Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Sitter å leser svensk krim som jeg fikk i julegave men nesten mer spennende å følge med på børsen i dag!

8 Likes

Hadde vart flott om @e-mannen og @FiloD kommer med sine ¨Nyttårs¨ tale .

1 Like

Hva som er riktig pris?

Jeg frykter at mange aksjonærer, ved et eventuelt salg, dessverre vil ta til takke med altfor lite.

Skal vi først selge, så håper jeg prisen vil stå i stil med alt arbeidet som er lagt ned gjennom flere tiår med forskning og utvikling, og den kompetansen i regelrett verdensklasse som ligger i bunnen.

Håper og tror at Must vil være en garantist for dette. :crossed_fingers:

7 Likes

Store salgsposter legges ut fram til 81kr. Det er interessant! Noen vil kanskje forsøke å stoppe oppgang? Det i seg selv kan tyde på at flere skal ha større posisjoner i PCI Biotech. Hvem legger ut slike poster hvis det virkelig skal selges? Tipper noen egentlig vil kjøpe?

Eller har jeg misforstått?

1 Like

Hvilken annen mulighet har man, hvis man skal selge? Noen ganger er vel verden så enkel som den fremstår…

4 Likes

Skjønner at noen selger ut i fra kursnivået men ut i fra hva som kan komme av avtaler er det ikke så smart. Personlig har jeg så solid gevinst nå at jeg burde vurdert å redusere min post men tør ikke før jeg ser hvilke avtaler som blir landet.
Tar av meg hatten for alle som kjøper på dette nivået og for 100-gang ikke klag over at det er selgere på banen. Uten dem får ikke andre kjøpe , så enkelt er det.

7 Likes

Mulig at Meieriet vil holde seg rolig en stund framover. Så i noen andre aksjelister før jul at de hadde solgt litt over hele fjøla, så de bør ha mye cash nå.
Myna AS har også solgt endel i andre selskaper i tillegg til Pcib.
Sitter disse i ro, i kombinasjon med økt innhugg fra utlandet, kan det ligge kursøkning i luften. Spesielt om vi får en mld.

4 Likes

Jubel,
Jeg ser at denne typen funderinger gjøres i flere aksjer. Men om du forutsetter at 99 % av handelen på Oslo Børs foregår lovlig, så kan det være greit å legge til grunn følgende: 1. det er ikke tillatt å legge inn ordre du ikke har dekning for dvs kjøpsordre du ikke kan betale eller salgsordre der du ikke kan levere aksjer (du må ha avtalt å låne aksjer på forhånd om du skal shorte). 2. det er heller ikke lov å kjøpe og selge aksjer til seg selv.
La oss lage et eksempel på en investor A som har 100k aksjer og ønsker og doble til 200k. Vil han da få kjøpt de 100k aksjene billigere om han først selger 25k for så å måtte kjøpe 125k aksjer for å komme i mål?
Jeg tviler på det, og har jobbet mange år i bransjen uten å ha sett den typen ordre mer enn max en håndfull ganger. I markedet er det jo alltid en haug andre aktører ute som har sin egen agenda. Skulle investoren være tøff nok til å vise frem hele posten på 100k i ordrebildet på la oss si 81,- kroner og han er uheldig og treffer på at det er en investor B som skal ha tak en større post og kjøper hele posten, ender jo investor A opp med å måtte kjøpe inn 200k for å nå sitt mål. Og at det vil koste han langt mer enn 81,- er vel ikke så vanskelig å se.

En annen sak er at du selvfølgelig alltid vil ha tradere og/eller algoritmehandel som forsøker å kjøpe billig og selge dyrt, men disse må også forholde seg til reglene nevnt over så det er nok aldri de store “skremmende” salgspostene disse viser i markedet.

13 Likes

Lift-off :slight_smile:
Det skjer hver dag når USA våkner

7 Likes

82.5! Der våknet amerikaneren eller?

