Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ja, konspirasjonsteorien min ovenfor er bare sprøyt.
Det var kun et forsøk på å finne antydning til noen skyer på himmelen. :sweat_smile:

Men hvorfor så kort frist?

Hvis AZ har sagt «dette er fantastisk bra. Vi ønsker å prøve det ut innen …(diabetes?)», så virker det merkelig at ikke PCIB omfavner dette.

Og, fair enough, samarbeidet har pågått over så lang tid at det er helt på sin plass at PCIB setter foten ned og sier «hit, men ikke lenger, uten en kommersiell avtale med penger på bordet».

Men likevel, 6-8 uker?!? :open_mouth:
Her er jeg ganske sikker på at det ligger noe mer bak. Og da mener jeg på ingen måte noe negativt,

6 Likes

Tviler på at det er siste 6-8 uker av samarbeidet som avgjør om det blir avtale eller ikke. Vi må huske at det har vært en prosess helt tilbake til 2015 så grunnlaget for avtale er nok klarert i god tid før dem kom med navn osv.
Spenningen må heller bli i hvilken form samarbeidet skal fortsette og her er det flere muligheter.
Måten Per har ordlagt seg på og så entusiastisk han har fremstått tyder jo på at dem har skutt gull-fuglen men jeg aner ikke hvor vi lander så dette blir nok spennende i flere mnd inn i 2020.

7 Likes

Når AZ skal prøve teknologien på andre områder så er det betryggende med Kristian Berg sin kommentar i Radium-podcasten, at det «virker på alt» de har prøvd det på.

11 Likes

Ja det er jo ikke en medisin men en metode for å åpne cellen og når “døra” er åpen så kan man jo sende inn det man vil så at det virker på “alt” er jo egentlig ikke så merkelig? Man trenger vel ikke “drepe” alle celler da det vil variere hvilen “sykdom” som skal kureres.(nå er jeg på tynn is men forsøk på en enkel beskrivelse slik jeg har oppfatta at ting funker)

2 Likes

Kanskje har PCIB fått henvendelser fra andre interssenter, og derfor ønsker en avklaring med AZ. Samtidig som sistnevnte får tid til å avslutte hva de nå måtte være igang med undersøke, før de avgjør om/hvordan samarbeidet skal fortsette.

6 Likes

Trodde PCIB hadde en maalsettning om og tegne saa mange fimaNac avtaler de bare kan? Derfor burde ingen partner staa i veien for andre avtaler? Vel, I hvertall saa lenge ingen ber om eksklusivitet, og er villige til og betale hva det koster.

3 Likes

Eller at pcib gir AZ frist ut året til å komme med et bud på Fimanac pga at flere banker på døra.

3 Likes

FimaNAc Top10BP historie

fimaNAc samarbeidet med AstraZeneca ble innledet i slutten av 2015, og hadde da en lengde på 6mnd. og har blitt fornyet 2 ganger i året etter dette.

• nytt fimaNAC patent, International Filing Date: 24.01.2019
    May give valuable intellectual property for fimaNAC mRNA delivery until 2039

PW: vi har funnet den ABSOLUTT OPTIMAL måten å levere mRNA med PCI på -
noe som er nytt i forhold til tidligere patenter og er mange ganger mer effektivt enn måten det ble gjort på tidligere.

DVS at man har funnet denne optimale måten å levere mRNA med PCI på før 24.01.2019

Vi vet at de sitter på gode NAc data med AZ, ref PW - “det ble gjort et gjennombrudd i sommer
du er ikke dum!!” ref. Ronny S.

