Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Selvfølgelig er en lisensavtale mest sannsynlig, men du verden så morsomt det er å spekulere i salg og hvilke fremtidige sykdommer PCIB kan virke på… For en råå aksje vi sitter i - Fantastisk! :blush:

5 Likes

Aa bli sittende i et lite datterselskap har jeg daarlige erfaringer med. Gir muliheter for moderen til aa melke datteren i det uendelige.

1 Like

Hvis PCI Biotech’s leveringteknologi blir kjent som den beste i verden til og levere store og smaa molekyler inn i celler, vil verdien av dette bli astronomisk. Haaper vi blir beroemte for dette i loepet av aar 2020. Gjoer vi det, vil kursen eksplodere.

Saa hva skal til? Ett par BP avtaler det foelger penger med, og at de viktigste tidsskriftene innen paharmapressen bekrefter dette. Haaper PW har moeteboken fullbooket om dagen.

8 Likes

Jeg har selv sagt at jeg ikke har planer om å selge, men jeg tror som deg at kommer ett slikt bud som er over 10x dagens kurs kommer det til å bli tøft for mange å holde på aksjene. Når man drar frem kalkulator og ser hva det faktisk betyr for din lommebok, også kan man tenke på hva man har på taket kontra hva man har i hånda.

Jeg har sett mange luftige spådommer da jeg har fulgt denne sektoren i en del år, og vi har enda ikke sett noe materialisere seg. Algeta historien er fin og det er sikkert mange som sa de ikke skulle selge for under 1000 der også, men når budet kommer… Hva gjør man ?

Jeg syns det er urovekkende at det er så mange her som har dårlig innsikt i verdikjeden. Virker nesten som man er på nivå at folk tror at hvis ett legemiddel som leveres med PCI selges ut i markedet for 1000kr så er det 1000kr rett i lomma på aksjonærer.

Hvor mye prises leveringsteknologi til ? For å forenkle det veldig, er det sprøyta eller det som er inni sprøyta som har høyest verdi ? (hvor effektive ville legemiddel vært hvis du smurte det på huden istede for å få det inn i kroppen). Finnes det relevant sammenlignings grunnlag ?

1 Like

Det finnes ikke sammenligningsgrunnlag og det med sprøyta er en dårlig sammenligning. Likevel tror jeg at de fleste aksjonærer selger og er tilfreds hvis man begynner å snakke om MANGE hundrelapper pr aksje. Vi får se, 2020 blir et megaspennende år iallefall :slightly_smiling_face:

4 Likes

Jeg mener at sprøyte er en god sammenligning, men på en litt annen måte.:
Sprøyte og/eller kanyle benyttes i nærmest alle sykehusinnleggelser for levering av legemidler til kroppen og levering av legemidler er akkurat det vi skal drive med.

2 Likes

Jo men sammenligningen forutsetter at du har patent på en revolusjonerende ny sprøyte. Pr i dag kan alle levere sprøyter :wink:

1 Like

Mange STORE ORD om ikke salg av aksjer uten at det kommer et astronomisk bud?? Jeg akter ikke å sitte med 140k til kursen er flere hundre men har ikke bestemt meg hvor jeg starter nedsalget. For ca 6 mnd siden spurte min megler meg om når jeg skulle lette meg og jeg sa den gangen at jeg muligens solgte ca 30% på kurs 100. Han lo litt av kursen jeg antyda men han ler ikke av den kursen nå ( han har også aksjer). Jeg har også revurdert nivået og kommet frem til at 100 er alt for billig så hvor jeg legger meg det aner jeg faktisk ikke pr i dag. Muligens slipper jeg unna denne problemstillingen da et bud eller div avtaler vil løse den gåten for meg. Når kursen kan ligge på dagens nivå UTEN bud og avtaler så sier det seg selv at det er MYE å gå på oppover.

2 Likes

Jeg håper på det samme, en gradvis økning til det som virker å være gjengs mål her vil være en prøvelse. Jeg håper på ett bud tar oss størsteparten av veien så jeg slipper å “sitte å spille rullett” med stadig større verdier.

Arve, jeg har litt mindre (108K) men vurderer ikke å selge på 100 eller 200. Jeg håper på minst 500. Først da vil det virkelig gjøre en forskjell. Skal man kunne leve nøyaktig som man ønsker, uten overhode å tenke på penger, holder det ikke med 10-20 mill ekstra.
Når får vi denne muligheten igjen ?
Jeg tror ALDRI.

