling kan rimeligvis bli summen av insulin kjøpt over en livstid for en diabetes type 1 pasient, pluss et vanskelig anslagbart beløp for redusert mobiditet og økt livskvalitet. Dette er big-league.

Det er fortsatt langt fram, men dette er jo utrolig spennende. Hvis Astra Zeneca finner klare indikasjoner på at dette fungerer blir PCIB kjøpt.

For å tydeliggjøre dette:

Akkurat nå løper det små mus med diabetes type 1 rundt i et bur i en av Astras labb i Sverige. Disse mus får insulin hver dag for å overleve. Så fort (og hvis) en av disse mus selv produserer sin insulin i pancreas og kan løpe glad og fornøyd rundt uten injeksjoner, kommer budet på PCIB. Det tror jeg i hvert fall.

Hvor lang tid dette tar, eller om de lykkes, det får vi se

20 Likes

Sa ikke Per at AZ hadde naadd ett gjennombrudd i vaares?.;-))…

2 Likes

EIB provides funding of EUR 50 million to BioNTech as part of the Investment Plan for Europe

“The EIB’s funding will increase the production capacities for our mRNA-based product candidates…”

5 Likes

Det var nok innenfor onkologi, det er det de har forsket på i utgangspunktet.

4 Likes

Anbefaler deg å legge en strategi om hvorfor du har aksjer i pcib og hvilken horisont du har på investeringen din.

Har tidligere advart om at stop loss raid kommer til å inntreffe oftere enn før nå som pcib er blitt en het potet med mange nye og kanskje ferske aksjonærer. Om man da velger å agere ut fra hvordan kursen går er man bare med på å forsterke kraften til disse robotene, og man gir fra seg aksjene sine billig.

Agerer man heller ut fra det fundamentale legges aksjene nå på kistebunnen da gjennombruddet er til å ta og føle på. Agerer man ut fra det tekniske er pcib i en kraftig oppadgående trend.

Summerer man disse to så vil jeg trekke den konklusjon at det heller lønner seg å prøve å kjøpe på disse stop loss raidene der robotene bytter aksjer seg i mellom for å prøve å presse kursen raskt ned med mål om å få tak i flere billige aksjer. Forutsetter selvsagt at man har tilgang på tørt krutt. Ellers bør man prøve å sitte i ro. Når (les om) vi bryter ut av den bratte stigende trenden er det kanskje lettere å gjøre gode handler på å prøve å forutse kommende bunner/topper. Har selv ikke peiling på dojier, haikin ashi, triangler, flags osv så tør ikke annet enn å sitte i ro akkurat nå, men morsomt å lese fra de som har peiling.

God jul, Dunkel, og velkommen med på nordlysekspresstoget igjen før jul :hugs::chart_with_upwards_trend::moneybag::santa:

8 Likes

Står midt i pepperkakebaksten, men håper det kan bli tid senere i kveld​:grinning::+1:

15 Likes

Trodde ingen av oss hadde full oversikt over alt AZ har forsket paa sammen med PCIB i snart 5 aar?

1 Like

Børsmeldingen 26.november:
"The aim of today’s expansion
is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are
transferrable to additional disease areas. The research collaboration runs to
the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months
(until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.

7 Likes

Men hva har de gjort paa bakrommet? Tviler paa at alt de har foretatt seg har kommet opp i dagen via boersmeldinger. Vi snakker tross alt om nesten 5 aars forskning paa stort og smaatt. Og Walday uttalte i en podcast at de hadde testet paa mange forskjellige ting. Hvem vet hva de fant forloesende?

2 Likes

Vel, vi forholder oss til de gode resultatene PCIB har meldt, hvor alle resultater og informasjon er positiv. Ser ingen grunn til og tenke motsatt foer det eventuellt skulle foreligge negative data.

Og naar man ser hvilke summer andre selskaper i samme segment har mottatt fra BP, er det heller ingen grunn til og forvente avtaler med lav betalingsvilje.

Det eneste poenget jeg kan se du muligens kan treffe paa i ditt innlegg, er tidslinjen. Men frem til PCIB melder noe negativt, faller innlegget ditt ellers paa sin egen urimelighet. For med saa gode resultater kan alt skje, og det anytime faktisk.

2 Likes

Hehe, nei du sier noe. De har iallefall oppdaget noe som er så spennende at de ble veldig ivrige nå på senhøsten :slight_smile:

7 Likes

Jeg klarer ikke helt å slutte å undre meg over hvorfor Walday og PCIB har gitt Astra Zeneca så kort tidsfrist.

Hva kan ligge bak dette? :thinking:

Jeg kan godt forstå det i forhold til det samarbeidet som har foregått i årevis, MEN ikke når det gjelder dette nye som AZ har lyst til å prøve ut PCIB-teknologien på.