• børsmelding 22 July 2019
    Målet med utvidelsen er å ytterligere evaluere de synergistiske effektene av begge parters teknologiplattformer i in vivo-omgivelser og å bestemme om PCI Biotechs fimaNAc-teknologi har potensial til å styrke den terapeutiske effekten av partnerens terapeutiske nukleinsyreterapeutiske forbindelser. Forskningssamarbeidet er utvidet med 6 måneder til slutten av 2019, og selskapene har avtalt å deretter bruke de påfølgende 6 månedene (til slutten av juni 2020) for å evaluere potensialet for et videre partnerskap.

jeg tenker at på bakgrunn av disse NAc dataene har PCIB sagt at resultaene vi nå har fått er det vi “klarer” med PCI teknologien og sagt at dette er siste 6mnd. forlengelse av samarbeidesavtalene dere vil få.
Dette kravet visste AZ allerede i sommer og den 25 November 2019 fikk PCIB en underskrevet avtale fra AZ som sier det som står i børsmeldingen 26 November 2019 og samtidig gir PCIB en tillatelse til å frigi navnet på sin Top10BP samarbeidspartner.
Så det at AZ kun har noen uker på seg på å finne ut om NAc teknologien oxo kan brukes i andre sykdomsområder som er interessant finner jeg lite troverdig, da de i realiteten har kunnet teste dette helt siden i sommer. 22 July 2019

• børsmelding 26.NOV.2019
    "Målet med dagens utvidelse er å evaluere om synergier etablert i onkologi in vivo-modeller kan overføres til flere sykdomsområder. Forskningssamarbeidet går til slutten av 2019, og selskapene har blitt enige om å bruke de påfølgende 6 månedene (til slutten av juni 2020) å evaluere potensialet for videre samarbeid.

resultatene fra NAc forskningen med AZ vil bli publisert men så lenge PCIB ikke eier disse dataene alene så vil ikke disse bli publisert før AstraZeneca og PCIB har gjort en avtale om veien videre. Skulle det ikke bli noen avtale så vil oxo disse dataene bli publisert.ref.PW -

13 Likes

Når jeg leser de to meldingene er jeg ikke så sikker på at de kunne prøve Amphinex på indikasjoner som ikke allerede var avtalt. Merkelig å spesielt nevne utvidelsen i november om det allerede var avtalt i sommer.

6 Likes

Står ingenting hær om at dette kun gjelder innen onkologi
børsmelding 22 July 2019
Målet med utvidelsen er å ytterligere evaluere de synergistiske effektene av begge parters teknologiplattformer i in vivo-omgivelser og å bestemme om PCI Biotechs fimaNAc-teknologi har potensial til å styrke den terapeutiske effekten av partnerens terapeutiske nukleinsyreterapeutiske forbindelser.

5 Likes

Hm,

Forsøker JP Morgan å tåkelegge at de kjøper seg opp? Fikk ny liste i kveld og JP Morgan er nå borte fra topp 20, men dukker opp med 3 kontoer mellom 47-67 plass og har så og si like mange aksjer som sist…

Ser ellers at Bank of New York fortsetter å øke, og et DNB fond kjøper seg kraftig opp men får ikke tatt full sjekk i kveld.

35 Likes

ingenting går under din spy radar @Investor :joy: well done :male_detective:

“looks like we have visotors from overseas in full camo mode”

13 Likes

Ja. Og de skaper litt panikk først på dagen og plukker nedfallet utover eftan.

5 Likes

Ser ut til å bli litt risting av treet i dag også, 73,80 nå. De store kjører kursen for å plukke flere aksjer.

2 Likes

hater sperre, men dere trakk før eg fikk fyll , feiginger

31K til 74 i åpningen :face_with_monocle:

1 Like

Sperren på 74 gikk gitt :slight_smile:

5 Likes

Uten tvil noen større som vil inn

4 Likes

Var vel ingen sperre, men en ganske så reell, og idiotisk, lagt opp salgspost.
Må vel være Storebrand eller Meieriet :+1:

Men veldig hyggelig at den ble slukt i et jafs.

4 Likes

Hva betyr det når den faller så mye fra åpning og henter inn deler med en gang? Er det pga det du sier, at noen større vil inn?