Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Hold hardt guttar og jenter :slight_smile:

6 Likes

Er ikke sikker. Hadde jeg kunnet forutse det som skjer på børs hadde jeg ikke vært på TI. Men en post 2-3 mill ser jeg på lite sannsynlig at er en småsparer som kjøper.

2 Likes

Syns kursutviklingen er “sunn” om dagen. Litt intradag vol., men viser god stabilitet +/- 75. Blir spennende å følge med fremover!

6 Likes

Vi venter paa flere nyheter. Det skal ikke mye til foer aksjen virkelig tar av.

4 Likes

holder fint med 75-80 ut året :slight_smile:

5 Likes

Hvem er meieriet ?

1 Like

Godt å se at nesten ingen ble skremt til å selge under sperren :+1:

5 Likes

MP Pensjon

1 Like

MK pensjon. Meieribransjen sitt pensjonsselskap. Gjør det meget bra.
Investerer i mange startups :+1:

3 Likes

Hvordan vil en avklaring rundt AZ og PCIB fortone seg? Hvilke alternativer har AZ for å videreføre samarbeidet uten å kjøpe FimaNAc? Hvis ikke AZ skulle være interessert, hvorfor skal da andre BP være interessert? Kan de kjøre en god gammeldags negging?

1 Like

Tror du på det? ikke jeg.
AZ har tre alternativer:

1. En tradisjonell avtale for bruk av NAC mot en eller flere indikasjoner
  2. En avtale om enerett, dvs kjøpe hele NAC inkl tilhørende patenter
  3. Kjøpe hele PCIB både pga full kontroll med alle patenter og at de får
    tilgang til også Chem og Vacc

Jeg går ut fra at PCIB sitt svar vil være:

1. Ja det er vi interesserte i, vi må forhandle om upfront og milestones
  2. Depends on the price
  3. Show me your wallet
10 Likes

Om de har gjennombrudd på levering er det så stort at de kan negge så mye de vil. Men da blir de selv stående med skjegget i postkassen.

3 Likes

Takk for svar👍 Jeg spør for å lære(kan mer om BIOTEK enn denne typen forhandlinger). Jeg har et håp om at mine biotekaksjer skal finansiere mine biotek-studier🏦

6 Likes

AstraZeneca lar ikke muligheten til å kunne levere til celler gå fra seg.
Det fantastiske er at det gjør nok ikke andre BP heller :smiley:

8 Likes

Liten digresjon

MP får frigitt store mengder cash nå pga oppkjøpet av Data Respons.

Så får vi se hvordan det slår ut i forhold til strategi i Pcib. Kanskje de ser at det er lurt å sitte til oppkjøp her også :+1:

6 Likes

Får vi en liten rekyl i ettermiddag som i går…?

3 Likes

MP har klare begrensninger på risiko, deriblant konsentrasjonsrisko. De må selge når ting går, med nåværende totalkapital tipper jeg de kan eie for absolutt max 300 MNOK.

1 Like

Ja, er klar over det.

Men nå gikk også totale asset litt opp pga stor økning på investeringen i Data Respons. Dermed kan konsentrasjonen ( i %) bli litt redusert i Pcib.

2 Likes

Har det blitt gjort en “dybdeanalyse” her på TI på samtlige av dagens partnere og hvor mye krutt de har av kapital og samarbeidspartnere?

1 Like

Ja, det funker sånn, men husk at Data Respons oppgang fra 40 - 48 medfører 0,3% på totalkapitalen til Selskapsporteføljen til MP, det vil i praksis si at MP kan investere max 301 MNOK i stedet for 300 MNOK alt annet likt.

3 Likes