7 Likes

Jeg har enda mindre (75k) men er “fornøyd” med 20-30 mill da jeg er relativt ung. Kan leve fint med den summen. På den andre siden har jeg, så godt en lekmann har mulighet til, lest meg opp på selskapet, teknologien og potensialet. Tror heller ikke jeg får en slik mulighet igjen, så jeg vil nok lette meg noe på ca kurs 300.

Dette er uansett ikke en låst strategi. Jeg vil vurdere caset og utviklingen hele tiden. I mine øyne er data som er fremvist de siste årene så imponerende at jeg ikke vil foreta meg noe før det evnt dukker opp noe negativt. Å sitte til interim i 2022 blir nok et minimum

7 Likes

Når en budgiver vurderer hva han vil gi for selskapet eller deler av det, så er jo en del av vurderingen om hva eksisterende aksjonærer vil godta.
Det vil si en viss premie på den kursen som er gjeldende på tilbudstidspunktet. Dess høyere kursen er, dess høyere blir budprisen og mere penger blir det igjen til eierne.
Så, de som selger 3 aksjer for å skaffe seg billigere aksjer selv bidrar til at BP kan komme med et mye lavere bud fordi vi selv vurderer teknologien til å være lite verd!

3 Likes

Har dere 5-10 mill nok i selskapet?

Det er dette, det er lett å sitte å si en ting nå, men her ligger nok sannheten for de fleste.

Jeg har ikke askjer på de nivå som nevnes her, men verdien på pcib er 7 sifret, og porteføljen har doblet seg i verdi på kort tid, det er klart man da begynner å tenke, dette er faktisk allerede så mye penger som veldig mange bare drømmer om. Jeg kunne solgt 30% av pcib beholdningen og hatt “gratis” aksjer. Men jeg klarer ikke å få meg til å selge aksjer på det stadiet vi er nå. Faktisk har jeg generelt problemer med å selge og gevinssikre. Derfor sier jeg at jeg aldri kommer til å selge. Men jeg er redd jeg kommer til å kjenne på det hvis verdiene blir for store.

4 Likes

Hvis jeg hadde solgt Nano fra porteføljen i nærheten av topp kunne jeg hatt 3 ganger så mange askjer nå, men jeg kjøpte på opptur og nedtur der, fortsatt litt i minus. Når man har vært igjennom slik ekstreme utslag tidligere så tenker man seg jo litt ekstra nå med den utviklingen Pcib og PHO har hatt siste 1-2mnd.

3 Likes

Bamse
Er enig med deg at en slik mulighet i markedet som PCIB kan bli ikke er hverdagskost men det tilsier ikke at man ikke skal sikre seg på vei opp. Har klokketro tro på at PCIB kan bli verd mange milliarder men når du er vokst opp i svært nøkterne kår så er det ikke bare enkelt å la være å ta gevinst når det faktisk dreier seg om flere millioner. Hadde min gamle far levd og fått høre at jeg ikke tar gev på 4-5 mill så ville han stempla meg som GAL.
Men jeg er jo litt gal så det får bare gå sin gang inntil videre men ikke bare enkelt synes jeg.

8 Likes

Tenkte å gevinstsikre 1% på 1000kr, 2% på 2000kr, osv osv… holder det nøkternt.

10 Likes

bamse
Akk derfor jeg heller ikke makter å selge på dagens kurs da jeg ikke synes potensialet er tatt ut på noe vis. Egentlig synes jeg dagens kurs er nesten latterlig ut i fra det vi allerede har fått av resultat ( det lille jeg forstår)

6 Likes

Planen min er å selge 50% ved kurs 1 200kr, resten ved 12 000kr. (så lenge vi ikkje blir oppkjøpt)
Har kjøpt Pcib på grunn av Snoeffelen så da får eg holde meg til det.

3 Likes

Har fulgt Pcib ,nesten fra start… Sitter med 6mill i pluss, noe som for meg er enormt…
Hadde jeg kjøpt for ett år siden,og vært med på den siste tids oppgang,ville jeg sannsynligvis solgt nå.
Men heldigvis kjenner jeg caset veldig bra,og sitter derfor veldig godt på mine aksjer!!!
For setter du deg inn i pcib,og skjønner greia, vet du at dagens prising er veldig lav…
Slik det ser ut nå,. Så er det i overkant av hva jeg drømte om,for år siden.
Et Fantastisk selskap🤘

18 Likes