Og hva menes med «vi gjorde et gjennombrudd i sommer».

Innen HVA?!

Og vet Walday hva Astra Zeneca nå ønsker å prøve ut? Hvilke(n) indikasjon(er) eller områder?
Jeg kan ikke forestille meg noe annet, det ville jo vært absurd, at AZ prøver ut leveringsteknologien på områder som PCIB ikke har kjennskap til.

AZ: «Vi har lyst til å prøve ut om vi finner synergier…(innen diabetes)?

PCIB: «OK, men bare i 8 uker!!!» :sweat_smile::thinking::flushed:

Er dette reellt, eller et slags spill for galleriet?

Dersom jeg skal prøve å komme til en slags konklusjon, selv om det selvsagt bare er spekulasjoner fra min side, så tror jeg at DET BLIR EN AVTALE, men størrelsen på denne (eller et evt. bud på hele eller deler av selskapet) avhenger av hvilke områder AZ ønsker å benytte seg av PCIB-teknologien og hvilken grad av eksklusivitet de ønsker seg.

9 Likes

@solo

Børsmeldingen vi fikk for tre uker siden, må forstås slik at avtalen fra september 2015 var avgrensa til onkologifeltet.

Noenhver har nok likevel tenkt sitt. Yo tambien. For hvor mye fornuftig av preklinisk arbeid får en gjort i løpet av seks uker (+/-)?

Jeg sammenholder uansett innholdet i børsmeldingen med hva Walday har uttalt etter dette. Da gjenstår liten tvil om hva vi nå kan stå overfor - om tre uker, seks eller ni.

Alt fortsatt veldig åpent, men jeg vurderer det som risikosport å bedrive, taktiske disposisjoner i ukene framover. Vi så det demonstrert i formiddag…

11 Likes

Kan være pga at flere står i kø og banker på døra,så derfor kort tidsfrist.AZ er tydligvis på kroken allerede etter 5 år så nå må de bestemme seg.Ferdig prata.

10 Likes

Hvis jeg skal prøve å skremme frem et spøkelse på høylys dag, som også må understrekes bare blir spekulasjoner fra min side, så er årsaken til at Per Walday forsøker å trenge Astra Zeneca opp i et hjørne denne:

• Release er blitt forsinket. De sliter med partner/sites i Asia, og First Patient Dosed i USA lar vente på seg. PCIB har derfor innsett at hele studien kanskje kan komme til å ta ett år lenger enn først antatt, OG derfor vil ikke selskapet lenger være fullfinansiert helt frem til interim-avlesningen.

Walday & Co ønsker så absolutt ikke å gå gjennom en ny emisjon i 2020/2021, og ønsker derfor å få fortgang i samarbeidet med sitt topp10-BigPharma og/eller sine andre samarbeidspartnere.
Samtidig VET de at resultatene hittil er veldig gode, og det har resultert i at topp10-BigPharma selskapet lot seg presse til å avsløre identiteten sin.
Og det, gjorde nok ikke Astra Zeneca uten meget god grunn! :crossed_fingers:

3 Likes

Hindrer denne avtalen AZ å utføre (dypere) analyse av målingene de nå skal fullføre i 2019 utover i 2020? Vi har jo sett at dette kan være svært tidkrevende, ref fimaVACC.

1 Like

Sånn, det var dagens konspirasjonsteori.
Og bare for å ha sagt det, jeg tror ikke på den selv engang. :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 Likes

PW har uttalt på en av de siste podkastene at det ikke er en «generell utvidelse», men at de har skrevet avtaler/kontrakter på hvilke ting de skal teste ut, så dette vet PCIB med sikkerhet.

Forøvrig tror ikke jeg heller på konspirasjonsteorien din :crazy_face: Jeg tror ikke PCIB ville gamblet med samarbeidet med AZ for å skaffe kortsiktig funding. Så enkelt. Tror jeg da. :wink:

De har jo også uttalt at de ligger litt bak skjema på Release, men forventer å hente det inn i Q1. Så tror ikke vi skal overdrive «forsinkelsen» mer enn hva selskapet har kommunisert selv.

7 Likes

@Durable

Som du sjøl skriver; dette er et spøkelse på høylys dag.

Riktignok har vi ennå ikke fått melding om at første pasient er innrullert i USA og heller ikke at “Brexit-plaga” Storbritannia har “fått fingeren ut”. Men i de øvrige europeiske landene er “on track” og vel så det.

Dessuten tyder mye på at vi snart får vite at mange klinikker i Østen kommer med i studien. Med andre ord er det svært vanskelig å se for seg at tidsskjemaet vil ryke. Tvertom tror jeg det har høy prioritet både i styret og ledelsen at finansieringsplanen skal holde godt fram til interimsavlesningen.

Overruled!

9 Likes