Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Arve:
Da kommer i tilfelle avtalen som julenissen på kjerringa, iallefall for de som ikke er inne :slightly_smiling_face:

2 Likes

Dette er ikke et retorisk spørsmål, men dere er klare over at den samlede inntekten fra Nordsjøen var ca. 270 mrd. i år. Og et oppkjøp på rundt 10 mrd. dollar vil være 5-10% av statsbudsjettet? Det er nok bare jeg som ikke har peiling, men det høres eventyrlig høyt ut for et lite selskap med 15 ansatte?!

De betaler ikke for ansatte men for patentene.
Dvs for retten til å bruke leveringsteknologien. Du må se på hva den kan utrette. Bare det å kurere diabetes vil gi en astronomisk verdi.

5 Likes

Du må egentlig bare se på avtaler gjort i biotek og mRNA ( fimanac). Leveringsteknologi både fimavacc, fimanac og fimachem.

avtaler er listet lenger opp i tråden faktisk har det gitt slike verdier. Den nye oljen??

2 Likes

Da skjønner du kanskje at det er en smule euforisk her inne? Om det bare er snakk om 5% av de 10mrd$ så er det sannsynligvis ikke noe annet på ose som kan måle seg innen 1H 20.

3 Likes

Tresko folket har bidratt til flere billige aksjer for min del,så takk for det…
Og jeg tenker ikke å selge en fuckings aksje før jeg må.
Håper virkelig at pcib ikke selger vacc,nacc eller chem…
For det er umulig å verdsette disse nå !!!:metal:

3 Likes

Interessant å se at Vaccibody prises til 4,9 milliarder kroner.

De har nå en fase 2a-studie, hvor selskapet har testet vaksinen terapeutisk på 34 kvinnelige pasienter med forstadier til livmorhalskreft.

Flere andre muligheter med Vaccibody i tillegg til fase 2a studien nevnt over og Vaccibody er et fantastisk selskap.

PCI Biotech er minst like «hot» og AZ melding gjør PCI Biotech sin markedsverdi på litt over 2 milliarder kroner eksempelvis sett mot internasjonale biotekselskap og nærliggende Vaccibody med over dobbelt så høy markedsverdi snodig.

PCIB kursen gjør lett 100%++ før nyttår?? :pray:

Litt vanskeligere må det være for BP å plukke PCIB om de ønsker det???!

11 Likes

@AndyO,

du bør heller se på disse tallene:

5 Likes

"Som vi alltid har vært er vi langsiktige-, aktive- og ansvarlig investor. Det er veldig sjelden vi forandrer sammensetningen av porteføljen. De fleste selskapene i porteføljen vår har vi hatt i 30 til 40 år. "

Jeg stoler fortsatt på at Erik Must m/fl ikke slipper PCIB ut av landet!

2 Likes

Betryggende å se at @Snoeffelen deler mitt syn på verdivurderingen av PCIB.
Forhåpentligvis betyr det at jeg ikke er helt “på jordet”. :crossed_fingers::sweat_smile:

For ordens skyld;
20 milliarder gir 540,- pr. aksje.
50 milliarder gir 1350,- pr. aksje.
100 milliarder gir 2700,- pr. aksje.

Håper dette får slutt på tankene om å selge for «noen hundrelapper».

Algeta gikk på billigsalg, for 17 milliarder, fordi man allerede hadde knyttet seg for tett opp mot Bayer, noe som i stor grad hindret andre aktører å melde seg på i kampen.
Og der var det snakk om én medisin.

PCIB derimot står helt fritt, og det er lov å håpe på en skikkelig budkamp.
Og vi snakker om en revolusjonerende leveringsteknologi som kan snu opp-ned på hele bransjen.

Tusen kroner er billigsalg! Hold på aksjene!

19 Likes

Like før jeg spanderer nykinna smør på hele gjengen her!

9 Likes

Tenker vi på fremtidige pasienter og vår egen lommebok, er jeg uten tvil at salg av FimaNac evt hele Pcib er absolutt best… Mellom 5 til 10mrd$ hadde vært heeeeeelt rått…

6 Likes

Noen tanker om kursutviklingen fram mot VACC resultater på Torsdag?

Kan ikke fatte noe annet enn at kursen må rett opp.
Eneste som kan holde igjen er reduksjon fra Meieriet.

8 Likes

Vi er Nærmere 100,- enn 60,- om dagens eiere ikke lar seg friste av å cashe inn en pen gevinst neste helg

3 Likes

Men det har lite å si.
Når en eller flere store vil inn så er det ikke nok aksjer å få tak i under 500,-. Kanskje 1000,- som flere her drømmer om :-).

3 Likes
14 Likes

Jeg skal ikke selge aksjer, men lurer veldig om alt dett kan være så sant som det beskrives.

Tiden vil vise. Enn så lenge drømmer jeg.

1 Like

Vel, naar Einarsson med sin kunnskapsbase, floerter med budkrig, kan vel vi det ogsaa, og selvfoelgelig da med summer som normalt aapenbarer seg i en slik sammenheng.:wink:

5 Likes

I morgen?
Kanskje ned 2-3%. :sweat_smile: Hvem vet! Dette er jo tross alt Oslo Børs (& Bingo). :grimacing:

Men på litt sikt virker det nærmest uungåelig at vi skal OPP!

3 Likes