6 Likes

Huff å huff skal vi i 90 før denne helgen? Kan bli stum av mindre men jeg er IKKE sur.

5 Likes

Så hva kommer først Asia partner, VACC deal eller NAc deal ?

Tenker at de jobber hardt med å få en partner for ASIA så fort som mulig, slik at man får inn pasienter fra oxo denne regionen så fort som mulig.

Jeg mistenker at PCIB har søkt om orphan drug designation for Japan.
Får vi en slik status oxo i Japan på vår behandling for GGK vil den kunne brukes som en “adgangsnøkkel” til å kjøre RELEASE studiet oxo i Japan. med nok "Japanske"pasienter slik at ved en evnt. markedsgodkjennelse oxo vil innbefatte Japan.

An Orphan Drug Designation is a status assigned to medicines developed for rare condition. ODD are grounded on proven medical plausibility of the orphan condition, and potentially significant benefits of the proposed treatment.

PCIB har Orphan Drug Designation i US and Europe, given by FDA (Food and Drug Administration) and EMA ( European Medicines Agency’s Committee) for bile duct cancer a indication with a high unmet need and without approved products.

• Avtale med en partner i Asia for fimaChem (sør-korea og Taiwan)
    la oss si Asia (sør-korea og Taiwan) representerer 3000 pasienter for GGK og “off-label use” noe i første omgang er ett lavt estimat for Asia men, blir oxo Japan aktuellt iløpet av 2020 vil tallet øke.

3000 pasienter x 100k$ pr. behandling = 300mill$ “peak sales for Sør-korea og Taiwan”
300mill$ x 9 (dollarkurs) = 2,7milliarder NOK

En partneravtale vi kunne se noe sånn ut, en normal upfront payment på en slik type avtale er 10% av årlig estimert inntekt. DVS ca 270mill NOK upfront og 50% av salgsinntektene (Royalties) som da blir 1,35milliarder NOK årlig.

Med 270mill NOK upfront kan vi kjøre ett 70-100mill NOK fimaVACC hode nakke studie med Check Point Inhibitor KEYTRUDA, for egen regning :wink: noe PW har nevnt at kan være en mulighet.

20 Likes

Mitt nyttårs rakett batteri til 5k er som en kinaputt iforhold til PCIB sin reise opp så langt. Satser på sammenligningen blir med et stjerneskudd om ikke alt for lenge :rocket: :rocket:

2 Likes

solo
Enig i at 90 er en vits men før vi får bud/avtaler på bordet så er nok 3-400 et stykke unna. Vi har vel ikke dokumentasjon om at det virker på alt som du gir inntrykk av? Tror vi må roe litt og ikke miste all bakkekontakt. Var ting som du beskriver så ville kursen vært mulig 1000 allerede i dag.

6 Likes

Spørs man må bruke TRL skalaen for å få et realistisk prising på PCIB.

Selv om teknologien er god på mange punkter så er vi vel litt lavere på skalaen en det vi liker og tror?

1 Like

Fornuftige tanker dette Arve, men den dagen avtalen(e) kommer kan det være for sent å hoppe på toget. Derfor er det ikke aktuelt for meg å forsøke å trade iallefall, selv om oppgangen skulle føre til lettere høydeskrekk i løpet av de første ukene :slight_smile:

1 Like

Spennende! Det er jeg ikke kjent med hvordan man gjør.

Kan du gjøre et estimat ut ifra TRL skalaen?

Noen som tok sjansen i dag tidlig “soper inn” dagens fangst men dem prøver sikkert på nytt i morgen. Hadde vært gull å kjøpt en tier i dag tidlig og sikra seg en liten månedslønn i løpet av dagen.

Første US site:

United States

California

Duarte

City of Hope Comprehensive Cancer Center

https://www.cityofhope.org/duarte

48 Likes

https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10088320/1/1107045.pdf

Combination light-based therapies to treat pancreatic cancer: a proof of concept

31 Likes